Altijd thuis blijven voor slaapjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimb85, 7 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Bij mijn zoon deed ik het ook niet. Ik bleef altijd thuis voor zijn slaapjes met bijv een verjaardag ging of mijn man of ik zodat mijn zoon rustig in zen bedje kon slapen met 1 van ons thuis. Achteraf heb ik er best spijt van gehad dat we dit zo gedaan hebben omdat je wereld best klein word op die manier. Daarom nu met mijn dochter juist overal naar naar toe. Als we niet thuis zijn slaapt ze in haar wagen. Dan slaapt ze minder lang en wat onrustiger maar het geeft ons veel meer vrijheid. Ik probeer nu elke dag als ik thuis ben 1 slaapje in haar bedje te doen en minimaal 1 slaapje in de kinderwagen zodat ze went aan slapen in beide.

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Juist die bedoelde ik. Leek me wel een handig ding.
    Dank je ;)

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier hebben we de kinderen van baby af aan meegenomen op dagjes weg. Ze slapen (daardoor) perfect in de kinderwagen. Ik vind dat kinderen zich op dat soort momenten maar moeten aanpassen. Uiteindelijk valt (bijna) elk kindje wel in slaap in de kinderwagen.

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Met die leeftijd sliep ze in auto, kinderwagen of campingbedje. We zijn zeker niet aan huis gebleven, maar juist de vrijheid genomen om haar overal te laten slapen.

5. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Absoluut niet, hij sliep in het begin sowieso niet in bed overdag door krampjes dus hèel veel op pas geweest met de draagdoek. Ben je ook nog eens super mobiel. En nu hij wel in zijn bedje slaapt slaapt hij meestal 1 slaapje in zijn bedje en 1 slaapje bijvoorbeeld in de doek. In zoveel landen worden babies constant gedragen en gaan mee naar alle drukte.

Als je kind echt niet slaapt onderweg is het een ander verhaal maar alleen maar thuis zitten met de kleine zou me totaal opbreken.

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hier ook een fan van dragen. Hij slaapt nu soms maar 20 min omdat alles veel te interessant is, maar als ie moe genoeg is slaapt ie dan later (op de terugweg bijv) weer langer.
    In de wagen maar max een half uur als je mazzel hebt.
    Ik probeer meestal s middags dan wel thuis te zijn om lekker in bed te slapen.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.856
    19.240
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Juist op die leeftijd was ik vrij makkelijk. Kind in de draagdoek of de wagen. In de regel sliepen ze wel. En anders eens wat minder of op een ander tijdstip. Maar goed: ik ben nooit erg strak geweest qua schema. Voeding op verzoek, zluier verschonen als het nodig is en ze slapen wel als ze moe zijn.
    Dan rest alleen de vraag: kon ik zo flexibel zijn omdat mijn kinderen het waren? Of waren mijn kinderen flexibel omdat ik dat gewoon deed?

Als ik nu naar mijn oudste kijk is flexibiliteit niet (meer) zijn sterkste punt, trouwens. Dus ik vermoed dat 'gewoon gewend zijn' wel een grote rol speelde. De structtur structuur was in feite dat er geen structuur was. ;)

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.293
    23.426
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Uhm, niet dus. Dafne niet. Mensen denken vaak dat hun kind zo goed slaapt, omdat ze het overal mee naartoe zeulen. Dan heb je gewoon mazzel met een makkelijk slapend kind. En geloof me, ik heb het ook gedaan in het begin, overal mee naartoe, maar daar werd niemand vrolijker van.

9. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Eens met Liekje81: ik heb onze dochter in het begin overal mee naartoe genomen maar mijn hemel! Ze sliep echt nergens!(zelfs niet in draagdoek ed) met als gevolg dat ik een zwaar oververmoeide baby had die alleen maar kon krijsen. Dus ben ik altijdthuis geweest zodat zij "goed" kon slapen. Daar werd de boel veel vrolijker van :)

Dus nee.. je kind slaapt overal of doet dit gewoon niet. Je hebt daar geen invloed op helaas.

