Altijd thuis voor de kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Luppy, 5 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    Ik heb dan geen partner maar als alleenstaande moeder heb ik ook de neiging om alles om m'n kind te laten draaien, waarop ik dus na een tijdje steeds ongelukkiger word.
    Ik ben nu aan het leren dat alleen ik mezelf die tijd kan geven om iets voor mezelf te doen. Ik doe het nu met de oppas maar in jouw geval: hup! Grenzen stellen! Bedenk iets dat je leuk vindt om te doen of iets wat je leuk lijkt om te ontdekken, zeg tegen je man wanneer je weg bent (bij voorkeur een vast moment per week ofzo) en ga. Al moppert hij een eind weg, niet jouw probleem. Het zal even wennen worden voor hem maar mettertijd zal je merken dat hij er aan went. Jij verdient dit net zo hard als hij en de kinderen.

NiekeKris vindt dit leuk.
  2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.944
    5.255
    113
    Home

Je kind is 4 en jij gaat lekker thee drinken bij een ander of boodschappen doen
    Waarom neem je hem niet mee
    Met 4 jaar kan je veel dingen niet overzien

Sado, Zonnestralen, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. emmen88

emmen88 Actief lid

1 sep 2014
    364
    469
    63
    Vind 4 jaar inderdaad ook erg jong! Zou het als buurvrouw niet zo leuk vinden als ik 'moet' oppassen/achterwacht zijn omdat iemand thee wil drinken bij een ander. Neem het kind mee of regel een fatsoenlijke oppas, dit zou me te makkelijk zijn.

Kolibrie2, Spectre, Sado en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.944
    5.255
    113
    Home
    verantwoord nee absoluut niet
    Sommige ouders zijn gewoon veel te makkelijk

Sado en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier in een erg klein dorp, veel sociale controle, maar zelfs hier laat niemand met 4 jaar kind al alleen overal en nergens en dan weg gaan.

Anna009 vindt dit leuk.
  6. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.875
    1.778
    113
    Zo'n buurvrouw hadden wij ook. Buurmeisje kwam dan bij ons binnen met de mededeling dat haar ouders niet thuis zijn, of ze bij ons mag spelen.
    Heel handig als wij ook net op het punt staan om weg te gaan..

De ouders van een ander buurmeisje vragen soms wel eens of het goed is dat ze even een boodschap gaan doen, als dat meisje bij ons is. Dat is natuurlijk helemaal prima en ook erg fijn om te weten dat ze even niet langs huis kan.

suus1983 vindt dit leuk.
  7. emmen88

emmen88 Actief lid

1 sep 2014
    364
    469
    63
    Ja zo doen wij dat onderling inderdaad ook wel, als ze toch al bij iemand aan het spelen zijn en dan voor een boodschap of een ander kind ophalen.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Ik heb zo'n hekel aan de mensen die het bovenste doen. Alsof mijn tijd en plannen minder belangrijk zijn. Stuur een appje en vraag het even en dan pas ik het met alle liefde aan, maar je kind zo ergens dumpen en je kind de boodschap over laten brengen, vind ik zo asociaal.

Sado en Magnolia29 vinden dit leuk.
  9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hebben ze bij vriendinnetje van dochter ook een handje van. Spelen altijd hier, daar komt zelden voor. Ze dwaalt regelmatig maar door de straat. En laatst was ze hier, waren ouders gewoon weg gegaan. We hebben dr maar meegenomen naar waar we heen gingen.

Deel Deze Pagina