Wanneer "doet" een kindje het erom?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 28 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zal eerst even uitleggen dat wij Ymke niet laten huilen als ze wakker is of niet kan slapen enz. We staan dus vrij snel naast haar bed als ze huilt. Gillen doet ze al een tijdje, een echte meisjesgil heeft ze. Gisteren lag ze een beetje te gillen toen ze wakker was geworden en haar speen kwijt was. Eerder zou ze gaan jengelen.
    Sinds gisteren gilt ze elke keer in haar bed. Niet overdreven hoor, gewoon af en toe een vrolijke gil. Vanmorgen lag ze ook zo in bed, wel gezellig.

Als 1 van ons dan bij haar bed staat begint ze ontzettend te lachen, beetje kraaien ook. Wel gezellig natuurlijk, maar als ze na een uurtje haar speen kwijt is en wakker werd proberen we haar nog wel even te laten slapen! Dat lukt niet zo als mevrouwtje zo gezellig ligt te doen.
    Mijn man denk dat ze het erom doet, dat ze ons roept voor de gezelligheid. Maar ik geloof echt niet dat ze dat al kan op deze leeftijd (2 maanden). Vanaf welke leeftijd gaan kindjes dat verband zien en moet je dus een beetje oppassen met meteen naast het bedje staan?

2. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Het kan wel een gewenning worden,
    maar verwennen kun je ze nog niet;)
    Ik ben vanaf een maand of 6..7 wat voor zichtiger gaan worden omdat zr rond die leeftijd iets bewust kunnen gaan doen...

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    precies dat zeggen ze hier bij het cb ook dat je ze nog niet kunt verwennen tot de 6e a 7e maand. Dus daar houd ik me ook aan.
    maar als Demi smiddags slaapt laat ik haar wel min. 2 uurtjes op haar bedje liggen. Dan wordt ze tussendoor ook weleens wakker, maar dan haal ik haar er niet meteen uit en ga er ook neit meteen heen. Vaak slaapt ze zo weer. Dan hoor ik overigens wel duidelijk dat ze jengelt en niet krijst. Want als ze krijst dan weet ik dat er wat loos is en dan pak ik haar wel uit bed.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hetzelfde hoor. Als ze aan het lachen en brabbelen is, gaat ze vaak ook echt niet meer slapen, ze is dan gewoon uitgeslapen en dat is soms al na 3 kwartier. Ik probeer het dan nog wel met haar speen, maar daarmee kan ik het hooguit een kwartier rekken (en dan ligt ze dat kwartier alleen maar voor zich uit te staren, slapen gebeurt dan vaak niet meer, maar goed, dan rust ze toch nog wat). 2 uur op bed liggen is er hier echt niet bij, dat lukt gewoon niet.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lekker antwoord op je vraag heb ik gegeven :(.

Nee, ik denk niet dat ze het erom doen. Hier is het gewoon uitgeslapen zijn. Wat wel is, is dat als ze huilt 's avonds en we gaan haar troosten, dat ze weer begint te huilen zodra we weglopen. Maar dat is denk ik niet zodat we terugkomen, maar omdat ze ons gewoon nodig heeft dan, of denkt ons nodig te hebben om te kunnen slapen ;). Meestal laten we haar even jengelen en komen later weer terug.

Deel Deze Pagina