Benauwdheid savonds in bed, 8 weken zwanger

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Danielle1989, 2 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1989

Danielle1989 Actief lid

10 okt 2016
    135
    26
    28
    Hoi allemaal,
    ik heb er sinds een paar dagen een nieuwe kwaal bij gekregen.. namelijk erge benauwdheid. Volgens de verloskundige komt dit omdat het lichaam meer bloed aanmaakt, de precieze uitleg weet ik niet meer. Mijn bloeddruk is goed en mijn bloed is ook al nagekeken en alles was in orde. Toch voel ik me heel ellendig omdat ik voor mijn gevoel niet goed lucht krijg. Ik probeer echt op mijn ademhaling te letten maar toch blijf ik benauwd, kan er niet door slapen.
    Herkent iemand dit? En misschien tips?

2. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik herken, heb dit bij allebei me zwangerschappen gehad. Ik ben vanochtend gecurreteerd en mijn benauwdheid is ook gelijk weg, was dus echt een zwangerschapskwaal.

Ik heb overgewicht en had een beetje het idee dat ik daarom misschien benauwd was omdat me lichaam daarom nog harder moet werken, weet niet of dit bij jou ook het geval is?

Wat bij mij werkte was om me kussen een stukje de hoogte in te zetten met slapen.

3. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook gehad (nu gelukkig niet meer) ik wist toen niet wat ik ertegen kon doen dus ik weet nu ook niet waardoor het is weg gegaan.. heel vervelend is het, ik hoop voor je dat het snel verwijnt!

4. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

8 aug 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook, ook na traplopen.. Ik lees mee voor tips!

5. Danielle1989

Danielle1989 Actief lid

10 okt 2016
    135
    26
    28
    Bedankt voor jullie reacties! Heb geen overgewicht.. kreeg op een ander forum de tip om op mijn ademhaling te letten.. Dus buik ademhaling... Dat ga ik proberen want die slapeloze nachten zijn echt ellendig!

6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ja hier ook gehad. Zeker als ik op links ging liggen. Dus ik ging maar op m'n rug of op rechts liggen. En een extra kussen hielp ook. Nu is het gelukkig over. Alleen nog benauwd bij harde buik. Had ik vorige keer ook. Heel onprettig.

7. Stemine

Stemine Actief lid

3 okt 2016
    302
    505
    93
    Belgiƫ
    Hier hetzelfde! Savonds in bed kruipen is een hel voor mij, vind mn draai ni, begin dan zwaar te ademen, alsof ik geen lucht krijg. Bij mij helpt het een beetje om mijn kussen wat hoger te leggen en vooral op mijn rug liggen. Ik wordt dan ook nog eens misselijk als ik mij op mijn zij leg.

Zou zo graag eens een nacht goed slapen :)

Deel Deze Pagina