Ik zou het zelf ook niet vertellen. Wij hebben ons van de week nog bedacht qua naam. Stel je voor dat wij de naam al bekend hadden gemaakt...
Aan iedereen verteld dat we een meisje kregen maar alleen mijn beste vriendin wist de naam, verder niemand. In frankrijk is het normaal om naam erbij te vertellen.
ik zelf zou nooit gaan verklappen wat de naam is wel hebben we het iedereen verteld dat we een klein kereltje kregen dat vind ik niet echt een groot geheim en was er erg blij mee maar heb nu nu voor genomen mocht ik weer zwanger raken hou ik het geslacht ook geheim denk ik als het me lukt ik is namelijk nogal een flapuit
Wij hebben wel verteld dat we een jongetje kregen, maar we hebben de naam niet verteld hoor! Leek me helemaal niet leuk. (bovendien waren we er pas uit bij 38 weken) Maar idd, in sommige landen is het normaal. Mijn oom uit florida vond het maar raar dat we niet eens vertelden hoe hij ging heten.
Gewoon om te kijken of het geen rare naam was ofzo. Reacties waren positief. is dat niet gewoon onzekerheid? ik bedoel, als iemand het een rare naam vind, is dat zijn probleem. Jullie hebben toch voor die naam gekozen?
en stel je nou voor, de gyn ziet en zegt dat jullie een jongetje krijgen. vervolgens vertel je dat aan iedereen. dus je krijgt allerlei blauwe cadeautjes. en dan... heeft de gyn het fout! je krijgt een dochter! is pas nog gebeurd hoorde ik op een kraambezoek.
Ik me kennisen kring waten luitjes zwanger van hun 2de...het zou een meisje zijn. Naam verteld, kamer roze behangen roze muizen ingeslagen etc etc.... wat denk je ...zit er toch echt een piemeltje aan Dus ik weet genoeg! hehehehe...geen geslachtsbepaling voor mij en al helemaal geen naam!
Wij hebben er wel voor gekozen om het geslacht te vertellen. De naam hebben we lekker voor onszelf gehouden. Dan blijft er nog iets van een verassing over Daarbij waren we ook nog lang niet op een naam uitgekomen toen we het geslacht wisten. Daar hebben we heeeeeeeeeeeeeeeel lang over gedaan, en hebben intussen ons ook al een keer bedacht Ik persoonlijk vind het ook een beetje vreemd, maar dat komt denk ik puur omdat we dat in NL over het algemeen niet gewend zijn. Mensen houden vaak alles geheim. Als mensen er wel voor kiezen om alles te vertellen, moeten ze dat lekker doen Ik laat graag nog een verassing over.
Wij hebben ook aan iedereen verteld wat het gaat worden (de gyn was er erg zeker van ) en omdat we haar gaan vernoemen in de 2e naam hebben we dat ook verteld aan mijn ouders en aan hele goede vrienden. De eerste naam hebben we nog niet verteld, omdat we eerste willen kijken of die bij haar past Misschien bedenken we ons wel als ze eenmaal geboren is!
mannetje en ik weten alleen het geslacht en de naam... anderen krijgen het wel te horen als hij/zij geboren is...
Wij hebben het wel verteld. We weten het alleen van het ene kindje. Het andere kindje is zelfs voor ons een verrassing (alleen de naam niet) dus vertellen we ook de eventuele naam niet.
Ik heb het ook verteld! Was zooo blij dat het een jochie is.. en ik heb zon mooie stoere naam! Dat ik het niet voor me kon houden! Ik vind het niet vreemd ofzo.. de verassing van het geslacht en de benaming is er misschien wel af, maar de GROOTSTE verassing moet er natuurlijk nog uit! En die heeft niemand nog gezien haha! Ik let bij een ander eigenlijk niet eens op de naam, maar op het kindje zelf, dat is en blijft de grootste verassing!
Ik vind zelfs het geslacht 'prijsgeven' al bij de geboorte horen. Ik wil het dan ook zélf niet eens van te voren weten of het een jongetje of een meisje wordt . Als je het zelf al niet weet, kun je het natuurlijk ook niet aan anderen vertellen, dus ook de rest zal tot de geboorte moeten wachten Maar voor de rest.. ieder z'n ding. Als mensen het graag al wel vantevoren willen vertellen, moeten ze dat vooral doen.
Alleen mijn vriend en ik weten dat we een meid krijgen ( ok, en nu jullie dan ) Maar we hebben er bewust voor gekozen om het verder niet aan familie en vrienden te vertellen. Bijna iedereen is ervan overtuigd dat we een jochie krijgen en ik wil hun gezichten wel zien als ze horen dat het een meisje is.. Ik vind de verassing zelf ook hartstikke leuk, ik kon zelf alleen niet zolang wachten met het weten van het geslacht. Bij de 2e zou ik misschien wel het geslacht aan fam en vrienden vertellen. Maar de naam nooit, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Groetjes Debby
Oh god wordt nu wel bang hoor. Krijg namelijk ook een meisje en jaaaaaa de naam hebben we ook verteld aan familie en vrienden. Maar ik heb dus allemaal spullen besteld in de kleur fuchsia ( wil echt een meisjes kamer). En als het nou een jongetje wordt? Met 20 weken echo te horen gekregen dat het een meid werd en toen nog een keer pretecho laten maken en weer gehoord dat het een meid werd, met een uitvergrootte foto van het geslacht. Kan dan toch niet missen toch?
Wel nee meid..het is vast een meid. Weet van die kennesen niet hoeveel echo's het hebben bevestigd hoor. Maar dat van jou is wel overtuigend zou ik zeggen. Niet de kriebels krijgen van mij hoor Denk ook niet dat ze er vaak naast zitten hoor
ik vertel ook gewoon aan iedereen dat ik een zoon krijg, en aan de aanstaande opa's en oma's ook de naam... Voor ons hoort het kindje er al helemaal bij, bij ons als gezin. De opa's en oma's vinden het leuk om het al te weten. Mijn moeder heeft washandjes geborduurd met z'n naam erop enzo... Kijk verder ga ik het niet aan vreemden (behalve hier op het forum hahaha) vertellen, hoor!
Ik vind dat iedereen dat lekker voor zichzelf moet weten. Wij weten zelfs nog niet eens of we een jochie of een meisje krijgen en ik vind die spanning wel wat hebben... een echte verrassing straks! We hebben al een jongens en meisjesnaam (compleet met voornamen) maar het zijn vooralsnog alleen de opa's, oma's en ooms die dat weten. Ik stel hun mening wel op prijs en gelukkig vonden ze het prachtige namen