snap het niet meer..

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door cyntje78, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dankzij mijn 3 nachtdiensten heb ik 3 dagen niet kunnen tempen. Vanmorgen voor het eerst weer.

Zou mijn ei misschien toch al geweest zijn?
    cd 14: 36.4 graden
    cd 15: 36.8 graden meteen na 7,5 uur slaap in de middag getempt (niet genoteerd in ff)
    cd 18: 36.6 graden
    De dagen er tussen in niet kunnen tempen.

Op cd 13 met fm 16 mm volgens de gyn, die raadde aan zowiezo te klussen op cd 15. Dit hebben we ook gedaan ( en cd 13 en 17)

Mijn vraag is dus, heb ik misschien mijn ei al gehad? Ik vind mn temp nl zo laag vandaag...

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Niemand enig idee? :(

3. september1909

september1909 Actief lid

27 mrt 2009
    453
    0
    0
    hoi hoi

vind het moeilijk te zeggen, zeker omdat je zo onregelmatig heb kunnen tempen. maar denk dat het het dipje zou kunnen betekenen dat hij vandaag springt/is gesprongen.

probeer de volgende 3 dagen optijd te tempen.. anders is het afwachten geblazen. en zou ik over 2 weken een testje wagen bij nog geen ongi.

wat denk je zelf?

4. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Hoi Cyntje, wat een gedoe he.
    Je doet je best en regelmatig tempen gaat nu eenmaal niet bij jou., dat weten we. Ik weet zeker dat één van de meiden in de temp topic jou hier beter op kunnen antwoorden, als zij het hier al niet lezen.
    Zij weten alles van de Fmetingen en de temp enzo.
    Waarom vraag je het daar niet even joh.
    Echt de meiden hebben er daar best heel veel verstand van en ervaring mee.

Succes met het tempen en je ei vinden meis.

Liefs, Zijvandehoek

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb wel eipijntjes gehad afgelopen week, maar dat kan ook van het groeien zijn geweest. Ik weet het gewoon echt niet meer... en word er alleen maar onzeker van :( Dit is dus w.s. de eerste en laatste ronde dat ik temp :) Van de gyn hoef ik het ook niet.

Ik denk zowiezo dat ff mij geen dikke kruis geeft om de ik juist de 3 belangrijke dagen niet heb kunnen tempen.

Komende dinsdag moet ik de progesteron waarden laten prikken, om te kijken of mn ei is gesprongen. Dan de 11e weer een gesprek met de gyn... en wilde die ochtend dan ook testen... maar of dat zin heeft? We hebben een cyclus van 30 aangehouden omdat dit het gemiddelde is en de laatste paar maanden zo is geweest.

6. september1909

september1909 Actief lid

27 mrt 2009
    453
    0
    0
    hmm eipijn heb ik zelf nooit gehad, maar een vriendin van mij wel, en die kan daar ook goed op vertrouwen.

Tempen heeft denk ik ook weinig zin als je het niet op regelmatige tijden moet doen, helaas.

Dat FF geen kruis geeft denk ik inderdaad ook, maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik zeker wist dat ik op een bepaalde dag mijn ei had gehad door middel van FM (folikelmetingen) en dan zette hij m toch ook ergens anders. puur omdat hij dan zalg dat de temp 3 dagen 2 of 3 graden hoger lag. logisch dat hij dat deed, maar niet kloppend.

Fijn dat je dinsdag kan prikken voor de progeston, dan heb je hopelijk bewijs dat je ei is geweest!! ik duim voor je!
    De 11 lijkt me dan een prima tijd om te testen, toch? uitgaande dat je ei geweest is.

Ben je al lang bezig? wij zijn na 1,5 jaar zwanger geraakt. ben onder behandeling geweest in het zh omdat ik PCOS had. heb 1 mk gehad van een tweeling en nu gaat alles gelukkig goed.

