hoi allemaal ik ben al ongeveer 6 jaar een trouwe gebruiker van nuvaring en heb daarvoor 3 jaar de pil geslikt.ik ben op 18 nov gestopt met nuvaring (gewoon mijn periode gehad) maar nu bijna een week later voel ik me niet echt lekker.. heb een opgeblazen gevoel en zit niet lekker in me velletje.. ben al wel begonnen met foliumzuur mischien dat het daar ook mee te maken kan hebben... na wat lezen op internet werd ik wel een beetje kierenwiet van al die verschillende dingen/reacties en na het lezen dat er mensen waren die een miskraam kregen na het gebruik van nuvaring werd ik toch wel een beetje paniekerig... heeft er iemand ervaring met deze vorm van anticonseptie??? en ik lees van alles over ontpillen???? heeft iedereen daar last van?? kortom HELP... !! al vast bedankt voor jullie reacties ik hoop snel wat antwoorden te krijgen gr. celleke
Hoi Celleke, ik ben zelf 10 augustus gestopt met de nuvaring en heb de 14e een onttrekkingsbloeding gekregen. Heb de afgelopen week steekjes links en rechts onderin mijn buik gehad en had wat last van waterige afscheiding. Nu moet ik heel veel plassen, heb lage rugpijn, nog steeds wat gekke steekjes, hoofdpijn, duizelig en heb het warmer als normaal. Denk zelf ook dat het met het ontringen te maken heeft, maar wie weet is het wel heel iets anders
Ik ben sinds januari gestopt met de nuvaring. Was daarvoor 14 jaar aan de diane pil. Daar kreeg ik opgezette bortsten van. Bij de nuvaring kreeg ik dat niet maar weer migraine aanvallen. Tijdens het ontpillen was ik duizelig, misselijk ik dacht dat ik toen zwanger was maar mijn lijf heeft me wel flink in de maling genomen zeg! Het is moeilijk in te schatten of alles uit mijn lijf is, elke maand heb ik nog steeds het idee dat mijn hormonen op hol slaan. Omdat ik op vrij jonge leeftijd (15) altijd anticonceptie had weet ik niet of dit gewoon mijn lichaam is. Ik hoop in ieder geval wel dat alles uit mijn systeem is.
hoi engeltje ik heb idd hetzelfde.... ben alleen gelukkig niet zo duizelig maar het was me ook opgevallen dat ik het warmer heb als normaal en de rest van al die andere dingetjes ... ik hoop dat het ontringingsverschijnselen zijn want ik denk dat ik niet zo snel zwanger kan raken... het kan altijd natuurlijk maar denk het niet dat zou wel een heel snel wondertje zijn een waakje gestopt en na 2x gemeenschap ... we zien wel en wachten maar af, in ieder geval bedankt voor jullie reacties stelt me toch wel weer even geruster en we gaan gewoon vanaf deze week ronde 1 in wie weet!! gr. celleke
Wel gek he celleke, dat je denkt je eigen lichaam wel te kennen na zoveel jaar en dat je nu helemaal niet meer weet waar je aan toe bent! Succes in deze leuke en spannende tijd!
ja dank je wel.. en het is héél raar.... nu snap ik dat mannen wel eens zeggen dat vrouwen rare wezens zijn ... hahhaha snap mijn eigen lichaam ff niet eens meer .... maar ja komt hopelijk allemaal goed.. na 9 jaar anticonseptie moet alles gewoon even opstarten denk ik.. en weet ik niet goed wat ik moet voelen maar laat het nu maar over me heen komen en bij paniek gewoon ff hier neuzen of ff kletsen met moeders ... ben in ieder geval wel geruster nu het normaal blijkt te zijn wat ik voel.. erg bedankt
Graag gedaan! We zitten allemaal zo'n beetje in hetzelfde schuitje hier, fijn dat je elkaar zo kan helpen. Ik ga er eigenlijk ook wel van uit dat het gewoon het ontringen is, maar zou het wel heel leuk vinden als het wel raak zou zijn! Zou je het erg vinden dan als het de eerste keer al raak zou zijn?
ja ik lees het .. iedereen zit met zo veel vragen en om iedere keer de huisarts te bellen zie ik ook niet zo te zitten... maar ik zou het helemaal niet erg vinden als het al zo zou zijn nu de beslissing is genomen dat er een kleine spruit mag komen heb ik zo iets van het kan me niet snel genoeg en het is leuk want 3 vriendinnen zijn ook net gestopt met de pil en er is er nog 1 zwanger dus is het een super leuke tijd rond om ons heen, en alles wat met baby's te maken heeft is nu extra extra leuk en interresant dat merk ik ook aan mijn man die is ook hieper de piep... kortom ik zie me wel zitten met een dikke buik heb al veel leuke dingen in petto om te gaan doen en kijk er erg naar uit
Oh wat leuk! Dan kunnen jullie lekker alles met elkaar delen! In mijn meidenclubje doen we het lekker allemaal omstebeurt. Ook best handig hoor, dan weet je wat je een beetje kan verwachten.
dat kan ook handig zijn... de vriendin die nu zwanger is die moet in jan bevallen van de 2e dus die weet er al wat van en ze is ook tevens een collega dus lekker makkelijk op het werk soms ff stiekem kletsen want ik wil niet dat iedereen in mijn omgeving weet dat ik nu sinds een week gestopt ben met ac anders ben ik bang dat ze iedere keer gaan vragen of het miss al zo ver is en daar heb ik geen zin in... het is al zo nieuw en spannend dus ja wel moeilijk om mijn mond te houden want het liefst schreeuw ik van de daken dat het zo ver is maar ja wie weet hoe lang het nog kan duren voor ik zwanger ben, (ik hoop snel) zo ver ik hier op de site verder lees heeft iedereen met nuvaring wel redelijk snel zijn normale cyclus en is alles wel op tijd.. ben benieuwd..