Hier wordt sowieso elke dag gestoft. 2x per dag gezogen. Om de dag de wc Elke week de badkamer. Verder elke dag gewassen. Vaatwasser in en uitruimen.. elke dag. Maar onze kerel is nu 2 en 4 mnd en hij kan zichzelf heel goed vermaken. En zo niet dan vind ie het leuk om ook met een doekje door de kamer te gaan In de zomer maak ik alleen schoon wanneer de kleine op bed ligt want dan ga ik liever lekker naar buiten enzo.
Ik ben er ook niet zo moeilijk mee. De woonkamer wil ik wel altijd netjes hebben. En stofzuigen doe ik echt elke dag (zondag soms niet), als ik vuil zie liggen ga ik me irriteren en we hebben 2 katten dus ik moet ook wel. Keuken doe ik eens in de zoveel tijd, kookplaat probeer ik na het eten meteen schoon te maken en aanrecht ook. Badkamer probeer ik wel elke week te doen. Afwassen is ook bij ons hetgeen waar het meeste werk in gaat zitten, in een nieuw huisje wil ik graag een vaatwasser.
Ik maak ook elke dag schoon.. Na het ontbijt even een sopje maken en met een doekje over de tafels, tv meubel , keukeblok etc. toilet. Daarna stofzuigen en als ze op bed ligt evt dweilen ( 2-3 x per week).. Evt s'middags nog een keer stofzuigen als we bijv visite hebben gehad.. Boven doe ik 1x per week alles met een natte doek.. Stofzuig en dweil en verschoon de bedden. De badkamer : toilet en wastafel elke ochtend, de vloer 2-3 x per week en grondig 1x per week. Tip: Als je iets niet gebruikt : kranten, papieren ( in mappen doen), etc.. Ruim het meteen op, oogt meteen een stuk schoner. Wij hebben overigens ook 2 honden en ik houd nou eenmaal niet van rommel en viezigheid.
Oja, kost me ongeveer een uurtje perdag en op maandag doe ik boven ook altijd en ben dan 2 uurtjes bezig. Vanmorgen bijv, beneden gestoft/ met een natte doek, gezogen, de keuken afgenomen, toilet gedaan en beneden de ramen van binnen en buiten gelapt. Esmee vermaakt zich prima een uurtje.. Is misschien mijn geluk..
Oh bij sommigen klinkt het zo simpel en dan denk ik: Waarom kan ik dat nou niet... Mja, eer ik zover ben om het alleen nog maar bij te hoeven houden ben ik echt wel heel veel uur verder Ik denk dat ik binnenkort maar eens heel goed aan de slag moet gaan en dan iedere dag/week alles bij hou. Want dat is volgens mij het geheim wel, alles goed bijhouden. Ik laat veel dingen te lang liggen en dan ga ik er als een berg tegenop zien...
ik probeer ook iedere dag dat ik thuis ben iets te doen. stoffen en stofzuigen doe ik meestal smorgens en dweilen als alyssa op bed ligt. alyssa blijft namelijk alleen ergens zitten als ze niet weg kan zoals de kinderstoel of buggy. ramen zemen als alyssa wakker is kan maar dan moet ik eerst buiten doen en dan binnen want anders zitten er weer handjes op. boven doe ik 1x per week alles nat afnemen en stofzuigen en dweilen. de douche doe ik 2x per week als ik zelf douche en 1x per week uitgebreid. de wc doe ik meestal om de dag en ook 1x per week goed. tis idd een kwestie van bijhouden. tot een paar weken geleden zag ik er als een berg tegenop om de douche te doen omdat ie zo oud en vies was dat het gewoon niet meer schoon te krijgen was. nu is de douche helemaal opnieuw gedaan en nu heb ik weer eer van mn werk en vind ik het niet erg meer om te doen. tipje: plan voor jezelf een dag dat je het hele huis gaat uitmesten (breng je kindje naar de oppas), dan heb je alles op orde en kan je beginnen met bijhouden. ik denk dat dat de enige manier is. ik doe het hier ongeveer 2x per jaar op die manier. alyssa de hele dag naar oma of de oppas en opruimen en poetsen maar. liefs doris
