Mijn zoontje is nu 20 maanden heeft altijd overdag heel slecht geslapen. We kregen het er gewoon niet in en áls hij dan sliep, was het een hazeslapie. Dit is nu ineens omgeslagen als een bom! Hij heeft vanochtend van 11 tot 12 geslapen en om kwart over 2 werd ie weer moe en heb ik hem maar weer op bed gelegd. Hij heeft zich er niet zomaar aan overgegeven en sliep uiteindelijk om 3 uur. Nu is het half 6 geweest en slaapt ie nog! Dit is zo uitzonderlijk voor hem dat ik me ga afvragen of hij misschien iets mankeert. Natuurlijk is het niet alleen vandaag, deze hele week slaapt ie al stukken meer dan normaal. Gister bijvoorbeeld, ook van 3 tot 5 en om 7 uur gewoon weer naar bed. Hij is verder reuze actief als hij wakker is. moet ik me zorgen maken???
Denk t niet hoor...bij Iris kan t ook erg wisselen. Als hij verder gewoon goed van pas is zou ik er gewoon lekker van genieten!
Slapen was bij mijn zoontje ook nooit vanzelfsprekend. Hij sliep pas door bij 15 maanden. Nu is hij 26 maanden en slaapt hij gelukkig prima. Hij wordt rond 7 uur wakker, gaat dan om 13.00 uur naar bed en slaapt vervolgens zeker 3 uur!! En om 20.00 uur gaat hij gewoon weer zonder problemen naar bed. Geniet er van! Voor je het weet is het middagslaapje er af...
Hier wisseld het ook heel erg. Mijn zoon kan dagen lang met uurtje overdag slapen toe en dan inene slaat het om en slaapt hij weer 3 a 4 uurtjes overdag... Het wisseld enorm. Als mijn zoon in de lichamelijke groei zit dan slaapt hij erg veel overdag, ik merk dat dit gewoon extra energie van hem neemt en als hij niet groeit dan slaapt hij veel minder overdag en eet dan ook minder overdag. Soms is het wel lekker hoor als hij groeit haha dan eet hij prima en slaapt dan ook prima