Hallo! Wij zijn op zoek naar een naam die past bij grote zus O.ttilie. Wij gebruiken zelf meestal de bijnaam O.ttla. Een naam met een bijnaam zou dus leuk zijn maar hoeft niet perse. Heeft er iemand misschien suggesties?
Hoe spreek je O.ttilie uit? Als ot-ti-LIE of OT-ti-lie of anders? En willen jullie het liefst weer zo'n bijzondere, zeldzame naam of maakt dat niet uit?
Uriel (oe-rie-JEL) Severijn Leander Silvijn Merlijn Quintus Quentin Florentijn Waldemar Simeon August Isidor Aurelia Philippa Philippine Phileine Ophelia Avalon Eloïse Madelieve Isabeau Amelia Isolde Linnea Staan hier namen tussen die jullie smaak zijn / in de buurt van jullie smaak komen? Of denk ik in een heel verkeerde richting? Misschien kun je wat jongens- en meisjesnamen noemen die jullie mooi vinden, maar het net niet zijn.
Philippa Cecilia Gwendolyn Levine. Wendela Adoree Florence Amarant Pheadra Jezebel Maxence Merlijn Silvijn Mathis Lamar Armand Zoiets ?
Ja dankje! Philippa vind ik fantastisch! Al ben ik bang dat het wordt afgekort tot Pippa, wat in het Italiaans dan weer een vrij ongelukkige betekenis heeft. Phaedra vind ik qua schrijfwijze prachtig maar twijfel of het wordt uitgesproken als Fai-dra of als Fee-dra. Maxence heb ik altijd een mooie naam gevonden maar voelt toch net iets te Frans voor ons.
Ontzettend bedankt voor je weldoordachte mening. Maar helaas worden ze allebei al in de familie gebruikt
Marlene Lorelei/Lorelai Cecilia Giselle Delphine Aurelie Claire Mireille Anaëlle Maelys Elouan Fedor Lorenz Mauritz Florent Philip Thibaut/Thibault Sebastièn Lucièn
Justus Castor Kristof Ingmar Servaas Clement / Clemens Julius Arthur Victor Phelan Fiore Amarens / Amarins Machteld Phyllis Freya / Freja Anaïs Odile Leonore / Leonora Eleanor
Maurus Morten Cesar Lucius Zeger Camiel Thorvid / Torvid Thorben / Torben Thorsten / Torsten Machiel Kaiser Werner Ragnar Xavier Luther Axel Isaura / Isaure Isadora Felicia Philia / Phelia Philomena Philomijn Artemis Salome Valente Aline Ianthe Axelle Louisa Ophira Igone Liore
Het zijn inderdaad misschien de mooiste niet, maar wel zonder moeite uit te spreken en te schrijven. Itt wat je hier overal leest. Veel namen kunnen zó in het topic opmerkelijke namen.