Zwangerschapssuiker maar snap het even niet

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kirsten1988, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Hoi dames,
    4 weken terug is bij mij zwangerschapssuiker geconstateerd. Sinds vorige week vrijdag moet ik elke dag 3x of 4x prikken. Tot nu toe waren de waardes alleen afwijkend als ik echt te veel had gegeten.

Nu vandaag was vanochtend m'n waarde goed. Vanmiddag een broodje warme beenham op en een tosti en waarde was 7,7. Iets te hoog maar vermoedelijk door de beenham. Vanavond een klein frietje met mayonaise en satesaus op een frikandel speciaal en een kaassoufle. Moet er wel bij zeggen dat ik niet alle frietjes op heb. Na 1,5 was m'n waarde 8,9 dus veel te hoog. Ik heb een half uur later opnieuw geprikt en toen was het 5,9.Ik snap niet hoe het in een half uur zo kan zakken!

Als extra info ik drink alleen Spa rood en af en toe een glaasje ice tea zonder suikers.

Heeft iemand ervaring met dit? Ik snap het zelf echt niet meer!

Alvast bedankt!!

Gr. Kirsten

2. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het kan soms in een paar minuten flink zakken. Is mijn Ervaring ook.
    Maar helaas hebben ze hier geen boodschap aan en houden ze echt 1 1/2 uur aan en bepaald die waarde wat de vervolg stappen zijn.
    Dit is een dagje waarbij je er niet op gelet hebt? Of eet je dit vaker?

3. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Beenham zitten geen koolydraten in dus daar zullen je suikers niet van omhoog gaan. Het broodje daarin tegen wel. Tosti is iets aparts. Mij waardes gingen ook aan de hobbel van tosti's. De dietiste vertelde dat ze vaker mensen had waarbij dat gebeurde. Patat van de snackbar was hier ook mis. Terwijl wanneer wij het thuis maakten het prima was.

Dat je een half uur later zakt maakt niet uit. Dat hoort natuurlijk bij het proces van het verwerken in je lichaam. Het gaat om de pieken Hoe vaker je pieken hebt hoe "zwaarder" het is voor de baby.

Deel Deze Pagina