wij geven bijvoeding volgens rapley en dat gaat er super in maar hoe geef je nou een gekookte aardappel of rijst. ik kan moeilijk overal stamp van maken want dan is het rapley ook ver te zoeken. iemand tips? xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
wij geven Finn gewoon hele kleine aardappelstukjes. Rijst kan hij nu wel zelf eten maar dan eet hij er niet al te veel van dus meestal gaat dit dan op een lepeltje. En dan de groentes gewoon in stukjes.
Gekookte aardappel en rijst kan je ook gewoon a la Rapley geven. Gewoon de stukjes laten pakken toch?
de aardappel valt hier dan helemaal uit elkaar, julia maakt graag pannenkoeken, legt een stukje op tafel en slaat er dan op haha bij groente geeft dit niks maar met aardappels krijg je dus meteen platte smurrie. gisteren en eergisteren heb ik het geprakt met bv erdoor maar het is niet echt handig zo, krijgt ze eerst groente en dan nog een paar happen van een lepetlje aardappel. en rijst kan ze nog niet pakken, dat is nog te klein dus alle tips zijn nog welkom xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Oh das gek want hier vallen de aardappels niet uitelkaar. Misschien vastkokers nemen? Maar ja die worden ook wel plat als ze er op slaat! haha
vandaag iets minder zacht gekookt en nu met de handjes gegeten en ging redelijk alle kleine stukjes scheppen we dan op met een lepeltje en die hapt ze dan op nu nog rijst xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ik zou de rijst dan ook met een lepeltje geven. Op een gegeven moment kan ze wel zelf de rijstkorreltjes pakken.
je hebt toch ook van die thaise kleefrijst? dat blijven 'klontjes'. Even informeren bij de toko denk ik.
Ja wij eten ook met mes en vork, maar mevrouw Rapley is van mening dat een baby in staat gesteld moet worden om zelf eten te pakken (met de hand) in zijn/haar mond te stoppen. Dus een lepeltje is niet a la Rapley
Oh oke Misschien offtopic, maar waarom wil mevrouw Rapley dat eigenlijk? Vroeger werd eten ook gepureerd voor baby's (welliswaar in de mond van de moeder).
Mevrouw Rapley is van mening dat het veel gemakkelijker is om een baby vast voedsel te introduceren als controle aan de baby wordt overgegeven. Daarnaast zegt ze dat deze methode de baby kans geeft zelf vast te stellen dat er velen soorten voedsel bestaan. Het is een manier die je moet aanstaan. Ik geloof zeker dat hier iets in zit, maar ik geloof dat ik met de lepel makkelijker vindt en vroeg of laat zal mijn kind heus wel kennismaken met de wondere wereld van de verschillende soorten voedsel.