Ik heb een klein vermoeden dat onze kleine meid van 4 weken misschien verborgen reflux heeft. Echter wanneer ik Google dan twijfel ik. Ik herken wel veel symptomen maar het is allemaal niet 'heftig'. Hierdoor denk ik dan weer dat ze het niet heeft en ze erover heen moet groeien maar aan de andere kant denk ik wat als ze het wel heeft (lichte vorm) dan kunnen we het misschien met medicatie voor haar verlichten. Ze huilt vaak meteen na haar flesvoeding, na een voeding smakt ze veel en lijkt het alsof ze meer drinken wil maar als ik aanbied wil ze niet. Ze 'zoekt' dan ook met haar hoofd, naar achteren. Geeft hierbij dan ook melk terug maar soms is het ook doorzichtig wat ze terug geeft. Overdags slapen gaat op en af, is onrustig en slaapt hazeslaapjes of bij ons maar slaapt ook soms veel. Ontlasting is ook op en af, geef nu 10cc meer water en lijkt te helpen. Ze dronk eerst 90cc+3, vroeg toen 120+4 en nu opeens weer 90cc. Heeft ook last van krampjes. Hmm verder weet ik even niet. Zie ik dingen die er niet zijn? Of herkennen mama's met baby's dit bij verborgen reflux?? Ik word er onzeker van iig.
Lees mijn topic eens: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/244997-weet-niet-meer.html Ik vermoedde ook verborgen reflux, maar vond de symptomen aanvankelijk ook niet ernstig genoeg waardoor ik erg twijfelde. Maar ze werden steeds erger en ik begon er steeds meer overtuigd van te raken dat dit niet normaal was. Hier ook onrustig slapen, kort slapen en onrustig en weinig drinken. Hij gaf wel wat over, maar niet veel, en ik hoorde hem veel slikken. Ik merkte gewoon aan alles dat iets hem dwars zat. Hij groeide alleen de eerste maand hard, daarna werd het een stuk minder. Dat gaf voor mij al aan dat ie echt te weinig dronk. Naja, nadat ik 3 keer bij de huisarts ben geweest, heeft hij ons doorgestuurd naar de kinderarts en die vermoedt inderdaad ook verborgen reflux. Nu hebben we losec gekregen en het gaat al een stuk beter. Hij is nog niet zoals mijn oudste, die na 3 weken krampen een heel tevreden baby werd en bleef. Maar we zien wel duidelijk verschil! Geef je zorgen en vermoeden in ieder geval aan op het CB en ga langs de huisarts. En negeer niet je onderbuikgevoel, maar luister hiernaar!
Ik dacht op een gegeven moment ook dat ik dingen zag die er niet waren, maar toch zat het me niet lekker -met drinken trok ze bij de eerste slok altijd het hoofd keihard naar achteren -steeds verslikken en melk knoeien (kwam ook door niet goed zuigreflex) -onrustig slapen en als ze sliep heel veel geluidjes maken (smakken, keelschrapen, kuchen) -overstrekken en na de voeding huilen/krijsen en niet te troosten - zuur uit mondje ruiken - maagzuur dat terug liep - wegslikken en vies hoofd erbij trekken - wilde niet meer op de rug liggen toen ze 5 weken was ben ik overgestapt van bv naar fv (dat ging veel beter) en deed door de fv ook jhbpm en toen ging het drinken gelukkig wel beter. Met 8 weken bij ka medicatie gekregen omdat het huilen/overstrekken/slikken/onrustig slapen erger werd. met medicatie echt verschil te merken. 2 x geprobeerd medicatie te minderen maar dat ging niet, pas toen ze 7 maanden oud was ging het zonder medicatie goed (we hadden overigens zantac) succes, en laat je niet wegsturen of afschepen, ik was ook onzeker maar ben blij toch door te hebben gezet dat er een ka naar zou gaan kijken...het is niet niks als je nieuwbakken moeder bent en iedereen zegt het hoort er een beetje bij, maar zelf heb je twijfels, is ook moeilijk want zelf denk je ook: ja ehh wat weet ik er nou van. Moedergevoel meer kan ik er niet over zeggen. laat het gewoon goed onderzoeken.