Heb ruim een jaar getempt, en kan je zeggen dat het achteraf wijsheid is, want je ziet wanneer je ei is geweest, maar als je PCOS hebt is het heerlijk om te weten dat hij iig is geweest!

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb eens in de paar maanden een paar nachtdiensten. Nu toevallig deze maand wel en de komende 2 maanden niet. Verder kan ik wel regelmatig om 6 uur sochtends tempen. Ik baal gewoon dat het net deze maand is. Ivm fm en omdat ik het nu goed vol kan houden het tempen.

Wij zitten nu in ronde 15 in totaal :( En vanaf mijn 2e mk in ronde 6... dus het komt allemaal wel... maar soms duurt het allemaal zo lang.

Ik vertrouw maar gewoon op mn gyn en mn lijf... Maar ik wilde ook wel zo'n mooie kruis van ff :) Nu is het naar mijn gevoel tóch weer gokken wanneer mijn nod is... kan zomaar weer een cyclus van 33 zijn.

8. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Volgens mij kan het wel want ik heb gisteren duidelijk mijn eisprong gehad (pos ovutest en ovupijn die nu weg is) gisteren had ik 36,8 en vandaag 36,5 en ovutesten negatief sinds vanmiddag dus het kan zijn dat je m net gehad hebt net zoals ik, ik hoop natuurlijk wel dat mijn temp morgen wel gaat stijgen, al is het maar een klein beetje.
    Ook bij mij staat er bij FF dat ik geen eisprong heb gehad en ik denk het toch echt zeker te weten!!! Dus trek je daar maar niets van aan.
    De vorige keer heb ik ook alles netjes genoteerd dmv FF en gaf het systeem aan dat ik niet zwanger zou zijn, nou dat was ik dus echt wel!!! Helaas ging het 12 weken later mis...
    Ik werk zelf ook onregelmatig, alleen niet dagelijks, en probeer toch maar iets te tempen dan om toch een beetje een idee te houden

9. september1909

september1909 Actief lid

27 mrt 2009
    453
    0
    0
    jammer zeg, dat het nu dan precies zo uitkomt met je nachtdiensten.. maar gelukkig ben je goed onder controle bij de gyn, en weet je iig wanneer hij ongeveer springt, das al een hele controle.

rot voor je dat je al zo lang bezig bent en er zo dichtbij bent... ik had wel toen ik eenmaal de 13 weken voorbij was, het gevoel dat de lange periode achter me lag. ik duim voor je dat het deze ronde raak is! enne hou vertrouwen in je lichaam!

ps: wat is je temp vandaag??

10. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Mijn temp is vandaag weer iets gestegen! 36.7...dus kruipt al weer aardig omhoog.
    Vorige ronde ben ik nl pas een dag of 6 voor NOD begonnen (om alvast in het ritme te komen ;) ) En toen schommelde hij tussen de 36.8 - 36.9, waarna ik ongi werd.

Wat ik eigenlijk wel een nadeel vind aan dat tempen, en dat klinkt misschien stom, is dat je van tevoren eigenlijk al weet of het wel/niet raak is. In mijn geval dus vaak niet raak.... Misschien vind ik die spanning van wel/niet juist wel fijn óf ik ben testverslaafd hahaha :p

11. babyproject

babyproject Niet meer actief

Het ziet er inderdaad naar uit dat je eisprong is geweest precies rond die dagen dat je nachtdiensten had. Zul je net zien ;) Als ik een dag moet kiezen, zou ik zeggen CD 17 (vanwege de langzame tempstijging).

Ik vond het juist wel fijn dat mijn temp daalde, zodat ik wist dat het niet raak was. Scheelt weer zw testen :) Die spanning vind ik verschrikkelijk, ik kan me daardoor helemaal niet meer concentreren op mijn werk/studie..

