Hallo, Mijn dochtertje is geboren na een heftige zwangerschap met 36+ 4 met een gewicht van 1600 gram. Ze is nu 5 weken oud En heb al die tijd fulltime gekolfd. Ze heeft wel uit DE borst gedronken maar kreeg tepel speen verwarring in het ziekenhuis En ik kreeg twee borstontstekingen omdat ze DE borsten niet Goed leegdronk en ik omdat ik dan aan het buidelen was iets te laat kolfde en daardoor in DE problemen kwam. Daardoor liep mijn productie gigantisch terug En iom lactatiedeskundige Hebben we niet weer geprobeerd aan te leggen omdat mijn meisje ook Echt genoeg binnen moet krijgen om Goed te groeien. Dit vind ik momenteel Belangrijker. Ik Ben het eigenlijk zat. Ik wilde heel graag borstvoeding geven maar ik Ben na een al stressvolle zwangerschap, ziekenhuisperiode en ft kolven en problemen met drinken aan de borst nu Echt toe aan het genieten VAN mijn kindje. Ik wil dan ook overstappen op kunstvoeding. Ik heb nog een behoorlijke voorraad in de vriezer die ik ga Opmaken. Mijn vragen: 1. Moet ik geleidelijk een fles kunstvoeding introduceren op DE dag? Oftewel beginnen met 1 kunstvoeding per dag En dat uitbereiden of kan ik meteen overstappen Naar geheel kunstvoeding? 2. Hoe lang duurt dit proces? Ivm uitrekenen VAN de voorraad in de vriezer. 3. Hoe vaak moet ik kolven per dag om productie te stoppen? (Deze is al niet hoog meer) Alvast bedankt voor je reactie, Miepiemoos
Hoi, Jammer dat ik je vraag nu pas lees. Heb je al antwoord gevonden? Ik zou je ook willen aanraden je lactatiekundige nog eens te bellen voor overleg, zij weet hoe en wat in productie en dergelijke in jullie situatie. In het kort de basisprincipes: je vervangt normaalgesproken een voeding per drie dagen voor een kv. Wanneer je kindje alle voedingen aan de fles drinkt, kun je natuurlijk helemaal overschakelen, maar handig om het over een paar dagen te verspreiden. (ivm overgang andere voeding, krampjes, ontlasting etc) Wanneer je nog kolft laat je per 3 dagen een kolfbeurt vallen. Kijk het die dagen aan of je stuwt etc. Let op signalen als gevoelig, vol, rood. Voorkom een nieuwe borstontsteking! Neem ook rust waar nodig! Hoe lang het proces duurt kan ik niet zeggen. Je hebt wel meerdere opties: 1: geef alle borstvoeding nog bij zoveel mogelijk voedingen tot het op is. (dat zal een kortere periode zijn dan wanneer je half - half gekolfde/kv geeft) 2: geef gedurende langere periode nog 1 gekolfde fles. En alles wat daar tussen ligt natuurlijk. Succes! Geniet van je kindje!