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje sliep na drie maanden ook niet meer in de wandelwagen of in de maxi-cosi. Bij iemand anders in een campingbedje trouwens ook niet. Dus wij bleven thuis en planden bezoekjes tussen de slaapjes door. Dagjes weg zaten er helaas niet in. Het probleem bestaat hier nog steeds maar inmiddels is het niet zo erg meer als mijn zoontje een slaapje overslaat (is inmiddels 14 maanden). Als hij 's morgens goed slaapt redt hij de middag wel zonder slaap dus dan kunnen we wel weg. Met vijf maanden zou ik dat nog niet doen, dat vind ik te jong om een slaapje over te slaan. Daarnaast wordt het uitstapje vaak niet gezelliger met een oververmoeid kind. En sommige mensen zeggen: "daar moeten ze maar aan wennen" of "ze vallen vanzelf wel in slaap". Nou, echt niet. Misschien is meneer hier supereigenwijs maar hij deed het gewoon echt niet. Dan was het alleen maar brullen. Nee, dan bleef ik liever thuis. En als mensen zeggen: "wij hebben hem vanaf het begin overal mee naartoe genomen en nu is hij heel flexibel", dat gaat ook niet voor alle kinderen op. Dat moet er bij het kind ook wel in zitten. Wij hebben het geprobeerd, maar het is niet gelukt. Gelukkig is het nu wat makkelijker.

11. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Toen mijn dochter nog zo klein was gingen we nog wel eens weg, ze sliep toen wel in de wagen of in de auto. Toen ze naar 1 slaapje per dag ging met 10/11 maanden merkten we wel dat het slapen in het bedje beter ging en ze niet meer sliep onderweg. Nu is het eigenlijk altijd dat ik thuisblijf om haar goed te laten slapen, kan ik in de tussentijd wat poetsen of zelf lekker relaxen.
    Wel uitzonderingen daargelaten. Een dagje weg naar de dierentuin bijvoorbeeld, dan blijft ze wakker in de tijd dat ze normaal slaapt omdat er zoveel te zien is, maar slaapt ze vaak in de auto op de terugweg en is het korter en minder vast dan ze normaal slaapt.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij namen onze kinderen altijd overal mee naartoe hoor! Sliepen in de wagen, of in de auto, of in de draagdoek. We deden nooit te moeilijk, heel de week thuisblijven voor slaapjes ga ik niet aan beginnen. Op den duur, als ze zeg maar ruim 1 zijn, is het wel fijn om het middag dutje echt in bed te doen maar bij zo'n jonge baby leer je het in mijn ogen echt aan om alleen in bed te slapen.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.293
    23.426
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dan lees je een aantal reacties niet goed...

14. Barbulet

Barbulet Lid

18 aug 2011
    80
    0
    6
    NULL
    NULL
    Antwoord op de originele vraag: lekker proberen en ook even blijven proberen. Je merkt vanzelf wat voor kindje je hebt.

Hier nog zo'n kindje dat absoluut nergens anders slaapt dan in bed. Iedereen fantastische adviezen geven inclusief mn eigen moeder dat ie echt vanzelf wel ging slapen in de box/maxicosi/draagdoek.... nope.... nope.... nope.....Hij heeft het gedaan tot een maand of 2 in zn box daarna sliep hij daar ook niet meer in. En maxicosi tot een maand of 4.

En nee totaal niet met gewenning te maken en Kids moeten zich maar aanpassen. Drama drama drama als we het anders deden. Dan waren de rest van de dagen en nachten verschrikkelijk.

Nu is hij 14 mnd en heeft 1 hele lange slaap van 3 uur. Ik ben dan thuis. En als we een keer een lange dag hebben dan zien we het dan wel. We weten dat het dan meestal gevolgen heeft voor de nacht en mogelijk dagen daarna.

O.. en nee het maakt dus niet uit hoe moe hij is. Een paar weken geleden een hele drukke vrolijke dag vol met zwemmen en zon en veel vreemde mensen. In campingbede gelegd. Daar heeft hij 1-2 uur in gespeeld en vrolijk gelachen naar iedereen die in de verte even naar hem keek Hoe het met hem ging. Hij ging af en toe liggen en dan dachten er 'ja echt?'maar nee. En hij heeft dus zijn slaap echt nodig overdag.

