Door voldoende gegeten te hebben Doordat het donker is Doordat het stil is Doordat het kind zich veilig voelt in het eigen bed Doordat er geen prikkels zijn Doordat het moe is een kind weet niet dat het nacht is.. een kind weet dat het moe is en dat het kan slapen. Nacht is een term.. geen gegeven. In de zomer is het pas om 23:00 donker en over 3 weken is het al om 5 uur donker.. daar heb je als kind niets aan..
Precies dezelfde dingen dus als wanneer een baby overdag slaapt als het donker is in de kamer... Ik snap dan wel dat er baby's zijn die daardoor hun dag- en nachtritme omdraaien. Daarnaast leer je baby's zo ook om alleen maar in slaap te vallen als het donker is. Wanneer hij ergens is waar het niet mogelijk is om de boel te verduisteren zal hij dus niet snel gaan slapen.
ritme creeer je door snachts gewoon niets tegen je kind te zeggen en alles in donker en stilte te doen, overdag doe je alles met woordjes en spelletjes gezelligheid..en bij naar bed brengen kan je het zo donker maken als je wilt...dat maakt niks uit.. de manier waarop je je kind op bed legt is hetgeen wat het duidelijk maakt vor je kind.. in combi hoe je het det met jeavndritueel , weet je kind wanneer het de nacht "in" gaat ij mijn beide zoons pikkedonker smiddags, zijn super goed slapers
tja... waarom kan mijn kindje dan s'nachts heerlijk slapen en kan ik hem na de voedingen zonder moeite terug in bed leggen (ook als hij wakker is), en heeft hij er overdag zoveel moeite mee, en als hij dan slaapt, is hij na 45 min. dus weer wakker, terwijl hij s'avonds en s'nachts met gemak 4 uur achter elkaar slaapt!? @
hahaha... best grappig.. nu ik dit toppic heb geopend slaapt hij ineens al sinds 3 uur vanmiddag achter elkaar (en slaapt nu nog steeds!)