We willen een dekbed aan gaan schraffen voor onze dochter maar welke moet je nemen. Katoen, polyeter, dons enz. En dan 200, 400, 600 of 800 nog iets per?????? In de winkel geven ze zulke tegenstrijdige adviezen... Dus graag tips of waar kan ik hier info over vinden. Alvast bedankt!
Wij hebben pas een donzen dekbed gekocht bij Ikea. Een 4 seizoenen (dus een dunne en een dikke). Wij slapen zelf ook onder een donzen dekbed en hebben het altijd precies goed. 'S Winters lekker warm, zomers lekker koel. Dat was dan ook de reden om het voor ons zoontje ook te doen. En daarbij is het handig die 2 lagen, mocht hij toch te warm liggen met 2 lagen, dan kun je er altijd 1 laag vanaf halen. Of anders om.
Een donzen dekbed zou ik persoonlijk niet doen bij een kind. Dons is heel lastig uit te wassen en bij kinderen is het toch wel fijn als je het dekbed kan wassen. Qua warmte ligt het er natuurlijk ook aan wat voor huis je hebt en of je slaapt met de verwarming aan e.d. En daarnaast wat heeft je kind aan in bed, wil het nog in een slaapzak of juist niet. Mijn zoontje heeft een vrij dun dekbed. (Ik weet eigenlijk niet van wat voor materiaal, is nog van mijn broertje geweest voordat hij een tweepersoonsbed kreeg) Maar hij slaapt nog in een slaapzak en ik woon in een flat en echt koud is het eigenlijk nooit.
wij hebben een donse dekbed, hoe zwaar die is geen idee maar hij is heel dik ,komt uit duitsland vandaan en daar zijn de dekbedden dikker dan hier in nederland vind ik
Hier een 4-seizoenen dekbed van ikea en idd niet van dons, omdat ie moeilijk is uit te wassen. Toch vervelend als er ongelukjes gebeuren. Ben er super tevreden over en volgens mij was ie niet heel erg duur. Jasmijn ligt er ook graag onder. Verder ook een kinderkussen erbij gekocht die je, naarmate ze groter worden, meer kunt vullen.
gewoon een 4 seizoenen dekbed dat wel in de was kan. Volgens mij is het dons, is dat het meest gangbaar?
Wij hebben een 1-persoons dekbed (4 seizoenen) van de hema. Prima wasbaar en bevalt verder erg goed. En ook niet zo heel duur.
Wij hebben bij de winkel waar je alle babyspullen enzo ook koopt (tja, hoe noem je zoiets: een baby-sceciaal-zaak?) een kindveilig dekbedje gekocht. Waar ze ook door kunnen ademen. Was niet echt heel duur en isoleert met koud weer en ventileert met warm weer....
Dekbed met dons kan ook gewoon gewassen worden hoor. En zelfs in de droger. (die van Ikea tenminste). Net waar je voorkeur naar uit gaat.