Vandaag zijn wij helaas ons kleine sterretje verloren bij 5w2d. Het heeft zo moeten zijn denken we. Alles gebeurd met een reden, maar met welke? Natuurlijk zijn we verdrietig, het is niet niks. Maar toch proberen we positief te blijven en het beste er van te maken! Dit sterretje vergeten we nooit meer! Nu is mijn vraag aan jullie... Hoe kwamen jullie erachter wanneer je eerste eisprong was na de mk? En hebben jullie na de mk een ongi afgewacht of zijn jullie meteen doorgegaan? Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Wij willen uiteraard verder gaan maar willen wel het beste voor mijn lijf en de hopelijk aankomende zwangerschap..
Ik zit nu twee weken na mijn miskraam en wacht op mijn eisprong. tot nu toe verloor mijn cyclus het zelfde als voor mijn miskraam. Ik denk als je lichaam nog niet schoon us dat je toch niet zwanger word. Sterkte ermee!
Hoi,\ Heel veel sterkte wat een naar bericht! Zelf ook meegemaakt maar toch eerst een ongi afgewacht (na 5,5 week) hierna weer ovu testjes gebruikt en mijn piek gevonden. Zie hieronder voor het resultaat, kan snel gaan!! Wat ik wel deed na de mk is elke week een zwangerschapstest om te kijken of het hcg hormoon al uit je lichaam is, als er nog te veel van dit hormoon in je lichaam zit krijg je namelijk nog geen eisprong omdat je lichaam dan denkt dat het nog zwanger is.
Dank voor jullie berichtjes. Momenteel een rollercoaster van emoties. Wel meteen doorgaan, misschien toch 1 ongi afwachten, of misschien wel 2. Voel ik me eisprong straks wel weer? Pfff hoofd loopt over. Ik probeer het allemaal los te laten en me lichaam het werk te laten doen. Maar toch blijft het knagen. Nou moet ik wel zeggen dat ik erg veel lees over vrouwen hier die 1 of meerdere miskramen hebben gehad en daarna meteen weer zwanger zijn. Hebben jullie dan niet de angst nu? 'Blijft het kleine nu wel plakken?' Laat het niet weer los.. En als je dan weer zwanger bent, ben je dan niet als de dood voor die ene dag dat het vorige keer fout ging? Dat vraag ik me nu al af.. Pfff zullen de hormonen nog wel zijn denk ik.... || Liefs, DNM ||
22 november 2009 heb ik met 6 weken een miskraam gehad Op 1 december waren de zwangerschapstesten weer negatief dus ben ik begonnen met ovulatie testen Op 9 december had ik een positieve ovulatie test en twee weken later met kerst 24 december had ik een knallende positieve zwangerschapstest Op 14 januari 2013 heb ik een miskraam gehad bij 5,3 weken Op 20 januari waren de testen weer negatief en ben ik weer begonnen met ovulatie testen 2 februari had ik een positieve ovulatie test en 2 weken later weer een knal streep op de zwangerschaps test Hier dus eigenlijk beide keren geen menstruatie er tussen gehad maar meteen weer zwanger. Veel sterkte met het verdriet van een miskraam ! Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn van een plak baby
Aah bah, zo naar is het allemaal hé? Knuffel voor jou. Het is ook zo'n vervelend gevoel en ook mijn hoofd loopt nog steeds over van stomme gedachtes (als het goed was gegaan dan had ik nu aan iedereen kunnen vertellen dat ik zwanger was enz.). Maar ik probeer ook wel het goede ervan in te zien. Ik weet tenminste dat ik zwanger kán worden en dat troost wel een beetje. Ik heb in april dus een vroege miskraam gehad (4 wk 6 dagen) en had daarvoor een cyclus van 28 dagen. Na de miskraam werd dat 29 dagen (dus alsnog heel netjes vond ik zelf). Wij hebben het vorige maand wel gewoon geprobeerd maar helaas niet gelukt. Nu moet ik morgen weer ongesteld worden en ik denk ook wel dat ik dat gewoon ga worden jammer genoeg. Ik gebruik (nog) geen ovulatietesten dus ik ben er vorige maand en deze maand vanuit gegaan dat ik op dag 14 van de cyclus ongeveer mijn eisprong had. Wij zijn dus wel gewoon weer gaan proberen meteen na de miskraam. Ik was ook nog niet heel ver dus mijn miskraam leek eigenlijk meer op een heftige menstruatie. Daarna voelde ik me lichamelijk ook gewoon wel weer goed dus vandaar dat we meteen weer hebben geprobeerd.
@Hippo89, is het de 2de keer wel blijven plakken? Ik ben zo bang dat het weer fout gaat. En daardoor dus ook bang dat het fout gaat omdat ik me er druk om maak. Terwijl we juist heel graag willen. Die angst zal er altijd wel zijn denk ik? We hopen maar op het beste, en moeten het allemaal afwachten..
