Altijd na een uur wakker...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ma2Be, 27 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar zo erg is het toch niet als ze niet slapen, als ze maar gezellig zijn? Laten huilen doe ik meestal niet, dan raakt ze alleen maar overstuur en ben ik vaak een hele tijd bezig haar weer rustig te krijgen.

2. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Nee laten huilen doe ik ook zeker niet. Dat stukje rrr is hier absoluut uitgesloten hoor.. maar sommige kindjes hebben het wel nodig om in slaap te kunnen vallen. Hier voldoet een inslaapspeentje..

Ik merk wel dat ze na een uurtje, anderhalf uur op toch altijd wel heel erg moe wordt hoor. Jengelen, koude handjes, bleke snoet, onrustig, dus dan gaat ze haar bedje in. Meestal vertrekt ze al bij het aandoen van het slaapzakje en het zingen van slaapkindjeslaap.. Ga haar niet klaarwakker in bed leggen, dat heeft inderdaad weinig zin. Maar haar wakkere periode is dus niet zo lang..

Soms is ze wel al eerder wakker na haar slaapje, en ligt ze lief in haar bedje een beetje te kijken en te spelen. Dat mag ook best, het is echt niet nodig om de hele dag vermaaktherapie aan te bieden.. Ook al slaapt ze dan niet, het is wel rust. Als ze eruit wilt, hoor ik het wel..! ;) En vaak slaapt ze dan opeens toch weer een uurtje ofzo. Dus dan was ze nog niet uitgerust..
    Dat van die slaapcyclus wist ik niet,maar verklaart wel een hoop!

Ik denk wel dat elk kindje zijn of haar wakkere momenten heeft op een dag.
    's ochtends slaapt ze prima. 's middags is het wat meer tijd voor actie en slaapt ze lichter.
    's avonds na de 19 uur voeding vertrekt ze voor haar nacht. Als ze dan daana nohg voeding krijgtm een late avond voeding of in de nacht, is het eten en baf! weer verderslapen... da's duidelijk :)

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dat zou ik ook wel willen maar ja 's middags is het niet kijken en spelen in bed als hij wakker wordt. Het is óf slapen óf meteen flink huilen....

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als Eva tijdens haar slaapjes overdag wakker wordt, is het dus ook vaak meteen huilen :(. Speentje werkt dan dus vaak niet meer en slapen lukt dan niet meer. Ik leg haar trouwens wel altijd klaarwakker in bed, het ligt eraan hoe ze is of ik meteen haar speentje geef of even laat jengelen.
    Het gekke is dat ze overdag vaak wel snel in slaap valt, maar snel wakker is. 's Avonds valt ze maar moeilijk in slaap, maar als ze dan eenmaal slaapt, dan slaapt ze ook echt. Na een eventuele nachtvoeding slaapt ze ook zo weer, in ieder geval zonder speentje, soms brabbelt ze nog wat of speelt met haar handjes.
    Ze zit nu ook midden in een sprongetje en dan gaat het slapen toch wat moeizamer. Vorige week hebben we een paar keer gehad dat we maar 1x of helemaal niet terug naar boven hoefden 's avonds. Ik hoop dat die tijd snel weer komt ;), al is het wel geweldig om te zien wat Eva nu allemaal weer kan.
    Hihi, ik zie dat je schrijft over wakkere momenten, ik draai het liever om ;). Eva heeft ook momenten dat ze slaapt... Maar misschien komt de tijd van wat langere slaapjes wel weer terug, vast wel.

Hier is het 's middags trouwens ook lastig hoor, aan het eind van de middag wordt ze jengelig en hangerig, dan is het ook bijna bedtijd. Ik heb geluk dat ze nu even wil slapen (ze was pas net beneden maar alweer moe), hopelijk is ze dan ook wat rustiger als ze vanavond naar bed gaat.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb net gekeken en ze heeft zelfs haar speen uitgespuugd... meestal doet ze dat alleen als ze de nacht in gaat en al erg vast slaapt, dus hopelijk is dat nu niet het geval ;).

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik zit 's middags dus ook altijd al op mijn horloge te kijken, zo van nou binnen nu en 5 minuten gaat hij huilen en 9 van de 10 keer klopt het. Zou hij al kunnen klokkijken? hihi

7. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Hier ook zo'n 45 minuten slaap baby ;)

Snoopy, zou het stiekem een tweeling zijn? ;) Lees zoveel van jou wat ook voor mij van toepassing is! Euh van Eva en Amber dan!

Deel Deze Pagina