Ik denk dat het er helemaal aan ligt hoe je zwangerschap verloopt, wat je medische indicatie is en hoeveel klachten je hebt. Het klinkt misschien hard, maar tot 24-25 weken kun je van alles controleren, maar echt veel winst valt er naast de echo's op afwijkingen dan natuurlijk nog niet te behalen. (actie voor de baby ondernemen ze meestal pas na 24 weken, je bloeddruk stijgt de eerste 24 weken meestal niet als je nooit eerder een hoge bloeddruk had, zwangerschapssuiker ontstaat vaak ook pas na de 20e week....) Waar je dan vooral voor komt is denk ik geruststelling, maar als je je goed voelt, en je geen zorgen maakt dan denk ik dat je tot 25 weken prima met 2 controles en een 20 wkn echo af kan!
Oh... en ik krijg altijd te horen dat ik blij klachten of ongerustheid ALTIJD tussendoor mag bellen... Prima dus wat mij betreft!
Hier ben ik het echt mee oneens. Bij mijn vorige zwangerschap is er in de eerste helft veel gebeurd met dank aan de extra controles, zoals echo's en bloedprikken bij de gynaecoloog. Bijv.aangepaste medicatie en extra medicatie, gevolg is wel een gezonde baby met 37 weken. Lijkt mij een behoorlijke winst! --- Ik ben het wel eens met sommige voorgangers dat de gynaecoloog weinig aandacht heeft voor hoe het met mij gaat. Ik vind dat soms weleens jammer en voel me daardoor echt een patient i.p.v. een zwangere vrouw.
Bij mijn eerste twee zwangerschappen zat ik gewoon bij de vk en ik merk dat je dan wel vaker afspraken hebt. Maar als de gyn iets vermoedt dan moet je ineens drie keer binnen een week komen. Ik denk niet dat je je zorgen moet maken. Nu vinden ze alles weer goed, de laatste afspraak was met 37 wk en nu moet ik met 39 wk weer terugkomen. Terwijl bij de vk je dan echt wel wekelijks controle hebt in deze fase van de zwangerschap.