Ja beide keren is het na de miskraam goed gegaan en heb ik er prachtige dochters voor gekregen Echt " rust" had ik na de echo.... Gelukkig kreeg ik vroeg een echo ivm Chronisch ziek zijn maar als je weer zwanger word en belt dat je een miskraam gehad hebt en onzeker bent ivm de miskraam zullen de meesten wel eerder een echo plannen zodat je de angst een beetje naast je neer kunt leggen
@hippo89, thanks voor je berichtje. Stelt me iets meer gerust. We willen sowieso doorgaan maar vraag me af wat nou het beste is om weer een teleurstelling te voorkomen. Het is namelijk 50/50. De een wordt meteen zwanger, de ander wacht 1 ongi af. Ik denk dat we maar gewoon gaan klussen zodra mijn lichaam er klaar voor is en dan maar zien hoe het verloopt. Het was al te mooi om waar te zijn dat deze zwangerschap meteen raak was na het stoppen met de pil. Nu maar hopen dat de krampen en het bloeden snel verdwijnen. Het blijft elk toiletbezoek confronterend.
Hoi allemaal, Twee en een halve week geleden begon ik wat bruin bloed te verliezen. Niks aan de hand zei de verloskundige, zo lang ik maar geen buikpijn had. Na een week werd het steeds meer en uiteindelijk werd het helderrood bloed. Weer de verloskundige gebeld en weer hetzelfde verhaal. Geen buikpijn dus niks aan de hand. Het voelde niet goed dus ik heb toch om een echo gevraagd. Op de echo zagen we een vruchtje van 6 weken en 5 dagen maar geen kloppend hartje. Het bloeden ging door maar het vruchtje bleef zitten. Cytotec tabletten gehad die volgens de gynaecoloog echt binnen drie uur moesten werken. Twee dagen later verloor ik het vruchtje. De volgende ochtend verloor ik nog een vruchtje, tenminste dat denk ik. Nu is het drie dagen later en verlies ik nog steeds veel bloed. Morgen ga ik de verloskundige nog eens bellen om te vragen of het twee vruchtjes geweest zouden kunnen zijn. Vrijdag krijg ik een echo om te kijken of alles schoon is. Hoe lang bleven jullie nog bloeden na een miskraam? En hoeveel bloed is normaal? Ook wij willen het liefst zo snel mogelijk weer door. Maar ik word hier ook zo onzeker van..
@Patricia1984, bij mij begon het gisterochtend om 09:30 met roze bloedverlies met afvegen. Om 10:30 was het helderrood bloed, en om 12:00 al donkerrood. 15:30 ben ik het vruchtje verloren. Daarna nog veel gebloed dit was helderrood. Vanaf vandaag is het van helderrood en veel naar roze en weinig gegaan. Maar denk dat dit ook per persoon verschilt. Vanmiddag test gedaan en deze was nu al negatief. Dus denk dat het moeilijk te zeggen is. Voor mij is het nu denk ik op naar de eisprong! *Fingers crossed* .. Voor jou veel sterkte!! Liefs, DNM
Ik heb de verloskundige gebeld. Als het bloeden vandaag niet afneemt moet ik morgen langskomen. Nu maar hopen dat het snel minder wordt, ik ben het zo zat. Ben nu alles bij elkaar al bijna drie weken aan het bloeden. Ik wens iedereen hier veel sterkte de komende tijd en succes als jullie weer opnieuw gaan proberen zwanger te worden. Ik hoor graag van jullie hoe het verder gaat.
@Patricia1984, jeetje!! Dat is lang. Ik heb nog maar een klein beetje bloedverlies maar wel weer helderrood. Ik heb morgen inderdaad ook een afspraak met de verloskundige. Heb je wel al een test gedaan om te kijken wat die aan gaf? Sterkte ermee!!
Ja ik heb net een test gedaan en die is nog hartstikke positief. Het zal dus nog wel even duren voordat al die hormonen uit mijn lijf zijn. Kun je eigenlijk pas weer zwanger worden als alle hcg uit je lijf is?
@Patricia1984, ja want nu denkt je lichaam dat je zwanger bent dus krijg je geen eisprong. Maar kan het niet zijn omdat je aangaf meerdere vruchtjes te zien dat er nog 1 is die het wel doet mssn? (Zeg ook maar wat hoor!) Mijn miskraam is namelijk zondag begonnen en me test gister was al negatief. Vandaar dat ik het me afvraag.
Ik heb in december een vroege miskraam gehad bij 5 weken, de ronde daarna niet bewust mee bezig geweest om zwanger te worden maar t was toch gelijk daarna weer raak! Ondertussen alweer bijna 21 weken zwanger
@lmps, gefeliciteerd! Fijn om te horen dat het daarna goed gegaan is. Ik hoop dat het bij ons de volgende keer ook blijft plakken, maar ik ben zo bang. 😞 we gaan duimen voor een nieuwe zwangerschap met plakbaby!