12. september1909

september1909 Actief lid

27 mrt 2009
    453
    0
    0
    jeej! ik blaas nog ff verder voor je ;)

ik was ook zo'n controlefreak en wilde ook graag weten waar ik aan toe was ongi of niet ongi worden, wel of geen ei haha.

ik teste ook altijd een paar dagen voor mijn nod. ik voelde me gewoon anders, had gekke dromen en mijn temp bleef hoog. dus kon ik me weer aan mijn testverslaving overgeven. hahaha

13. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja erg hé? dat testen *vraagt zich af of kv geen test panel zoekt* :D

Ik denk ook dag 17. Ik had ergens gelezen (site over vruchtbaarheidsbehandelingen) dat een eitje 1 tot 1,5 mm per dag groeit en springt ergens tussen de 20 en 22 mm. Dus vrijdag zou kunnen.
    Als ik bv bij ff op cd 17 dezelfde temp als daarvoor intoets (36.4) krijg ik een kruis. Als ik dit op cd 15 of 16 doe dan niet...

Morgen bloedtrekken voor progesteron.... spannend!

14. september1909

september1909 Actief lid

27 mrt 2009
    453
    0
    0
    haha, of cb! nog beter! hahaha.

succes morgen! ik duim voor je dat je ei is geweest. je temp moet 3 dagen minimaal 0.3 - 0.4 graden hoger zijn en dan zet ie een kruis, en volgens mij ook als je al meerdere kaartjes hebt ingevuld en hij daar een historie uit kan halen.

laat ff wat weten, he morgen!

15. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Heey September!

Nou, wat een tocht vanmorgen op het fietsje naar het ziekenhuis! Sta ik bijna binnen... chips... labbrief vergeten, dus weer terug. Maar het was héérlijk weer!
    Een hele aardige vrouw die bloed prikte. En wenste me heel veel succes :) Zag natuurlijk aan de labbrief waarvoor ik kwam.

Ik ben benieuwd naar de uitslag. Ben ook benieuwd of ze eigenlijk meer uit de progesteron waarde kunnen halen dan alleen de eisprong?

En mijn temp is weer naar "behoren" gestegen :D *blaast hem nóg hoger*

16. september1909

september1909 Actief lid

27 mrt 2009
    453
    0
    0
    haha, nou das inderdaad het ritje wel geweest!
    hier (in Sliedrecht) is het slecht weer zeg. jeetje.. sneeuw regen en vooral veel troep op de stoep!

ieieie spannend!!! wanneer krijg je de uitslag?

en helaas kunnen ze er niet meer vanaf lezen.. check deze link maar eens:

Progesteron - Wikipedia

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dank je voor de link September :) Ik zie dat progesteron voor meer zorgt als alleen het aantonen dat je ei is gesprongen. Nou maar hopen dat ik genoeg heb dan! Ik denk dat ik de uitslag volgende week krijg tijdens mijn afspraak met de gyn.

Wat me trouwens wél tebinnen schoot!?
    Mijn gyn zei vorige week maandag "over 9 dagen bloedprikken" Maar hij ging er zeker vanuit dat ik woensdags mijn ei zou hebben!?(dus 7 dagen na ei) Maar nu is w.s. mijn ei vrijdags pas gesprongen... dat is dus maar 5 dagen geleden. Ben ik nu dan veels te vroeg wezen prikken?? *oeps :):(:$*

18. september1909

september1909 Actief lid

27 mrt 2009
    453
    0
    0
    ik duim voor je dat de Prog. zijn werk doet voor je!

no thanks, vond het zelf ook wel ff interessant om te weten! ik ben inmiddels al een echte hobby-gyn! *hihi*

Ik denk niet dat je te vroeg bent gaan prikken, want de hoogte van je Prog zou moeten vertellen dat je ei is geweest, en mss zelfs wanneer ongeveer. en dat is het doel toch? als je echt twijfelt zou ik de gyn bellen of het de uitslag zou beinvloeden.

ben zo benieuwd volgende week! wie weet kom je daar wel binnenlopen met een super de puuper bling bling positieve zwangerschapstest!!!

Deel Deze Pagina