Hoi hoi, tot nu toe is het bij ons verschillend gegaan. De gesprekken gaan we altijd samen, een enkele keer ben ik alleen gegaan omdat het alleen uitslag betrof van iets over mij. En als mijn vriend zijn goedje moest inleveren ging hij ook alleen. De kijkoperatie is hij uiteraard meegegaan, de HSG foto niet maar dat was meer noodgedwongen....alhoewel ik het ook alleen prima had gekund. had nergens last van daarna. We zijn nu aan het afwachten voor de oproep voor IVF en ook dan is het afhankelijk van wat er gebeurt. Bij het gesprek waarin we te horen krijgen wat er precies gaat gebeuren en de punctie en terugplaatsing zal hij zowieso aanwezig zijn. Voor de rest is het niet echt nodig, ook al is hij er niet altijd bij ik weet ( en hij ook) dat het iets van ons samen is. En wat betreft er veel mee bezig zijn: dat is denk ik zelf iets typisch vrouwen? Mijn vriend wil er ook niet teveel mee bezig zijn maar puur om niet zwaar teleurgesteld te raken als het niet lukt. En hij zal het ook absoluut niet vertellen op zijn werk, ook al ligt het aan mij. Vind dat dat niemand wat aangaat en heeft geen zin in allemaal nieuwsgierige vragen. Als jij maar weet dat hij je steunt en het als iets van jullie samen ziet. Altijd fysiek bij aanwezig zijn vind ik eerlijk gezegd niet veel zeggen en ligt ook aan je persoonlijke situatie.
Mijn vriend gaat ook niet altijd mee hoor. Dat gaat nu eenmaal niet voor zijn werk. Hij heeft ook niet zo veel verlof per jaar dus hij kan moeilijk voor elke gesprek van 5 min, of voor elke fm van 10 min een dag vrij vragen. Hij is er wel bij van zodra hij kan en zeker voor de punctie en tp wil hij er absoluut bij zijn. Dat vind ik toch al het belangrijkste
hey meiden, m'n vriend is nog nooit meegegaan... niet omdat hij niet wil, maar omdat ik dichtbij het ziekenhuis werk en hij helemaal niet (2u rijden!) ik vind het ook niet zo heel erg en omdat het tot nu toe enkel voor fm is, vind ik het ook niet nodig om hem erbij te hebben... en vermits het toch al vaak 3 à 4 keer per maand is, lijkt het met niet haalbaar om altijd samen te gaan maar moest het nu voor inseminatie zijn tja dan is het toch 'normaal' om het met z'n tweetjes te doen?! vind ik toch hij vraag wel constant wanneer ik terug moet en wat ze net allemaal gaan doen. En als ik van ziekenhuis thuiskom, moet ik ook altijd alle details geven... wel gezellig zo praten over onze droomwens Groetjes, Evita