Dit bovenstaande verhaal is natuurlijk van toen hij al 1 was maar het is sinds geboorte al zo vaak voorgekomen dat hij gewoon maar doorgaat.we krijgen ook verbaasde reacties van mensen 'uhm moet hij niet slapen. ...' ja zou graag willen maar wat moet ik doen. 😀

15. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Beide kinderen sliepen lastig ergens anders. Zeker de oudste kon alleen in bed en de auto slapen. Jongste nog wel redelijk in de draagdoek.

We hebben het zeker geprobeerd en ben echt geen keiharde voorstander van regelmaat maar dat werkte toch wel het beste bij deze kinderen. Ze zijn te prikkelgevoelig en alert om ergens anders rust te vinden. Dat resulteerde dan alleen in hysterische aanvallen, niet echt wenselijk.

Het verschilt echt per kind, wat iemand ook zegt. Super als andere kinderen het wel doen, maar het kan niet bij allrmaal.

16. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dat was voor mij nooit een dilemma. Dan slaapt ze maar wat minder die dag. Als ze echt moe is slapen ze toch overal door op die leeftijd. Ik heb dat wel vanaf dag 1 gedaan, dat helpt natuurlijk. Maar vooral doen zeg ik. Het is leuker voor jullie en ze leert hierdoor zich aanpassen aan situaties. Niets zo handig als kinderen die overal kunnen slapen in de buggy of in de auto...

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hier een echte bed slaper. In de eerste 2 maanden was het vooral dichtbij mama willen slapen. Maar daarna kon ik hem wel in de wagenbak leggen maar dan moest ik een uur of 2 wandelen eer hij in slaap viel. Legde in hem in bed, was het prima.
    Wij gaan elk weekend naar de opa's en oma's voor een groot deel van de dag. In het begin was het daar ook pet met slapen. Ze hebben beide een camping bedje maar dat heeft een paar weken geduurd eer hij daar goed in sliep. Rook denk ik ook anders dan zijn eigen bed ;)
    Nu slaapt hij goed bij de opa's en oma's. Kamer lekker donker en meneer slaapt. Ik neem wel altijd de gedragen slaapzak mee en zijn 4 knuffels (2x nijntje en 2 keer gino de giraffe)
    En op vakantie neem ik voor meneertje zijn eigen beddengoed mee. Ruikt dan vertrouwd :)

18. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Wij gingen ook áls we weggingen maar 1 vd 2 slaapjes weg. Destijds woonden we nog in Amsterdam, dus dan was met vrienden afspreken altijd wel te doen dichtbij en tussen slaapjes in. Want no way hozee dat hij sliep. Soms in de wagenbak, maar dan alleen als we liepen, zodra de wagen stilstond bij een terras ofzo hop wakker. En daar werd hij echt chagrijnig van en dronk slecht. Nu met nog maar 1 slaapje is het makkelijker als we dan onderweg zijn slaapt hij wel in de auto of buggy, maar nog steeds maar 40 min. Terwijl in z'n eigen bed kan hij soms 2 uur slapen. Och t is altijd een slechte slaper geweest. 'S nachts gelukkig goed, maar overdag...

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook niet eerst alle reacties gelezen. Maar toch blijf ik erbij; je kind alleen in bed leren slapen en vervolgens mopperen dat je heel de dag thuis zit, dat leer je echt aan hoor. Als je bv altijd in de ochtend aan de wandel bent en de middag in bed slaapt, is je kindje dat gewend. Ik heb hier een dochter die 's avonds altijd uren ligt te woelen voor ze slaapt en een zoontje die zn kussen ziet en slaapt, hij heeft altijd overal geslapen op de bank, auto, vloer, buggy, draagdoek, behalve in bed de eerste 3 jaar. Nu slaapt hij overdag niet meer en slaapt hij zodra hij zn bed raakt. Maar hij sliep dus als baby/peuter nooit in bed. Dat hebben we toch ook zelf gedaan ;)

20. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Lees dan de reacties toch maar even. Niet bij ieder kind werkt het zo. Je geeft mensen het gevoel dat het hun eigen schuld is dat hun kind niet op een ander slaapt terwijl dat niet zo is. Ik baal ervan want die reactie krijg ik van meer mensen. Moet ik dan ook maar tegen mensen waarvan het kind 's nachts niet doorslaapt zeggen dat het hun eigen schuld is? Nee! Want dat is niet zo. Zo irritant!

Deel Deze Pagina