inleiden amersfoort/blaricum

Discussie in 'De bevalling' gestart door anbrow1, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anbrow1

anbrow1 Lid

12 dec 2010
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

vandaag ben ik het wkz (utrecht) geweest om de baby te laten draaien (gelukt!!!) en om inleiden te bespreken ivm ernstige bekkenklachten en daarnaast de grote van de baby (is nu boven de 3000 gram met 36 weken).

Nu hebben ze mij daar het advies gegeven om naar een regionaal zh te gaan. Dit omdat het wkz een voorbeeldfunctie heeft en in principe niet eerder inleiden vanwege een niet medische indicatie (bekkenklachten vormen geen direct gevaar voor moeder en kind). Ze begrepen wel de situatie vandaar de verwijzing.

Nu is mijn vraag, wie heeft er ervaring, of kent iemand met goede ervaring, met een gynaecoloog in Amersfoort (meander) of Blaricum (Ter Gooi) die hier wel voor openstaat?

2. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ja, daar kom ik weer:D
    Geen ervaring met inleiden maar ben zelf bevallen in Tergooi en niets dan lof voor het team daar. Ik raad je aan Tergooi te bellen en te vragen hoe zij tegenover inleiden zonder medische reden staan.

3. anbrow1

anbrow1 Lid

12 dec 2010
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goed idee, ga ik doen!

4. mamavansuus

mamavansuus Actief lid

26 jul 2010
    194
    0
    0
    haihai,

Ik ben in 2008 bevallen van mijn dochter in het meander in Amersfoort. Vanwege een hoge bloeddruk zou ik ingeleid worden, maar mn baarmoedermond was nog niet verstreken dus daar kreeg ik eerst gel voor. Na die gel braken mijn vliezen al en was verdere medicatie niet nodig dus of je dan van echt inleiden spreekt?!?!

Ik ben iniedergeval opgenomen op de verloskamers had daar heel relaxed een eigen kamertje met douche en werd super verzorgd! een hele dag daar gelegen met ctg's tussendoor maar de begeleiding was super! Ook tijdens de bevalling overigens en de dag dat ik op de kraamafdeling verbleef ook!
    Ik ben overigens net weer moeder geworden, maar mijn zoon is thuis geboren dus meer ervaringen heb ik niet, maar als ik toch naar t ziekenhuis had gemoeten wist ik dat het wel goed kwam ;)

Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen!

succes nog even met je zwangerschap!

5. wrsh

wrsh Lid

10 mrt 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik zou afgelopen maandag worden ingeleid bij het meander ziekenhuis. Ik ben daar helemaal niet serieus genomen door de verloskundigen daar. Ik raad het je af om naar meander toe te gaan. Ook werd mij verteld dat ik hoge bloeddruk had, terwijl dat helemaal niet waar is. Ik ben nu onder behandeling bij alnatal in Nieuwegein. Veel beter en duidelijker protocollen en beleid qua zwangerschap. Ik heb helaas geen ervaring met tergooi ziekenhuis.

6. anbrow1

anbrow1 Lid

12 dec 2010
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties!

Na overleg met vlk heb vandaag een gesprek gehad in amersfoort met klinisch vlk. Goed gevoel bij gesprek. Ik mag donderdag terugkomen bij de gyn en die gaat kijken of ik inleidbaar ben. Zo ja dan wordt ik ma 3 okt ingeleid.

En nu maar hopen dat die baarmoedermond zijn werk aan het doen is...

Ben blij dat ik, ondanks mijn niet medische klachten, hier wel serieus genomen ben!

Deel Deze Pagina