Hallo, Ik ben erg benieuwd naar jullie associaties bij de naam Jaelle. We vinden het een prachtige naam maar vragen ons af of het écht bij ons past. Kom maar op
Hele mooie naam, geen associaties bij. Ken verschillende meiskes die Joelle, Jaelle, Yael en Jaela heten, allemaal leuke meiden met mooie namen !
Bedankt voor jullie reacties Ik heb er inderdaad ook wel even over getwijfeld omdat het ook een jongensnaam is, maar door onze schrijfwijze; Jaelle, vind ik het weer heel meisjesachtig.
Als je de "le" op t laatste ook uitspreekt vind ik hem wel mooi. Zonder dat niet want dat klinkt te hard en te mannelijk.
Jaelle vind ik niet zo mooi. Yael dan weer wel, veel chiquer. Maar dat vind ik inderdaad meer een jongensnaam. Ik heb niet echt een associatie bij Jaelle. Spreek je het uit met een J of Dj?
Ik vind Jaelle echt een vreselijke naam. Er was een aantal jaar geleden een Jaelle bij Benelux next top model en die was zo mannelijk en had ook echt zo een lelijke, mannelijke stem. Dus bij Jaelle denk ik echt aan een man of een hele mannelijke vrouw.
Als ik aan Jaelle denk, denk ik vaak aan een kindje wat uit een probleem gezin komt. Het is z'n soort samen gevoegde naam die je voornamelijk in achterstands buurten hoort, Joelle, Noelle, Jaelle, Janelly. pff..
Ook ik vind het een naam voor een getint kindje met een mooie bos kroeshaar. Anders bij een geel geblondeerd type met een grote gouden namenketting..
Voor een blank kindje vind ik het een hoog tokkie gehalte hebben. Past wel goed bij een getint kindje
Het zal wel aan mij liggen, maar er staan een paar reacties bij die echt lelijk overkomen... 'Hoog tokkie gehalte, bijlmer' maar goed, zoals ik al zei, het zal wel aan mij liggen. Ik had al gereageerd, maar moest dit even kwijt... Ik vind het een mooie naam.
niet iedereen is even subtiel, maar ik heb ze nog wel veel erger meegemaakt hoor. Ik zie ook zo vaak reacties voorbij komen als: "echt verschrikkelijk, wat doe je je kind aan?" dan denk ik ook wel: dat kan wel iets minder. van de andere kant, als je specifiek vraagt om associaties, dan kan je dit soort antwoorden ook verwachten.... dan even ontopic: Ik zie ook een getint meisje voor me, voor een blank kindje vind ik het minder mooi. Ook ik zie dan een beetje een gezin voor me met tijgerprintjes en te strakke leggings. (subtiel genoeg?)
Ik ken een mooi, slim, blond meisje dat Yaelle heet. Dat is mijn associatie... Ik vind het wel een leuke, classy naam eigenlijk. Absoluut niet tokkie. Ik vind het veel mooier dat Joelle.