Wij houden het meeste elke dag een beetje bij, al hebben we ook onze mindere periodes . Maar na het eten als Eva nog even speelt doe ik de keuken, aanrecht, gootsteen, fornuis en buitenkant kastjes even en de vaatwasser. Soms heb ik er 's avonds geen zin/puf voor en dan doe ik het de volgende ochtend en dan nog wat extra aangezien Eva zichzelf dan prima kan vermaken. De was doe ik meestal overdag tussendoor, ik vouw het van de waslijn op als ik nieuwe was wil ophangen (is meestal na een paar dagen) en was uit de droger vouw ik meteen op als er wat ligt als we Eva naar bed hebben gebracht. Dan ben ik toch boven en doe het even snel en ruim het meteen op (behalve de kleding van Eva, die doe ik dan de volgende ochtend/avond). De badkamer maak ik 1 keer per week schoon, meestal op zondag. Ik hou het doordeweeks wel bij en als Eva in bad gaat (meestal op donderdag) maak ik alleen het bad even schoon. Stofzuigen doet mijn vriend 1 keer per week, want daar heb ik zo'n hekel aan, ik vertik het gewoon . Mocht het dan toch te stoffig zijn of iets vies geworden zijn, jas ik er even met de bezem/kruimeldief doorheen. Wc doe ik een paar keer per week, eigenlijk altijd na een grote boodschap als de pot toch vies is geworden en ik er toch met een borstel doorheen moet . Dan gooi ik er wat bleek/antikal bij (wissel ik af) en maak ik met een doekje de bril enzo schoon. Stoffen doe ik zo'n 1 keer per week met zo'n swiffer dingetje, overal even snel langs. Dweilen doen we maar weinig, vind ik niet zo nodig. Er wordt hier ook wel eens wat geknoeid en dan maken we de vloer uiteraard wel schoon, dus zo'n beetje bij beetje wordt het dan wel bijgehouden En alle kamers met een sopje? Ik stof wel en maak iets wel schoon als ik zie dat het vies is, maar ik ga niet geregeld met een sopje de kamers langs.
Omdat mijn zoontje kruipt, stofzuig ik elke dag, want we hebben een hond en anders ziet hij er na een half uur uit als een Swifferdoekje. Ook als de hond in de rui is, stofzuig ik elke dag, anders gewoon om de dag. Boven stofzuig ik 1 x per week. Ik dweil 2 x per week. De w.c. doe ik bijna dagelijks met zo'n chlorixdoekje, 1 x per week maak ik hem grondig schoon. De badkamer maak ik ook eens per week grondig schoon, verder af en toe gewoon met zo'n schoonmaakdoekje. Minimaal 1 x per week maak ik alle deurkrukken, handvatten, leuningen, knoppen etc. schoon. De wasmachine draait ongeveer dagelijks, 2 keer per week zit ik te vouwen en te strijken (vaak als er niet veel meer in de kast is om aan te trekken). Stoffen doe ik als ik het nodig vind, maar dat vind ik zo'n pokkeklusje, dat ik dat niet al te vaak doe. Het irritantste vind ik de zooi, elke keer weer opruimen en op een of andere manier is het 's avonds weer een rommel. Oh ja, ik heb mezelf nu wel op de luxe van een glazenwasser getrakteerd, die komt eens in de twee maanden. Geweldig, want dat vond ik nog de grootste pokkeklus (naast de ijskast schoonmaken).
ik stof en stofzuig en kook alleen... dweilen,afwasmachine in en uitpakken en de was doet mijn man. ik ben chronische ziek en manlief heeft liever dat ik energie bespaar voor zoonlief ... en we hebben voor 1 keer in de week een huishoudster gekregen d.m.v pgb 4 uurtjes, dus die doet het hele huis dan.
Ik probeer elke dag schoon te maken. We hebben zwarte meubels dus elk stofje is erop te zien, en dat háát ik... Dus 's ochtends als ik zoon de fles gegeven heb, gaat hij op de grond spelen.. En dan maak ik een emmertje sop klaar.. Doe ik mijn meubels af, en daarna ga ik stofzuigen en dweilen. De badkamer doe ik eens in de week ongeveer, als zoonlief op bed ligt. De was probeer ik overdag te doen (maar dat schiet er met regelmaat in), vouwen doe ik 's avonds als hij op bed ligt. Of als hij overdag een slaapje doet.
sinds ons kleintje op de grond oefent voor dweil doe ik elke dag zuigen en dweilen, nog voordat hij op de grond gaat spelen. Deed ik ook toen ons meisje zo klein was. Zijn ze groter dan doe ik t om de dag. Met de was ben ik elke dag bezig, 10 machines haal ik makkelijk. Strijken 1x in de week, maar heb niet zoveel want mijn droger kan ook strijken (iron aid van electrolux) Wc bijna elke avond als t vuile vaatdoekje richting wasmand gaat. Maar bij mij is het boven een drama. Ik kan niet poetsen met die 2 kleintjes om mij heen. En als ons zoontje slaapt gaat t ook niet want dan moet ons meisje mee naar boven en die gilt m dan weer wakker. Binnenkort mag ze naar de peuterspeelzaal. Dan hoop ik dat ik boven kan poetsen.