We hebben wat opstartproblemen gehad met onze jongste zoon. Reflux en kma, sinds hij aan de pepti zit hebben we een heel tevreden mannetje wat veel slaapt! Echter moet ik heb voor bijna elke voeding wakker maken op het moment. Hij is ongeveer een uur wakker na de fles en slaapt daarna dus 3 uur. Na 4 uur tussen de voedingen maak ik hem wakker. Hij is dan niet echt heel hongerig, maar wel alert en drinkt zn fles ook prima. Wat is wijsheid..? Niet meer dan 4 uur er tussen laten of nog langer laten slapen? Ik heb m wel eens wat langer laten liggen, na 4u en 3 kwartier sliep ie nog steeds en heb ik hem dus alsnog wakker gemaakt. Lijkt wel alsof hij slaap aan het inhalen is
Groeit hij goed? Zo ja, lekker laten slapen in de nacht. Overdag zou ik dan wel ervoor kiezen hem af en toe wakker te maken anders krijgt ie wel weinig denk ik.
Zelf gaf ik bv, dus dan gaat het misschien iets anders. Maar mijn dochter sliep in het begin ook wel langer. Ik had voor mezelf een max. van 5 uur ingesteld voor overdag. Dan maakte ik haar echt wakker. 'S nachts zou ik hem lekker door laten slapen. Volgens mij was er een max van 10 uur. Dat zou ik dan aanhouden.
Lekker laten slapen! Hij komt vanzelf wel als hij honger heeft. Als hij verder goed eet en groeit, zou ik mij niet al te druk maken. Ben je bang dat hij te weinig krijgt, eventueel de flesjes overdag iets groter maken of vaker geven. Onze dochter sliep ook al heel snel de nacht door.
Ik gaf bv en ik had een slaapkop, tot sinds kort moest ik hem s morgens wakker maken zelfs anders sliep hij zo tot 11 uur. Ik maakte hem ook wakker na 4 uur, en hij was ook meteen altijd opgewekt .
overdag zou ik hem wel elke 4 uur wekken. Zelf eten wij ook met regelmaat. In de nacht zou ik hem laten slapen en kijken wanneer hij komt.
Onze dochter had hetzelfde ritme. Een uur wakker en hop weer slapen. Op die leeftijd liet er niet langer dan 4 uur tussen voor een voeding dus moest haar ook regelmatig wakker maken. Is op die leeftijd ook echt aan te raden ivm bloedsuikerspiegel. Alleen snachts liet ik haar lekker liggen.
Jaa in de nacht laten we m zeker lekker slapen. Dan laat ie 6 uur tussen de voedingen. Daarom maar ik overdag ook maar gewoon wakker met de hoop dat het 8 uurtjes gaan worden
Ik hield overdag ook altijd een max van 4 en heel af en toe 4,5 uur aan tussen de voedingen. Wilde namelijk voorkomen dat hij 's nachts van alles ging inhalen omdat hij overdag zo lekker had liggen pitten. Overigens gebeurde het hier bijna nooit, dus daarom liet ik er dan soms ook wel eens wat langer tussen, hier juist een slechte slaper als baby. Maar ik zou dus tussen 7.00-19.00 om de 4 uur voeden en verder gewoon op verzoek.