Altijd zeker?

Discussie in 'De lounge' gestart door linnepin, 10 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Het vervelende van zo'n slachtofferrol is dat mensen zo geneigd zijn daar in te blijven hangen. Hebben jullie de gelegenheid de kinderen een keer 'uit te besteden' om zelf lekker weg te gaan en te werken aan jullie relatie?

    Elk soort gedrag heeft zijn oorsprong, misschien is je vriendin meer het type wat niet makkelijk praat over haar gevoelens en zal je wat meer moeten porren om het los te krijgen. Ik zou het er iig niet zomaar bij laten..

    Sterkte!
     
  2. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve Linnepin,

    Wat vervelend allemaal zeg.

    Mijn partner (da's dan wel een man) en ik hebben het ook niet altijd even gemakkelijk. En nee, ik ben echt niet altijd 100% zeker van onze relatie. Maar dat komt in ons geval door mijn eigen onzekerheid. Mijn vriend en ik hebben allebei aardig wat narigheid meegemaakt in het verleden (voor we elkaar kenden) en dat maakt dat we soms totaal verschillend op situaties reageren. Dat geeft dan geen ruzie, maar dat maakt me soms wel heel onzeker.

    Maar... ik weet ook dat als ik in zo'n dipje zit en ik er heel veel aan denk en over praat, dat het dan alleen maar erger lijkt te worden. Terwijl als ik gewoon eens tegen m'n vriend zeg "ik voel me zo onzeker want..." dan is het vaak al snel weer over.

    Praat over je gevoel. Vertel haar niet wat ze in jouw ogen verkeerd doet, maar vertel haar hoe je je voelt en wat er voor nodig is om je beter te voelen. Als ze in de slachtofferrol kruipt kan je zeggen dat je het niet tégen haar bedoeld, maar vóór jou.
     
  3. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Is te proberen.......
    Maar ik weet nu al dat ze gaat klagen over onze intimiteit, over beter gezegd het gebrek hieraan.
    Is het zo vreemd dat ik hier helemaal geen zin in heb. Ik ben zo kort geleden bevallen. En deze situatie bevordert het ook allemaal niet echt.
    x
     
  4. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Nee het is niet vreemd dat je dat zo ervaart, vanuit haar positie ook niet vreemd dat ze er over klaagt. MAAR wie klaagt moet ook zelf de touwtjes in handen kunnen nemen, zij mag ook best wat pro-actiever naar jou zijn als ik het zo lees..
     
  5. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Super vervelend lijkt me!
    Ik kan soms wel eens boos worden, zo boos (soms wel terecht hoor) dat ik het niet meer zie zitten, maar als ik dan weer bij zinnen ben kan ik er rustig over nadenken en zie ik het weer anders.
    Het lijkt me ook een lastige situatie voor jullie, praat er maar eens rustig over en neem vooral je tijd!
     
  6. MollyM

    MollyM Bekend lid

    Hoi Linnepin, veel sterkte meid. Ik kan me wel een beetje voorstellen hoe jij je voelt. Ik heb ook borstvoeding gegeven en moest op een gegeven moment gaan bijvoeden met de fles en ik hoopte ook dat mijn man dat ging doen zodat ik alvast weer kon gaan slapen, maar hij had zoiets (denk ik want eigenlijk nooit overgehad) van jij bent de hele dag thuis ik moet straks weer gaan werken. Dus op een gegeven moment werd ik gewoon wat assertiever en vroeg ik gewoon of hij het wilde geven en dan deed hij het wel, hij gaf wel aan dat hij het vaak niet uit zichzelf wilde doen omdat ik altijd commentaar had op hoe hij het deed, dus dat heb ik geprobeerd wat te temperen :) Het is inderdaad supervermoeiend als je er 's nachts nog regelmatig uit moet, maar dat gaat ook weer over hoor. Heel veel sterkte.
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Erg onzeker over onze relatie ben ik niet. Ik zie wel hoe het loopt en ja, wie weet gaat het uiteindelijk anders dan gedacht, maar ik zeg wel altijd hoe ik over dingen denk. Tja, dat loopt wel eens op ruzie uit. Maar goed, beter dan alles opkroppen.
     
  8. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Voor mij (en gelukkig ook voor mijn vriend) is intimiteit meer dan alleen sex.

    Als je samenwoont en samenleeft deel je alles met elkaar. Je kunt volledig jezelf zijn bij de ander, je gevoelens delen, dat is voor mij ook intimiteit.

    En het hoeft toch niet direct sex te zijn? Is een keertje samen onder de douche niet intiem genoeg? Of elkaar kussen en knuffelen?
     
  9. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ja, dat is natuurlijk ook intimiteit. Maar vaak is de hele sfeer al zo negatief dat ik daar al helemaal geen zin in heb. Maar goed, ik moet me er misschien een keer gewoon doe zetten. Dan hoop ik dat zij daarna ook weer wat gezelliger is......
    x
     
  10. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik wens je heel veel succes toe!

    Probeer jezelf over je eigen rot-gevoel heen te zetten.

    Ik heb het bij mezelf gemerkt, als ik in het negatieve bleef zitten dan reageerde mijn vriend daar ook weer op. En zo hou je het in stand.

    Het is niet gemakkelijk, maar jullie hebben voor elkaar gekozen. Je bent voor haar gevallen en zij voor jou, probeer dat gevoel weer terug te krijgen.

    Succes meis x
     
  11. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    En een glimlach, blijdschap, enthousiasme en een kus (bijv. bij haar thuiskomst) wordt vaak ook zo beantwoord. Misschien kun je zo wat innerlijke rust creeeren. Het gaat er om gelukkig te zijn, maak je zelf weer blij door goed in je vel te zitten. Ook al lijkt me dat 6 weken na de bevalling nog niet reeel.. maar pfoeh.. Een dikke knuffel van mij!
     
  12. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bah meis, wat een vervelende situatie.... Ik kan me voorstellen dat jullie relatie (misschien?) is veranderd omdat jullie gezinssamenstelling is komen te veranderen, maar dat hoeft natuurlijk niet in negatieve zin te zijn. Misschien een ideetje om over twee maanden een weekendje weg te gaan samen? Verwen haar lekker met de kinderen op tijd naar bed, lekker wijntje (of wat jullie graag drinken), lekker koken en dan aangeven dat je graag met haar weg wilt. Misschien dat je het een stom idee vind, ik opper alleen maar wat, misschien hebben jullie even wat tijd saampjes nodig om op adem te komen en er weer helemaal voor te gaan?

    Sterkte en het komt echt wel goed!
     
  13. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ja, dat is ook het probleem. We hebben eigenlijk weinig tijd voor elkaar. Dat zullen wel meer mensen herkennen. Maar als we het dan een keer hebben benutten we het niet. Dan kijken we tv op zitten we achter de pc.
    En dan zeg ik, dat we aan onze relatie moeten werken. Zij zegt dan dat dit automatisch moet gaan. Maar als zij dan vervolgens een paar uur achter de pc gaat zitten, wordt dan moeilijk.
    Ik ga proberen wat van jullie tips op te volgen.
    Bedankt voor jullie adviezen en steun.
    x Linda
     

Deel Deze Pagina