Timo heeft volgens de huisarts een luchtweginfectie en zit sinds vorige week donderdag aan de antibiotica. Hij was al een hele tijd verkouden en ben maar naar de huisarts gegaan. Het rare is dat ik het gevoel heb dat de antibiotica geen bal helpt, hij blijft verkouden, blijft lichte verhoging hebben. Wat ik ook niet snap is dat hij verkouden is (ik hoor geknor in zijn holtes), maar er komt eigenlijk vrijwel niets uit zijn neusje (spuit er ook regelmatig fysiologisch zoutoplossing en dan met peertje eruit zuigen, maar is echt minimaal wat er dan uitkomt)... iemand ervaringen hiermee????
Het enige wat ik weet is dat er geen antibiotica helpt bij een verkoudheid. Het is een virus en die hebben maling aan antibiotica. Kan het niet iets anders zijn? Allergie ofzo?
Hoor je gereutel bij zijn ademhaling? (volgens mij geknor als ik je begrijp). Misschien is hij van iets in huis allergisch en wordt daar een beetje benauwd van, dan hoor je ook gereutel. Probeer eens het een en ander uit een paar dagen achter elkaar en misschien merk je verbetering. Wacht de antibiotica even af, het wordt meestal eerst iets erger voordat het werkt (mijn ervaring) als je je zorgen maakt gewoon teruggaan naar de huisarts jij moet zelf ook rustig kunnen slapen en gerust zijn. succes!
Ja klopt, geluid in zijn neus als hij ademhaalt. We hebben 2 katten en heb toen ook aan de ha gevraagd of het daar aan kon liggen maar hij wilde daar geen voorbarige conclusies uit trekken. Ik ga er donderdag weer met hem heen voor controle en zal het zeker weer aankaarten...
hoi, allereerst vervelend dat de HA het zo licht ljkt op te nemen. Probeer eens met je kleine te stomen in de badkamer en kijk eens of het dan minder is, de longen worden dan 'gezuiverd'. Mn broertje heeft er de eerste 2 jaar ook continu last van gehad, verkouden dan weer noet dan weer grieperig continu kwakkelen. Uiteindelijk had hij astma. dat hoeft jou kleintje helemaal niet te hebben maar ik vind niet dat het zo moet zijn dat ze klein zijn en moeten afwachten. Als hij echt een beetje benauwd is zal hij zich op dat moment ook niet echt prettig voelen. Bovendien, mocht hij wel allergisch zijn voor iets of misschien licht astma, mijn vroegere oppaskindje had het ook en kreeg ook pufjes daarvoor ging prima! luister naar wat je eigen gevoel zegt eb google het een en ander zodat je goed geinformeerd bij de HA aankomt en je niet met een onbevredigend gevoel naar huis wordt gestuurd. ik hoop dat alles lukt!
Hoi, Ik dacht ook toen Milan een maand oud was, dat ie verkouden was, ik hoorde dat ie rochelde en zo.... De HA zei tegen mij dat kleine baby's het slijm niet zo goed konden weg slikken en dat dit vanzelf over gaat als ze eenmaal gingen zitten. Mss dat dit het is?
Benthe heeft dit rond de 6 maanden ook gehad, ongeveer 2 maanden lang en ben daarmee ook naar de ha geweest. Conclusie, chronische verkoudheid. Het was toen winter en de kans was groot dat wanneer het weer wat aangenamer werd, de verkoudheid ook minder werd. Dat klopte hier wel, maar dat gaat nu niet op natuurlijk, het is zomer. Ik had ook gevraagd of het misschien een allergie kon zijn, maar volgens de ha kon dit met deze leeftijd nog niet. Ik heb toen ook een kuurtje gekregen om haar 'een zetje in de goede richting' te geven en had ook het idee dat het niet echt hielp. Al met al is het toch vanzelf overgegeaan. Later op het cb heb ik het nog eens nagevraagd of dat wel normaal is of een kindje zo lang verkouden kan zijn, antwoord; ja, is normaal. Maar als je er geen goed gevoel over hebt, zou ik gewoon nog een keertje naar de ha gaan.