Mijn zoontje van bijna 8 maanden weigert sinds kort iedere fles. Hij vindt het wel prima om van een lepel te eten en dat doen we dus in de ochtend met bambix fijne granen, ik vraag mij alleen af of ik dat bij iedere fles kan doen? Hij heeft sinds kort oorontsteking gehad dus ik hoop dat hij de fles weer gaat accepteren, maar ik ben bang dat hij er gewoon genoeg van heeft...water uit zijn fles drinkt hij namelijk wel. Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen? Hij moet zijn melk toch nog gewoon binnenkrijgen?
Kun je niet dé antilekbeker introduceren?is weer wat anders of uit een beker?Misschien dat hij dan door dé afwisseling wel wilt?
Aan de fles zuigen doet pijn als je oorontsteking hebt...misschien heeft hij daar nog last van? En ik denk niet dat ie genoeg heeft van de fles, het zal wel een periode zijn en straks wil hij gewoon de fles weer. Tot die tijd gewoon geven wat ie wel wil, wordt vanzelf weer beter....En inderdaad een ander ding proberen om uit te drinken, nieuw maakt altijd nieuwsgierig en helpt bij het drinken...
Met 8 maanden moet hij ongeveer 430cc zuivel binnenkrijgen, melk, yoghurt alles bij elkaar opgeteld. Zuigen aan een fles doet pijn als je last van je oren hebt, dus als hij het geod binnenkrijgt als pap van een lepel dan zou ik het lekker zo aanbieden. En ook eens kijken of hij het leuk vind om zo uit een beker die jij vasthoudt te drinken. Je kunt een deel van de zuivelbehoefte ook in de vorm van yoghurt geven.
Nathan eet al een aantal maanden pap.. 's ochtends en 's avonds.. Verder nog yoghurt na zijn avondeten op deze manier komt hij toch aan zijn zuivel. Wel geven wij vit D bij omdat hij neit genoeg opvolgmelk binnenkreeg (500 ml) Drinken gaat heir zowiezo slecht.. (maakt niet uit wat voor beker we proberen) Dus op deze manier krijgt hij toch zijn melk binnen...