tips om te doen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door susan28, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik heb een heel lief dochtertje die zeer moeilijk te vermaken is en zichzelf al helemaal niet kan vermaken langer dan 10 minuten. naar de speeltjes kijkt ze even minderwaardig en gooit ze direct op de grond. nu blijft ze steeds langer op en ik weet gewoon soms niet wat ik al die tijd met haar moet uitvreten. ook heb ik vaakt gevoel dat elke dag hetzelfde is, een sleur zeg maar. hebben jullie nog tips of leuke ideeen wat k met amy kan doen? wat vind een baby van 7 maand nou leuk. zou ik al eendjes kunnen voeren, naar de herten kijken en dat soort dingen? heb verder geen fam of vrienden in de buurt, geen auto dus en afhankelijk van mijn benen zolang ze nog niet op de fiets mag.

2. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Werk je niet? Ik werk 3 dagen en vind het dan heerlijk om op mijn vrije dagen lekker met haar bezig te zijn. Nu slaapt Sofie nog vrij veel dus heb ook veel tijd voor mezelf.
    Maar ga lekker met d'r wandelen. De stad in ofzo. En naar hertjes kijken is idd ook leuk. Of samen dansen en zingen. Doe ik ook vaak. Zet ik een cd met kinderliedjes op en doen we lekker gek. Fantastisch vindt ze dat.

3. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Ons meisje vind lekker wandelen erg leuk! Kletst dan volop.

Zet haar bij je als je aan het wasopvouwen bent en geef haar eebn spuugdoekje, en dan lekker kletsen tegen elkaar.

Dieren kijken, hertjes, eendjes, hondjes. Allemaal erg leuk.

Boekje lezen.

Via het forum een vriendinnetje voor jou/ en je dochter zoeken ;)

Samen zwemmen.

Genoeg leuke dingen om te doen!

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    vooral niet denken dat ze te jong is om eendjes te voeren hoor! Alleen al als jij daar een feestje van maakt is het voor haar hartstikke leuk!
    Ik doe ook wel een dingen waarvan mijn man denkt dat ze er niks van mee krijgt, maar daar gaat het mij dan niet om!
    Lekker een boekje voorlezen, bloemetjes bekijken in de tuin, samen de was opvouwen.
    Idd ook liedjes zingen en dansen. Ik doe ook maar gewoon wat in me opkomt eigenlijk!

5. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ja ik werk wel babs en ik geniet ook zeker wel van de tijd die we samen zijn hoor. maar soms weet ik gewoon ff niets meer te verzinnen en de buurtsuper hier heb ik onderhand ook wel gezien haha. en met dr dansen enzingen doe ik ook, dat vind ze idd ook erg leuk, maar om dat nou 3 uren te gaan lopen doen met 7 kg op je arm! :)
    maar goed eendjes voeren en hertjes kijken enzo kan dus wel al, k heb altijd t idee dat ze daar niets van mee krijgt.

6. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Jawel. Ze krijgen er altijd wel wat van mee. Ze zal nog wel niet snappen dat het een hertje is ;) Maar ze vind het vast bere interessant. Zwemmen is inderdaad ook leuk. Of de kinderboerderij. Eendjes voeren is ook harstikke leuk ( ga ik binnenkort ook maar eens doen ). En als onze poes voorbij loopt zit ze ook aandachtig te kijken en wil 'm pakken dus dieren vinden kinderen volgens mij altijd wel leuk.

7. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ik snap je wel hoor. Wij merken dat Mick nu pas zichzelf kan vermaken. Hij gaat dan bij zijn speelbox zitten en alles eruit/erin doen. Zo ook met de wasmand, hahaha. Maar dat deed hij nog niet met 7 maanden hoor. Ze hebben veel aandacht nodig en ik kan me voorstellen dat je soms even denkt; is dit alles?
    Het wordt interessanter als je straks kan gaan fietsen.
    Voor nu is wandelen idd een goede optie. Ondertussen kan je vertellen wat je ziet en liedjes zingen.
    Geniet er nog van, want straks wil ze misschien niet meer stil in de wandelwagen zitten :) . Veel plezier!

8. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Xavièr kan zich eigenlijk prima zelf vermaken, maar de dingen die we samen doen of hoe hij zichzelf bezig houdt zijn:

* naar de kinderboerderij, echt een succes hier, hij vind de diertjes reuze interresant!
    * samen Nijntje kijken op dvd, vind hij ook erg leuk!
    * Samen boekjes lezen, met makkelijke plaatjes en dan alles vaak benoemen. Als ik nu bijvoorbeeld vraag: "Xavièr, waar is de eend?" Dan bladert hij zelf al in het boekje net zolang tot hij de eend heeft gevonden! Ergg leuk!
    * Kiekeboe spelletjes vind hij ook geweldig!
    * Ik ga kruipen en hij moet achter mij aan kruipen, een soort wedstrijdje.. en dan de rollen omdraaien, gaat hij snel weg kruipen en moet ik achter hem aan kruipen.
    * naar de oma's en opa's koffie drinken.
    * voetjes & handjes in de verf en dan op papier!
    * Voor de wasmachine zitten als die aan is, vind hij erg boeiend om naar te kijken.
    * samen veel fietsen en wandelen..
    * Naar de stad...
    * naar het zwembad

Eigenlijk doen we genoeg dingen.. Denk dat het ook gewoon door de leeftijd komt dat je het nog lastig vind om dingen te doen.
    Ik heb een eigen auto dus ik kan overal naar toe met hem, en hij gaat al mee op de fiets, erg leuk om met hem te fietsen! Zo kom je nog eens ergens!

9. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hahaha Kissflower dat soort dingetjes doe ik ook, soms kruip ik ook met Thyron hahaha dat is weer een voordeel van jong moeder zijn he, gewoon lekker gek doen :)
    Af en toe weet ik ook niet wat ik moet doen met Thy maar dat komt omdat ik op het moment elke dag thuis ben.
    Ik ga vaak naar de speeltuin hier om de hoek maar daar ben je ook zo klaar.
    Kinderboerderij doe ik ook vaak.
    Die tip van de handjes en voetjes in de verf doen en dan op papier lijkt me wel leuk om een keer te doen!

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Liedjes zingen,
    Wat ik ook doe is samen de was opvouwen. Ik geef haar alle handdoeken, washandjes, theedoeken, dwailtjes en dan vouw ik de rest van de was op en dan is mijn dochtertje lekker bezig met de was in de wasmand uit de wasmand en ga zo maar door.
    als ik klaar ben met de andere was (ondergoed,broeken,grote dingen dus) neem ik de was waar mijn dochtertje mee bezig was (spelen) mee naar beneden en dan vouw ik dat dan op. Zo ben je dan ook ff bezig met haar en toch weer ook niet. Zo is ze alleen bezig...

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Vanaf welke leeftijd lezen jullie boekjes met jullie kleintje? En welke? Nijntje/Dribbel enzo?

12. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Wij deden het al met 6 á 7 maanden. Niet echt voorlezen maar een beetje vertellen. Wij praten heel veel en zingen ook veel met Anne.

13. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ja zitten hele leuke tips bij moet ik zeggen. maar ja dit is best wel een moeilijke leeftijd, ze wil heel veel, maar ze komt niet vooruit haha dus dat achterelkaar aankruipen dat word hem niet. voorlezen heb ik ook al eens geprobeerd maar ze trekt t boekje uit mijn handen om lekker op te eten haha. de plaatjes vind ze nu wel mooi om naar te kijken inderdaad. ook de was doen we samen. alleen kan ze maar ong 5 minuten in iets geintresseerd zijn en dan is mijn was nog niet af! :D ach ja. zo rommelen we maar wat aan. maar kruipen jullie kleintjes nou zo snel of is mijne wat langzaam?

14. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    oja dientje hoe oud is jouw kleintje? wat doe je dan in die speeltuin? ik woon naast een speeltuin :) maar weet niet wat ik daar zoeken moet met zon kleintje. en verfen is op zich leuk, maar denk dat haar handjes meer in haar mond belanden dan op papier toch?

15. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    @Susan, Thyron is wel al 15 maanden dus die vindt de speetuin wel leuk maar ook niet te lang.
    Ik zet hem op de wipkip en dan beweeg ik het een beetje voor hem.
    De glijbaan vind hij ook erg leuk.
    We hebben hier in de tuin een schommel staan waar hij niet uit kan vallen dat vind hij echt super interresant!
    Maar idd 7 maanden is best een moeilijke leeftijd om iets te verzinnen.

16. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Soms wil een poosje televisie kijken ook weleens helpen. Dan kan jij weer even op adem komen. ;)

17. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    schommelen!

wij hebben er 1 opgehangen aan de pergula en vind ze helemaal geweldig (weer 15 minuten vermaakt) hahaha

18. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik zet dr vaak in t wippertje op de grond voor de bank naar me toe.en een speeltje op schoot.
    dan zit ik ff tv te kijken.en soms zet ik dan iets leuks voor haar aan en draai ik dr om en kijkt ze ff mee.
    ik heb 2 honden en als ze langs lopen zit ze die helemaal na te kijken....
    of als ik achter de pc zit boven dan leg ik dr in t ledikantje neer die functioneert als box (had er een over).is weer ff anders als de box van beneden.of ik zet t wippertje op mn bureau neer.zit ze naar t scherm te kijken....
    ik of ik lees een boekje,laat de honden uit en ga met dr lopen.en tussendoor pit ze ff...
    ik woon direkt aan t park en 5 min. van een kinderboederij,en loop er wel eens langs als ik met de honden en de kleine loop.maar kan niet wachten tot we beesies gaan kijken daar.ik weet ook niet of ze dat nu al mee krijgt....

19. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ marywoods, Ik heb boekjes van de Action gekocht, waren geloof ik 1 euro per stuk.. kleine boekjes met duidelijke plaatjes, Xavièr vind ze geweldig!

@ Susan28, Xavièr kruipt nu ongeveer een maand, geen idee of dat vroeg is. Soms is het wel handig, maar soms ook wel lastig omdat je ALLES in de gaten moet houden.
    En als ik zijn voetjes of handjes verf hou ik ze erg goed vast en druk ze op papier en dan billendoekjes bij de hand om het snel weer af te wassen, hihi..

20. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Ter geruststelling verder nog: baby's vinden het juist heerlijk als het elke dag hetzelfde is, wat wij saai noemen vinden zij juist fantastisch. Onze kleine vindt bijvoorbeeld dezelfde speeltjes en dezelfde mobiel toch weer elke keer helemaal geweldig. Vindt jouw kleine het met dit weer niet lekker om buiten in de tuin op een kleed te liggen en naar de blaadjes aan de bomen en de vogeks etc. te kijken? Daar kan die van ons een hele tijd mee zoet zijn, en kletsen dat ' ie doet intussen!

Deel Deze Pagina