Af en toe gekke bobbel in buik, wie ook?

Discussion in 'Zwangerschap' started by botervliegje, Dec 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Als ik half op mijn rug lig, bv. tijdens 's avonds op de bank tv kijken, of 's morgen als ik wakker word, dan heb ik wel eens dat de rechterkant van mijn buik een heel stuk ophoog komt. Beebje ligt ook rechts, placenta helemaal links. Het doet geen pijn, is ook niet gevoelig en het is eigenlijk wel een grappig gezicht (m'n man schrok de eerste keer wel even), het is ongeveer ter grootte van een vuist. Langer dan een half minuutje duurt het niet en dan zakt de berg weer in. Dacht dat het gewoon iets is wat erbij hoorde, maar geen van de zwangere vriendinnen die ik heb (of dames die al kinderen hebben) herkent dit, ze keken me aan alsof iets heel raars heb toen ik het laatst vertelde. Zou dit iets zijn om vke over in te lichten? Die zie ik pas over drie weken. Was vergeten het voor te leggen aan de gyn (had extra groeiecho, alles was goed gelukkig).
    xxx Botervliegje

2. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Nee, dat kan! Toevallig vanmorgen een filmpje gemaakt van mijn bewegende buik. Kwam ook een hele bobbel!
    Zo leuk.

3. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik heb dit ook best vaak. Niks om je zorgen over te maken hoor meid!

4. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    heb ik ook wel eens als ik wakker wordt.
    de bobbel is dan ook echt hard, alsof zij haar kontje omhoog steeds hihi.... ik aai er maar overheen en opeens begint ze dan te draaien hihi

5. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Oh gelukkig, ben ik niet raar ;)
    Ja precies, zat ook te denken dat het 't kontje wel eens zou kunnen zijn! Ze zit gewoon rechtop zeg maar (op alle echo's in elk geval) en misschien dat ze zich met haar beentjes afzet ofzo? Tis ook echt een ronde vorm, maar het zit zover rechts onderin dat ik me moeilijk kan voorstellen dat het gewoon de baarmoeder is ofzo. Ik aai er ook maar over heen (ik voel echt mijn buik omhoog komen) en dan ligt ze heel snel weer anders. Maar tis meestal wel als ze beweeglijk is! Heerlijk meiske :D

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik had het begin van deze week bij de verloskundige.. de linkerkant naast mijn navel zag je duidelijk het kindje liggen.
    De VK wist dus ook meteen waar ze moest wezen om te voelen en te luisteren.. Erg grappig om te zien!
    Maar absoluut niets om je zorgen over te maken ;)
    Lekker van genieten!

7. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Dat is je kindje :D Hier steekt het kontje ook vaak omhoog. Heerlijk om even over heen te kriebelen, dan komt 'ie nog meer omhoog (en dat doet zeer dus duw ik hem weer terug, en dan krijg ik een trapje ;)) Wat is het toch leuk om te spelen met de uk in je buik he :D

8. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

Oct 8, 2010
    214
    0
    0
    Jaa meissie dat is je kindje...

probeer maar eens te voelen waar het zacht is en daar heel de tijd over wrijven.. dan ga je merken dat het daar weer harder wordt. Dan gaat je babytje daar naar toe.
    Ik heb dit al 2 weekjes ofzo, heel de tijd speel ik met me buikje.

Waar het hard is of meer bobbelig is, daar ligt de kleine...

Soms voel ik haar ff niet, ligt ze ergens onder ofzo ga ik op me navel wrijven, komt ze vanzelf weer tevoorschijn. Echt heel grappig !!

9. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Het kan ook je baarmoeder zijn.... mijn baarmoeder ligt wat meer naar rechts dan naar links, en bij een harde buik heb ik aan die kant dan ook een flinke bobbel zitten, inderdaad de grootte van een tennisbal! Ziet er heel raar uit maar kan geen kwaad!

10. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Hier soms ook een bobbel naast mijn navel, vooral als ik 's avonds in bed ga liggen en nog even mijn buik insmeer met olie.
    Op de dag is het gewoon een bol ;)

Share This Page