Ik heb in het begin ook zitten twijfelen of mijn zoontje verborgen reflux had, hij is nu 3½ week en het werd minder, dus dacht, dit is het niet. Maar als ik jullie symptonen lees, ga ik toch weer twijfelen. *hij slaapt 's avonds onrustig, met inbakeren slaapt hij trouwens weer goed *tijdens het slapen hoor je hem soms gekke geluiden maken, keel schrapen, kuchen enz (dacht dat dit door het slijm kwam, waar hij ook last van heeft) *hij verslikt zich tijdens het drinken. hij krijgt nu jbpm bij zijn flesvoeding en dan verslikt hij zich niet meer. *ik zie hem als hij bij ons ligt te slapen soms een heel vies gezicht trekken en dan is hij onwijs aan het kreunen enz. al deze dingen komen af en aan tevoorschijn. Zo zie ik het een hele dag niet, en zo komt het opeens weer tevoorschijn. Moet ik me nu zorgen gaan maken? het onrustig slapen is verholpen door het inbakeren en het verslikken door jbpm.
macmamzy: niet ieder kindje heeft medicatie nodig hoor. Als het slapen door inbakeren goed gaat, en het verslikken door jhbpm toevoeging weg blijft, is het toch al prima? Hier hielp inbakeren een paar dagen en daarna werd het slapen weer onrustig en ze bleef gewoon onwijs veel huilen/krijsen/overstrekken, ook als ze ingebakerd was (we hadden een bakerzak ivm stuitligging mocht ze niet volledig ingebakerd worden) Dus kijk het even aan, blijft het goed gaan zoals nu, prima, gaat hij meer huilen/geluidenmaken/onrustiger worden kan je altijd alsnog aan de bel trekken...
Wat lynn zegt inderdaad. De kinderarts adviseert ook eerst om voeding in te dikken etc. om te zien of het daarmee beter gaat. Als dat het geval is, dan is het prima. Maar hier helpt het indikken niet en van inbakeren gaat hij ook niet rustiger slapen. Mijn zoontje maakt die rare geluiden trouwens ook, maar is ook sinds zijn geboorte verkouden en heeft zo nu en dan last van slijm. Ik denk zelf ook dat het vooral daardoor komt.
Hier heeft mn zoontje ook al vanaf zijn geboorte last van slijm en is nu ook idd verkouden. Omdat hij onwijze spuitluiers kreeg van de jbpm, had ik de fles van vanmiddag zonder gedaan, hier heb ik dus nu al spijt van, want hij verslikte zich 2x tijdens de fles. Gaf steeds beetjes melk terug en ligt tijdens het slapen steeds zijn keel te schrapen enz. Hoeveel verschil zo'n beetje poeder maakt! Dus ga het toch maar weer geven, maar dan iets minder.
Hier is een fles zonder nutriton geven ook not done. Mijn oudste had het ook nodig en pas met een maand of 10 kon ie zonder geloof ik.
hier 2 refluxkindjes. meteen na de fles huilen is eigenlijk niet echt een symptoom van reflux (eerder kma, hebben die van mij ook allebei) juist na 1- 1,5 uur na de voeding was het rustig. daarna begon het huilen omdat ze dan weer voeding willen omdat die voeding het maagzuur na beneden duwt. mijn zoontje heeft ook kma zijn symptomen van de kma waren dus krampen en wat jij ook hebt, onregelmatige ontlasting. dan weer aan de diarre, dan weer verstopt en hij had ook nog [eriodes dat ie moest spugen, hele dagen achter elkaar. ga gewoon naar de ha en laat het controleren. heb met het cb niet zo'n goede ervaringen wat dit betrefd. succes
Bedankt voor jullie berichten! Ik bel morgenochtend de ha en leg het hem allemaal voor, idd luisteren naar mijn gevoel. Je gaat er steeds meer op letten he... deze hele avond ook, ik zie haar dan smakken en slikken en dan huilen... ze kijkt me dan ook aan met grote verschrikte ogen Ze krijgt trouwens al Nutrilon Omneo. Ben benieuwd wat de ha gaat vinden! Yuki, ik ga jou topic nu even lezen.