ja ik vind het juist wel goed dat hij er 24/7 moet zijn maar dat wilt niet zeggen dat elke vrouw hem ook neem/krijgt ik krijg dan keizersnede die gepland is maar goed anders zou ik bij gewone bevalling dus eerst zelf proberen natuurlijk lukt het niet is het wel goed om dit achter de hand te hebben
Ik denk toch dat de nieuwe richtlijn meer inhoudt dan alleen de mogelijkheid om ook buiten kantooruren een ruggeprik te kunnen krijgen. Het is volgens mij echt de bedoeling dat met minder terughoudendheid wordt gehandeld (ook tíjdens kantoortijden). Bron: nrc "Recht op pijnstilling In de nieuwe richtlijn staat nadrukkelijk dat pijnstilling tijdens de bevalling geen luxe, gunst of discussiepunt is. Veel Nederlandse vrouwen hebben dat lange tijd wel zo ervaren, vertelt Everhardt (voorzitter van de vereniging van gynaecologen). Er wordt nodeloos en langdurig pijn geleden terwijl een vrouw gewoon recht heeft op pijnstilling. Het argument tegen een ruggeprik dat het schadelijk kan zijn voor het kind is onjuist, zegt zij. Wel is het zo dat bijvoorbeeld het persen (de uitdrijving) langer duurt bij een ruggeprik. Hierover moeten vrouwen al tijdens de zwangerschap geïnformeerd worden, zodat ze een bewuste keuze kunnen maken. Het is volgens Everhardt ook belangrijk voor de gemoedsrust van barende vrouwen dat ze weten dat er zonodig onmiddellijk een eind kán worden gemaakt aan hun lijdensweg."
ik vind niet dat een ruggeprik standaard moet worden aangeboden zodra je gaat bevallen. ik vind probeer het eerst is zonder wie weet heb je hem helemaal niet nodig. ik had geen perfecte bevalling maar ben blij dat ik het zonder heb gedaan. ik vind wel als ze er om vragen dat hij altijd gezet moet kunnen worden maar dan wel pas als ze het eerst zonder hebben geprobeerd. heb je eerder een traumiatische bevalling gehad of iets in de richting dan kan ik me voorstellen dat ze bij voorbaat als een ruggenprik doen. dus eerst zelf proberen en dan kan je altijd alsnog kijken toch
Ben het helemaal met deze man (of vrouw) eens! Vooral dat laatste, het idee alleen al dat als het niet meer te houden is van de pijn, er wat aan gedaan kan worden, kan al geruststellend werken.
Ik trok het ook niet meer met 4 CM.....en toen werd ik direct doorgestuurd naar t ziekenhuis voor een ruggenprik. Ik dacht alleen dat t een prik was...toen ik hoorde wat een ruggenprik daadwerkelijk was heb ik bedankt....heb uiteindelijk de laatdte 5 CM in 2 uurtjes gedaan Ik vind het wel goed dat een ruggenprik een optie moet zijn.....een bevalling is zwaar en soms trek je t gewoon niet meer. Ik heb er dan maar 10 1/2 uur over gedaan maar als je er lang over doet geloof ik best dat t niet meer te houden is en je het nodig hebt...!