Door pil heen zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Valiona, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valiona

Valiona Lid

15 mrt 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi. Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen dus excuses als het verkeerd staat.

ik slik al jaren de pil. In vorige relaties kon ik er wel eens slordig mee zijn, maar er gebeurde nooit wat.
    nu heb ik 3 maand met mijn nieuwe vriend en let nu wel goed op dat ik de pil niet vergeet.
    ik slik de pil wel vaak door, ik zit nu in mijn 2e strip, moet nog 1 week.

Nu merk ik sinds een paar dagen vreemde dingen aan mijn lichaam.

- klein beetje bloedverlies gehad
    daarna:
    - buikkrampen, strak gevoel in buik.
    - borsten tintelen, en met vlagen heel erg vooral bij koude wind (doen niet zeer)
    - soms misselijk
    - heel er moe, soms moet ik smiddags even liggen en val dan zo in slaap
    - lage rugpijn
    - slijmerige heldere afscheiding, voelt stevig zeg maar
    - ineens pukkels in mijn gezicht

Wat kan ik nu het beste doen?
    Ik heb dit mijn vriend nog niet verteld. Stel dat het loos alarm is ..we hebben het al uitgebreid over kids hebben gehad en willen dit beide erg graag maar dan zouden we over een jaartje wel kijken. Na 3 maand is wel heel snel ;)

kan dit komen door het doorslikken van de pil?
    Of zou ik toch zwanger kunnen zijn?
    Wanneer zou ik een test kunnen doen?
    moet ik even afwachten?

2. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik zou een test doen. En als die negatief is zou ik de stopweek in gaan. Ik had ook altijd bij langer doorslikken kans op doorbraakbloedingen. Dan werd ik ongesteld, maar ook weer niet. Beetje klachten, maar die zette dan niet echt door.
    Dan stopte ik altijd met de pil, zodat ik daarna weer gewoon goed kon beginnen zonder klachten

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Sowieso even testen, dan weet je pas het antwoord.

Maar bij keurig pilgebruik zonder diarree oid is de kans zeer klein dat je zwanger raakt.

Symptomen zeggen totaal niks overigens. Men denkt dat je je anders moet voelen als je zwanger bent, maar dat is hhelemaal niet zo! De meeste vrouwen hebben in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn, juist totaal nergens last van, terwijl ze de overige rondes altijd last bleken te hebben van allerlei kwaaltjes welke dus niks met een zwangerschap van doen hadden.

De enige manier is dus testen. Negatief is uiteraard niet zwanger.

Mocht je echt bang zijn zwanger te raken door de pil, dan is het wellicht een optie om het Double Dutch te doen, dus met condooms erbij. Voorkomt ook nog eens geslachtsziektes waar je ook allerlei klachten van kunt krijgen.

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Je kunt het alleen weten door een test te doen. En ik denk dat je dan nog een week moet wachten met de test.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    kan van het doorslikken zijn. gewoon een testje doen anders :)

6. Valiona

Valiona Lid

15 mrt 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net toch inderdaad maar een test gedaan. Deze was negatief.

Als ik mij volgende week nog hetzelfde voel zal ik nogmaals testen.
    Nu maar stoppen met de pil strip? Of afmaken?

Heel erg bedankt voor de reacties!

7. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    #7 Rataplan, 13 mei 2015
    Laatst bewerkt: 13 mei 2015
    Ik zou lekker stoppen. Dan kan je volgende week weer gewoon met een nieuwe strip beginnen. Grote kans dat als je nu doorgaat met je strip afmaken, je continu last van bloedingen blijft houden. Als je nu stopt, dat wordt je gewoon ongesteld en kan je daarna weer gewoon goed doorstarten met je pil

Deel Deze Pagina