Overgewicht

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mizzy1982, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    hoi hoi
    Mijn oudste zoontje is 6 jaar, bijna 7 over een paar dagen. Hij heeft vanaf zijn geboorte al boven de groeicurve gezeten van het cb, altijd flink opgelet met eten etc etc. Bij een dietiste geweest die vond dat ik het allemaal erg goed deed met zn voeding.

Maar 1x in de maand een weekend, en 2 aaneengesloten weken in de zomer gaat hij naar zijn vader en daar hebben ze lak aan het hele "gezond" gebeuren. De zomer vakantie komt ie dan met ruim 2 kg zwaarder terug en nu dit weekend dat hij is geweest 1.5 kg!! Ik heb zowel hem als zijn ouders (waar hij vaak heen gaat) al een gesprek mee gehad, papieren meegegeven namens de dietiste wat hij wel mag en wat liever niet. Heb tal van ideeen gegeven etc etc. maar het gaat er gewoon niet in. Hij vind dat ik me aanstel, terwijl de dietiste ook zegt dat hij echt niet aan mag komen.

Justin is 126 cm lang en woog gisteren 37.4 kg! dat is veel te veel. bij zijn vader beweegt hij ook bija niet omdat Justin er dan geen zin in heeft. Thuis stimuleer ik op een positieve manier het bewegen en vind hij het wel leuk.

wie heetf er tips voor me, ik ben ten einde raad.

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik denk dat je weinig meer kan doen dan je nu al doet.
    als zijn vader niet open staat voor jou tips en gewoon
    blijven doorgaan met slecht eten geven en niet bewegen,
    dan is er weinig wat je daartegen kunt doen denk ik.

misschien als je zoon ouder word dat hij zelf tegen zijn vader
    zal zeggen dat hij gezonder wil eten?
    maar dan moet hij wel erg veel wilskracht hebben..

moeilijk zeg!
    heb je wel al eens met je zoon over zijn gewicht gepraat?
    wat vind hij er zelf van?

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik ben ook gescheiden heb wel een lat met mijn ex en is dus nog mijn vriend,

Ik snap het probleem wel niet over dat eten maar over andere dingen..

Mijn mening is als hij bij zijn vader is laat hem bij zijn vader, Je kunt zijn pa niet dwingen om mee te doen ook hij is een ouder. Mijn mening is zo als het bij mij gaat. Als hij met papa is is het maar een pret papa als hij dat liever heeft moet hij dat weten mijn zoon is gelukkig er mee en dat is veel belangrijker als hij weer terug komt gelden mijn regels.

Wel goed dat je op de voeding van je kind let maar zorg er voor dat het geen probleem word waar hij later een probleem door krijgt laat hem kind zijn. Bij jou krijgt hij het goede voorbeeld dat is voldoende.

Groetjes Patricia

4. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Ik breek ff in...

Ik denk dat je het al heel goed doet.En ik wil je eerst ff een hele dikke digitale knuff geven.Want je zit in een heel lastig pakket.

En ik denk dat je er echt niet teveel druk achter moet zetten. Vertel je zoontje waarom hij bepaalde dingen niet mag eten zodat hij er zich goed bewust van is dat hij bepaalde dingen beter kan laten staan.Leg het uit bij de dietiste dat je het goed doet maar dat je ex-man helaas niet mee werkt dan dat je daar al aan hebt gewerkt om hem te overtuigen! Ik denk dat je zelf ook de band tussen je ex en jouw en je zoontje zo goed mogelijk wilt houden. Ik denk dat je ex bang is om je zoontje bepaalde dingen te "verbieden" omdat hij bang is dat zijn band met hem anders negatief veranderd. Dit zou je kunnen bespreken met je ex en je zou hem altijd eens kunnen meevragen naar de dietiste?!

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik denk dat je heel erg goed bezig bent hoor!
    Zit hij ook op een sport?
    Kan me voorstellen dat het vervelend is dat hij bij zijn vader alles mag eten. Misschien moet jij je zoon zelf leren wat wel en niet goed is zodat ie dit zelf kan aangeven.

Mijn zoontje had ook overgewicht, maar sinds hij 7 is en lang word ziet ie er heel anders uit!
    Hij gymt 2 keer in de week op school, zwemt 1 keer in de week en voetbalt.
    Helemaal slank zou hij niet worden hij heeft een brede bouw.

6. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Daar ben ik het niet mee eens, beide ouders hebben hun verantwoordelijkheden die hij al heel lang niet na komt. Het gaat mij niet om dat ze geen pret mogen hebben maar het is enorm slecht voor zijn gezondheid.

Vorige week bij de dietiste opnieuw geweest, die vertelde dat Justin met zijn gewicht nu op obesitas zit. Justin zelf weet heel goed wat gezond en minder gezond en ongezond is, maar je kan een kind niet kwalijk nemen als het moet kiezen tussen taart en een tomaat dat hij taart kiest, simpelweg niet aanbieden. Mn ex weigert overgins mee te gaan naar de dietiste en alles. De maatschappelijk werkster heeft dan ook samen met mij besloten dat Justin niet meer naar zijn vader gaat tot zijn vader "verantwoordelijk" genoeg gedrag kan vertonen en daarin hulp zoekt.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het is al goed.

Je moet doen wat je zelf wilt alleen jammer dat hij er nu tussen gaat zitten kinderen zijn loyaal aan beiden ouders. Heb het zelf gezien in mijn omgeving wat het met kinderen doet.

Mijn mening is gewoon anders maar veroordeel je niet. Hoop dat het in de toekomst wel mogelijk is voor je kind om wel weer naar zijn vader te gaan en dat hij gezond leerd om gaan met voeding.

s6 verder en op de toekomst.

Deel Deze Pagina