Toevallig las ik in n ander topic dat vrijwel alle meiden terug moesten komen voor de nacontrole, om te checken of t spiraal nog goed zat/zit. Bij mij niet hoor, ze heeft gekeken toen ie er in zat en voor de rest niks meer.. Is dat wel goed? Ik ga me zo ook zorgen maken of ie echt wel goed zit.. Wie heeft er nog meer GEEN nacontrole gehad?
Ik heb bij de eerste geen controle gehad, deze was bij mijn HA geplaatst. Bij de 2e wel,controle met een echo bij de gyn.
Meteen na het plaatsen is er een echo gemaakt... verder geen controles. Maar als ik ff zelf voel voel ik wel de touwtjes zitten... heb er verder wle vertrouwen in hoor.
Ik heb ook een spiraaltje (Mirena) gehad. Maar als het niet goed zit dan voel je dat, het doet dan een beetje pijn. Bij mij zat het inderdaad te laag, ze hebben het een aantal keer terug geduwd, maar de laatste keer toch verwijderd. Ik heb een kleine baarmoeder en dan dit gebeuren. Dus ik heb ook geen nacontrole gehad, maar dus door die pijn een aantal echo's. Ik zou je dus verder geen zorgen maken als je geen pijn hebt en geen tussentijds bloedverlies. Ik hoop je een beetje gerustgesteld te hebben!
Ik zou zeker op een nacontrole staan Patroeschka. Bij mij zaten de eerste 2 verkeerd. Verder ken ik alleen 1 vriendin waarbij geen nacontrole is geweest. Zij is 10 maanden na het plaatsen van het spiraaltje bevallen van een pracht dochter.
ik kreeg een na cotrole bij de gyni na het plaatsten ervan maar als je hem bij de huisarts laat plaatsen krijg je geen extra controle.
Ik heb m ook bij de gyn in t ziekenhuis laten plaatsen hoor en toch geen nacontrole.. Nou ja moet over 2 weken n uitstrijkje laten maken dus vraag ik meteen ff n check of ie er nog zit.
Ik heb twee maal een spiraaltje laten plaatsen en de eerste keer is wel gecontroleerd of het allemaal ok was ( bij de gyn) maar de tweede keer niet(Huisartarst) maar dat was meer omdat ik het niet nodig vond ik voelde zelf dat het hetzelfde zat als de eerste dus .