Ik heb altijd gedacht dat ik mijn eisprong niet voel. Tenminste...., ik heb al jaren lang wel eens een pijnscheut onder in mijn buik, maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat dat een eisprong zou kunnen zijn. Omdat ik een onregelmatige cyclus heb, ben ik er nog steeds niet achter, en zou ik er misschien achter kunnen komen met een dagboekje. Maar mijn vraag is, als je je eisprong voelt, hoe voelt dat dan en waar precies, op welke hoogte?
Ik denk/ weet niet dat/ of het bij iedereen hetzelfde voelt. Ik zelf heb meestal links onderin mn buik (vlak boven heup op "eierstokhoogte" haha) steken, weeïge pijn, druk. Kan van alles zijn. Loop er soms krom van en moet ik mn adem inhouden, soms gewoon een "aanwezig maar niet vervelend" pijntje. AArrgh, erg duidelijk ben ik niet he? In ieder geval wel duidelijk op een plek waar je het zou verwachten, weet ook duidelijk te onderscheiden of het niet mn darmen zijn ofzo... Met tempen ben ik erachter dat het ook werkelijk eipijn is. Zelden rechts, terwijl je om de cyclus een eierstok gebruikt zeg maar dus dat is op zich wel gek maar dat lees ik heel regelmatig dus zal wel iets wonderbaarlijks natuurlijks zijn Hoop dat je toch nog iets op kunt maken uit mn vage gebrabbel hihi
Ik heb rond m'n eisprong een lichte vorm van menstruatiepijn. Het is een beetje zeurderig met af en toe wat steekjes, beter kan ik het niet omschrijven Dus het is meer de dagen om de eisprong dat ik dit voel en niet de eisprong zelf. Ik voel zeg maar dat er wat aan zit te komen en de dag erna heb ik ook nog een soort van ongipijn. Volgens mij is dit bij iedereen anders, ik hoor ook wel eens meiden die echt helemaal niets voelen en ik ken ook iemand die maandelijks over de grond kruipt van de pijn tijdens haar ovulatie. Liefs...
Ik heb rond mijn eisprong ook menstruatie-achtige buikpijn met af en toe een pijnscheut aan de linkerkant (zelden aan de rechterkant). Gisterenavond en vanmorgen had ik dit weer, dus als het goed is weet ik over 2 weken of het dit keer raak is of niet. Ik ben benieuwd!
Oja en rond mijn eisprong zijn mijn tepels zeer pijnlijk! Dus dat is bij mij ook een teken dat mijn eisprong er aan komt.
Heb het één keertje gevoeld,en toen had ik een soort erge kramp aan de linker-onderkant van m'n buik,een paar uurtjes lang.