In mei willen mn moeder, zus en ik een weekendje naar Arnhem. Nu ben ik alvast aan het rondneuzen voor een hotel (of bed en breakfast ofzo) maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand ervaring met een hotel? Het hoeft allemaal niet superdeluxe te zijn, maat wel schoon, in de buurt van het centrum en het liefst met ontbijt erbij. En wat voor leuke dingen zijn er te doen? Hebben jullie tips?
Ik heb geen ervaring wat betreft zelf overnachten (daarvoor woon ik te dichtbij) maar bij mijn vorige werkgever (in Arnhem) boekte ik regelmatig voor gasten in hotel Haarhuis of hotel Molendal. Beide hebben nette kamers in verschillende prijsklassen en liggen in het centrum en dichtbij het station. Er zijn ook nog wel goedkopere hotels te vinden maar daarvan weet ik niet of ze goed zijn. En tips om te doen, tja daarmee kun je natuurlijk alle kanten uit. Je kunt er natuurlijk lekker gaan winkelen of naar het Nederlands Openlucht Museum of Burgers Zoo. Alhoewel dat mogelijk meer iets is voor als je als gezin gaat. Er is vast ook wel het een en ander mogelijk aan workshops maar daar heb ik geen specifieke tips voor. Sonsbeek park is leuk om te wandelen. Tip voor een leuk restaurantje: Falstaff (lunch en diner) in een straatje naast de Primark en daar vlakbij (vooral voor de lunch) Manu.
Hotel Haarhuis inderdaad, vooral tof omdat het zo goed bereikbaar is. Verder vind ik het altijd wel tof als het een beetje een 'groen' hotel is. Haarhuis is daarin gelukkig ook oké Aanrader dus. Verder ken ik Gaudi aan de Rijn (Onderlangs 117), een bed & breakfast op een woonboot aan de Rijn, erg mooi plekje. Wel best 'alternatief', moet je maar net van houden, haha. Andere tips wat dat betreft (check ook BookDifferent - Holiday Inn Express Arnhem (Nieuwe Oeverstraat 50) - Rijnhotel (Onderlangs 10) - B&B Bordeaux (Pastoorstraat 9) - B&B 't Nieuwe Plein (Nieuweplein 22A) - Hotel Trix of het Postillion Hotel (meer in de buurt van Burger's Zoo dan van het centrum) En te doen: - naar Burger's Zoo (dierentuin) - Shoppen in de stad in leuke winkeltjes (Flying Tiger, Mimint, Waar!, Things I Like Things I Love) - Iets drinken/lunchen bij Stella by Starlight of Tape - Wandelen in het Sonsbeekpark - Avondeten bij het Eetatelier, Manu of Enig Alternatief - Het aardvarken en de mooie bibliotheek (Rozet) bezoeken
Volgens mij bestaat er ook een excursie door de kelders van het centrum. Misschien bij de VVV kijken wat er precies te doen is?
Super bedankt dames, hier kan ik zeker iets mee. Ga even de hotels/b&b bekijken en voorleggen aan de rest. Shoppen stond idd al op het lijstje, dierentuin is ook erg leuk, daar had ik nog niet aan gedacht. Bij de VVV kijken ga ik ook doen.
Nog een tip die ik vergat: als je van Italiaans eten houdt en gewoon lekker wilt eten voor weinig geld ga dan naar Happy Italy bij het station en de nieuwe Pathe bioscoop. Verwacht hier geen culinaire hoogstantjes maar wij hebben hier prima gegeten, pizza, pasta of salade. En het zijn flinke porties voor een heel redelijk bedrag. Wij namen na een lunch zeker de helft mee naar huis. Gelukkig stond er een kaartje op tafel dat ze wat overgebleven is graag voor je inpakken. Dan heb je toch minder schroom om ook echt om een doggie bag te vragen En als je in hotel Haarhuis verblijft kun je zowat terug kruipen
Het gaat het Haarhuis worden! Ben erg benieuwd. We nemen jullie tips mee en gaan lekker een weekendje genieten. Bedankt dames!!!
Precies dit wilde ik ook zeggen! Het is pas 4 weken open maar echt een leuke tent! Hotels geen tips omdat ik er woon maar locatie van Haarhuis is perfect want dat is echt in het centrum. Shoppen is er super, dierentuin een aanrader, kun je ook heel makkelijk met de bus heen. ( of met de auto wat je wilt). Als het mooi weer is lekker naar sonsbeek, wijntje mee en genieten op het gras daar of lekker wandelen. Tip laatste zondag van de maand hebben ze daar altijd een hele leuke markt met "hippe" spullen en delicatesse enz. Weet natuurlijk niet waar jullie interesses liggen maar er is echt meer en meer dan genoeg te doen in Arnhem!! mag altijd een pb sturen met vragen
Heel toevallig zijn we er op de laatste zondag van de maand, dus ik denk dat we dan wel op die markt gaan kijken. Klinkt leuk, dankje