Wat vinden jullie van Aster als meisjesnaam? Tweede naam zou Julia worden. Probeer niet al te lullig te reageren, als je de naam echt niks vindt kan je je uitleven in de poll
Ik vind hem mooi. Wel wat bijzonder naast de namen van je andere kinderen maar de klank is wel heel Nederlands dus het past wel vind ik.
Ik woon in België en daar zijn die namen net wat aparter dan in Nederland. E. heeft de laatste jaren wel aan populariteit gewonnen, maar dus niet zoals bij jullie een naam van 20 jaar geleden.
Vind het zelf wel best stoer klinken en dat is wel een beetje waar we naar zoeken. Heel brave namen vallen hier sowieso af.
Ik dacht bij de titel ‘stoere jongensnaam’!. Dus ik zou dit niet zo snel aan een meid geven, vooral omdat de namen van je andere meiden helemaal niet uniseks zijn en juist heel vrouwelijk. Is Est(h)er niks?
Ik associeer aster met de bloem aster, dus vind het zelf net helemaal geen naam die je aan een jongen geeft Nee Esther niet, ben inmiddels al 5 jaar met meisjesnamen bezig dus ik denk dat ik alle gangbare namen al wel ben tegengekomen
Denk dat het een beetje een hate it or love it name is, maar goed dat is M. ook wel haha. Dank voor jullie input, ik laat het allemaal even bezinken.
Het is niet helemáál mijn smaak, maar ik vind het ook zeker niet lelijk. Wel een naam voor een meisje.
Ik heb gestemd voor ‘mooi, maar niet helemaal mijn ding’. Mooie naam, mooie klank en past erg goed bij de andere namen.
Ik heb ook “mooi maar niet helemaal mijn ding” gestemd. Omdat ik hem zelf niet zou gebruiken maar ik las daarna jullie andere namen en ja, toen vond ik hem steeds leuker! Ik denk ook aan de bloem dus vind het ook een meisjes naam. Leuk bij M., nog een “natuur naam” maar niet nog een vogel
Het is niet mijn smaak, maar ik vind t ook geen hele rare of vreemde naam... kan er wel aan wennen Past goed bij de namen van je andere dochters!
Ik denk meteen aan Astor, een grote herdershond. Vind de naam aster niet afschuwelijk maar mijn smaak is het niet. Zeker niet voor een meisje, sorry.
Ik heb gestemd op 'wel mooi maar niet helemaal mn ding', ondanks dat ik wèl van natuurnamen èn van niet vaak voorkomende namen hou. In dat opzicht past ie dus prima bij de andere namen Mn associaties bij Aster zijn, in deze volgorde: - bloem - Asterix - wel wat hard. Denk ook aan Astor (hond). - combi tussen Astrid en Est(h)er Edit: omdat mijn 1e associatie dus ook de bloem is, vind ik het zéker een meisjesnaam (net zoals de meeste natuurnamen).
Dit! Voor mij echt absoluut een meisjesnaam, zou echt vreemd staan te kijken als een jongen deze naam zou hebben.
Ik vind de andere namen wel brave namen eigenlijk haha. Aster vind ik er beetje hard naast. Vind de naam opzich wel leuk. Heb ook gestemd voor "niet mooi, maar ook niet afschuwelijk" omdat ik de naam niet bij je meiden vind passen.