Ok, ik voel me erg dommig en a-creatief dat ik dit vraag, maar goed, komt ie: Ik heb een zoontje van (bijna) 10 maanden die tot voor kort gewoon in het babybadje ging. Op zich past hij er nog prima in, want hij wil toch zitten, maar het kan echt niet meer, want binnen 5 seconden zit/ligt er meer water op: mij, de vloer, de commode, de gordijnen, de vensterbank, de radiotor, dan dat er nog in het badje zit . Nu dus mijn vraag: Wat is een andere handige manier om hem te badderen? - Badje kan niet in de badkamer, die is te klein daarvoor; - Het moet 's avonds, overdag is niet handig ivm met mijn dochter van 2 die er dan natuurlijk ook is ('s avonds is uiteraard mijn man thuis, zodat we beide kids met z'n 2-en kunnen doen); - 's Avonds met 1 van ons mee onder de douche is geen optie, want wij gaan zelf echt niet om 19.00 uur onder de douche staan; - Onder de douche zetten kan ook niet echt (makkelijk), want hij doet als hij zit vaak zo wild dat hij achterover valt. Nou ja, meer dingen kon ik niet bedenken, dus misschien iemand anders nog ideeën?
Tjee... al lezende raakte ik wel snel door al mijn opties heen Zou zo'n zitje voor in bad niet iets zijn? Wij hebben dat hier ook een tijdje gebruikt ondanks dat we geen bad hebben. Het ding zit vast met zuignappen op de grond en ik ging dan achter haar zitten.
Hebben jullie een bad in de badkamer? Ik heb het badje daar een tijdje in gezet om die reden. Verder zou ik het niet weten.
het badje past hier ook prima op de vloer van de douche (en tegenwoordig sta ik ernaast nog vaak te douchen, ik douche overigens 's ochtends met mijn zoontje) en ik heb idd ook heel veel gebruik gemaakt van het badstoeltje op de vloer van de douche en dan de douchekop op een zachte stand erop als ik de kop in een schuine hoek op de vloer legde en op hem richtte dan kon ik hem inzepen en bleef hij lekker warm het stoeltje zette ik klem in een hoek van de douche en ging er zelf voorzitten dan was hij aan alle kanten beschermd.
Zo'n badstoeltje/badring is ideaal.. Daar kunnen ze niet heel makkelijk uitklimmen en deze kan je misschien in de douche op de grond zetten/ vast zuigen. Of het badje in de douche? Of zo'n opklapbadje kopen? Die kan je dan in de douchebak zetten en dan heb je toch een badje voor hem? Succes!
als een badje niet in de douche past, kan je kindje nog in een curverbox op de douchevloer. (Klinkt een beetje raar, maar is best handig
Zo heb ik het ook gedaan! Of misschien het badje in de douchecabine, moet ook wel kunnen toch? En tegenwoordig ga ik vaak zitten in bad met de douchekop op de laagste stand en ik zet Dennis dan lekker bij mij neer, zittend, want staan gaat nog niet. Soms gaan we natuurlijk ook lekker uitgebreid in bad, lekker met Zwitsal schuim etc., ruikt mama ook héérlijk! En waarom niet al om 19.00 uur douchen? Doen wij hier ook wel eens, daarna lekker de badjas / joggingbroek -oeps- aan (meest in het weekend als we niets meer hoeven natuurlijk!) en maar loungen als de kleine in bed ligt.
Hier stond het badje gewoon op de grond onder de douche. Nu is het badje vervangen door een cementkuip en daar badderen ze heerlijk in
je hebt ook van die badjes die je op de bodem van je douche kan zetten. Past je babybadje niet gewoon in de douche?
Hier sinds een maandje ongeveer een bad/douche ring gekocht. Ideaal! Milan vind het heerlijk en ook erg leuk om op die manier te douchen.
Kan hij al goed zitten, want dan kan hij toch met je dochter mee in bad? Wij zetten ze samen in het grote bad, ze vinden het allebei te gek!
Waarom kan het niet 's morgens vroeg? Je hoeft ze dan toch niet beide iedere dag te douchen? Zou om de dag douchen voldoende zijn? Ik neem nu gewoon even aan dat jullie beide iedere dag 's morgens douchen (doen wij vandaar), nooit 's avonds. Dan zou ik 's morgens vroeg de ene dag jullie ene kindje bij papa onder de douche doen, en de volgende dag jullie andere kindje... en zo om de dag lekker douchen?
Oh ja, zo'n badring is denk ik wel een goed idee idd. En ja, het badje zou natuurlijk wel in de douche zelf passen, maar dan vind ik het weer lastig om hem uit het badje te halen, in een douchecape/handdoek te wikkelen en dan naar zijn slaapkamer te lopen. 's Ochtends samen douchen zoals iemand voorstelde gaat dus niet, omdat ik dan met mijn dochter zit = niet handig. En om 19.00 uur al douchen...nee, ik ben echt niet het type om vanaf 19.30 uur al in mijn pyjama te gaan zitten. Ik denk dus dat we maar eens voor zo'n badring gaan kijken. Dan kunnen mijn zoontje en dochter mooi ook tegelijk onder de douche .
Wij douchen zelf 's ochtends, maar 's avonds doucht een van ons (als m'n man thuis is hij, anders ikzelf natuurlijk ) met G. Dan douchen we dus niet voor onszelf, maar puur G. wassen/douchen, die zit lekker op de grond te spelen. Gaat perfect, en inderdaad, als we verder niet weg hoeven alvast de pyjama aan, anders gewoon weer de kleren terug aan. Als er iemand komt oppassen, gaat G. in het badje, dat makkelijk onder de douche past. Succes met je keuze!
@ Judith: In ons überkleine badkamertje van 1.20mx2.00m past helaas geen bad . @ Flamingo: Mijn man gaat al om 06.50 uur de deur uit, dus 1 van de kids met hem samen laten douchen gaat echt niet. En nee, ze hoeven niet tegelijk gedoucht te worden en mijn dochter doe ik ook wel eens 's morgens douchen als mijn zoontje op bed ligt, maar andersom gaat dat niet. Ik moet mijn dochter dan in haar bedje zetten als ik hem douche en dat vindt ze even leuk, maar niet zo'n hele douche- en aankleedsessie .
Jolisa is ook bijna 10 maanden en jou verhaal kon een maand geleden de mijne zijn alles was nat echt alles. Toen heb ik speeltjes in haar badje gedaan en een lege fles zwitsal en ging het wel weer. Nu gaat ze elke dag om half 7 met mij mee in de douche. Ik douche eerst dan roep ik papa en hij komt haar dan brengen. Als we klaar zijn komt papa haar halen en droogt haar al af, smeert haar in en doet de luier om, de rest doe ik super gezellig. Waarom wil jij om zeven uur niet in de douche? Is toch heerlijk na een drukke dag.
@ Babyhope: Nee, ik vind het echt vreselijk om zo vroeg onder de douche te gaan. Tussen 19.00 uur en 19.30 uur wil ik gewoon de kids op bed gooien , koffie drinken en op de bank hangen. Douchen vind ik dan weer zo'n gedoe'tje.