Zwanger worden na meerdere miskramen.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hummeltje 1, 25 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Lieve meiden.
    Ik moet echt even mijn verhaal kwijt :(.

Ik zit er qua zwanger worden even helemaal doorheen.
    14 maanden en (waarschijnlijk) 2 miskramen verder, hoeveel kan ik nog hebben.
    Vorig jaar aug besloten om voor een tweede te gaan en nee ik was er niet vanuit gegaan dat ik gelijk zwanger zou zijn aangezien het bij mijn zoontje ook 8 maanden heeft geduurd maar ik had ook niet verwacht dat ik nu met een tweede miskraam te maken zou krijgen.

Na onderzoeken gehad te hebben bij mijn vriend en mijzelf wisten we dat alles goed was en niks ons in de weg zou moeten staan voor een spontane zwangerschap.
    En tot onze verbazing had ik na 12 maanden een positieve zwangerschapstest, uiteraard helemaal happy. Helaas kreeg ik na 4 dagen al een miskraam.
    Verontwaardigd maar wel met een nuchtere gedachten zijn we verder gegaan. En wat gebeurd er twee maanden later (begin sept) weer een knaller van een positieve test. We konden echt ons geluk niet op, maar uiteraard voorzichtig blij. Wel hadden we besproken als het weer mis zou gaan we helemaal zouden stoppen met proberen zwanger te worden. Ik kon het niet meer opbrengen om weer iedere maand in die onzekerheid te zitten en verplicht (want dat is het na 14 maanden) op gezette dagen te klussen.
    En nu gebeurd toch het geen waar ik bang voor was. Ik zit naar aller waarschijnlijkheid in een tweede miskraam.
    Gisteren middag kreeg ik vanuit het niets menstruatie achtige krampen. Bij het naar de wc gaan verloor ik een hoop oud bloed, wat over gegaan is in helder rood bloed.
    Tot nu toe nog geen stolsels, maar voel wel dat het niet goed is.
    Volgende week vrijdag krijg ik een echo om te kijken hoe of wat.
    Gisteren uitgebreid met mijn vriend besproken wat we nu gaan doen, wel of niet doorgaan. We hebben besloten om toch door te gaan omdat we ons ook gewoon niet kunnen voorstellen dat onze zoon enigs kind blijft, maar jeetje wat vergt dit een hoop van een mens.

Ik ben benieuwd naar dames die ook meerdere miskramen hebben gehad.
    Hebben jullie nog extra onderzoeken gekregen? Of andere bijzondere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Bedankt voor het lezen, het is fijn om hier mijn verhaal te doen

2. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Hey Hummeltje, wat een verdrietig verhaal. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wil je wel sterkte en kracht toewensen in deze en de komende tijd. Dikke knuffel!

3. Tearmiss

Tearmiss Actief lid

18 feb 2015
    214
    3
    18
    NULL
    NULL
    Geen ervaring...

Alleen een dikke knuffel

4. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Dankjewel meiden.
    Ik vond het al even fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen :(

5. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Och wat heftig allemaal!

Ik heb in totaal 3 mk gehad. Twee voor zl en 1 nu we weer bezig zijn.
    Emotioneel vond ik het erg zwaar en heb er echt de tijd voor moeten nemen. Vooral praten met lotgenoten hielp mij. Zij begrijpen wat je voelt.
    Ik heb me heel eenzaam gevoeld, maar deed dat ook zelf door me af te sluiten. Mijn tip, probeer dat niet te doen.

Ik heb zelf geen onderzoeken laten doen. Mochten we het nog een keer meemaken, dan misschien. Maar nu nog niet.

Meid, geef het tijd en accepteer je verdriet en laat het er zijn. Heel veel sterkte! Als je wil, je mag me altijd berichten!

Liefs

6. rae

rae Bekend lid

17 mrt 2015
    576
    0
    16
    Medemblik
    Nee nee nee! Dat is wat ik dacht aan je titel te lezen.
    Je was weer zo blij. Mag je snel naar de VK om te kijken?
    Iedereen verwerkt het op zijn manier natuurlijk. Ik kan alleen uit mijn eigen oogpunt kijken. Ik kan er redelijk goed mee omgaan.

Neem de tijd voor jezelf! Accepteer het verdriet.

X Rae

7. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ahhh Hummeltje! Wat vreselijk voor je..
    Ik heb geen ervaring, maar ik wil je wel veel sterkte wensen met een dikki digi-knuffel erbij!

Goed dat je van je af schrijft... dat is toch het fijne aan dit forum he!
    Sterkte..en natuurlijk veel succes gewenst..

8. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Ik vind het echt verschrikkelijk voor je!

9. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Heel veel sterkte, hopelijk is het vals alarm !

Kan je niet eerder terecht bij de verloskundige? die onzekerheid lijkt mij vreselijk ! :(

10. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Sterkte meis wat rot om dit te moeten doorstaan!

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Heel veel sterkte. Ik heb 4 miskramen moeten doormaken voor ik mijn zoontje kreeg, dus ik weet hoe zwaar het is.

12. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Dankjewel voor je bericht. Wat naar dat je het ook meegemaakt het. Het praten met lotgenoten doe ik alleen hier. Ik ben een heel sociaal persoon al zeg ik het zelf, maar als het slecht met me gaat kan ik dat heel goed verbloemen.
    De krampen en het bloedverlies is gisteren op mijn werk begonnen maar heb niks laten merken en ben gewoon door gaan werken. Ik ben geen persoon die de aandacht op zielige momenten wil :). Uiteraard zijn er een aantal vriendinnen die wel het achterste van mijn tong zien. Vandaag was ik gelukkig vrij dat scheelt weer.
    Vanmorgen moest ik even huilen omdat ik gewoon niet begrijp waarom dit gebeurd en dan ook nog voor een tweede keer.

13. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Jaaaaa rae :(, het gaat weer mis. Niet te geloven dit
    Volgende week vrijdag hebben we een afspraak bij de vk.
    Nu het gebeurd kan en zal ik het ook moeten accepteren, alleen doet het gewoon pijn als ik bedenk dat mijn eerste zwangerschap vlekkeloos verliep.

14. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Heel lief dankjewel xx

15. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    :( dank je

16. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Doe vooral waar je je goed bij voelt. Is dat werken, lekker werken. Niet, dan gewoon ziek melden. Wil je erover praten, praat. Wil je dat niet, doe je het niet. Enz.
    De komende tijd vooral even aan jezelf denken!

17. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Helaas niet.
    Volgens de verloskundige heeft het geen zin om nu een echo te maken omdat het er om zou hangen of je nu wel of geen kloppend hartje ziet. Dat zou alleen maar meer stress meenemen. Deze afspraak had ik sowieso al staan.
    Ik moet indd even volhouden de komende week.

18. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Dankjewel
    Indd vreselijk, je hoopt op een gezonde zwangerschap dus dit doet pijn

19. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Jeetje 4 dat is echt heftig. Knap dat je de moed hebt kunnen houden dat het wel zou lukken

20. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Oke, ik begrijp wat je bedoeld. Nog meer onzekerheid wil je er natuurlijk ook niet bij hebben, dit is al erg genoeg.

Nogmaals heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina