Baby klakt opeens met tong tijdens drinken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Djennaa, 3 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    D is nu ruim 6 maand, en drinkt (op het gedoe van het begin na) hartstikke goed. Hij hapt mooi aan, nooit niks raars.

Ik legde hem net aan, in precies dezelfde houding, en op precies dezelfde manier als altijd. Na een tijdje begon hij klak geluidjes te maken, en het voelde niet helemaal goed. Toen ik hem opnieuw aan liet happen gebeurde het weer. Andere kant geprobeerd, weer geklak. Ik liet hem vervolgens op mijn vinger zuigen en ook daar hetzelfde verhaal. Daarna heeft hij nog wel een tijdje normaal gedronken.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Vond het zo raar, maak me meteen zorgen of hij het drinken soms al aan het verleren is ;)

We zijn nu 1,5 week bezig met bijvoeden, waar hij kleine beetjes van eet. Verder is er helemaal niks veranderd. Zie geen tandjes, hij was niet vermoeider dan normaal voordat hij naar bed gaat. Dus kan hem niet plaatsen.

Wie herkent het of kan me er iets over zeggen?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    Het eerste wat mij te binnen schiet is spruw. Heeft je kindje ook witte plekjes in zijn mondje of heb je last van je tepels (hoeft beiden niet persé)?

Hier was dat aldoor het eerste symptoom van spruw, maar het kan ook gewoon zijn dat hij wat aan het uitproberen is natuurlijk met zijn tongetje.

3. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Heb geen last van mijn tepels/borsten, en is me aan zijn mondje ook niks opgevallen. Zal morgen voor de zekerheid nog eens kijken!

Als dat beiden tekenen zijn die niet perse hoeven bij spruw, hoe kan ik er dan achter komen of het spruw zou kunnen zijn?

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    In de meeste gevallen is er wel een van beide tekenen aanwezig hoor, dus zolang je die beide dingen niet ziet en jullie verder nergens last van hebben, zou ik eerder uitgaan van iets anders, bijvoorbeeld gewoon een nieuw truukje.
    (of je moet al gevoelig zijn voor schimmelinfecties en er vaker last van hebben).

5. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Nog nooit spruw gehad voor zover ik weet. Dus dat zou inderdaad misschien onwaarschijnlijk wezen dat dat het is. Ga voor de zekerheid morgen nog even kijken, bedankt voor het meedenken.

Een truukje zou kunnen ja, die zou ik dan alleen eerder overdag verwachten als hij in een wakkere modus is. Het gebeurde bij de laatste voeding voordat hij naar bed gaat. Meestal is hij dan rustig en stil.

Heb vanaaf en vanacht nog zown stuk of 3/4 voedingen voor de boeg ;) dus ben benieuwd of hij het dan weer doet.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    onze kleine meid heeft een ook even gedaan (was wel jonger dan jouw mannetje)
    ze deed het rond de 6-8 weken en het duurde een week of 3 denk ik. ik dacht ook aan spruw, maar ik had geen last van mijn tepels en ik kon niets ontdekken bij haar. ook niet voor naar de ha gegaan en opeens was het weer over. en tot nu toe (ze is nu 14 weken morgen) heeft ze het ook niet meer gehad...

Deel Deze Pagina