Helpppp!! Ik wil op tijd naar bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door myka27, 7 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myka27

myka27 Fanatiek lid

6 sep 2012
    3.675
    2.325
    113
    Hallo allemaal,

Mijn dochter van bijna een jaar is een lieve grappige ondernemender meid
    Er is alleen een probleempje

Wanneer wij haar na haar avondritueel naar bed brengen gaat het mis.
    Het eerste uur slaapt ze prima, daarna wordt ze wakker en krijg ik haar met geen mogelijkheid terug in slaap.
    Ik heb echt van alles al geprobeerd
    Wekkermethode, bij haar blijven, laten huilen
    Maar niks helpt!
    We halen haar dan maar weer bij ons en rond een uur of 11 na een aantal keren proberen geeft ze zich dan wel over...

Is dit een fase?? Is er iets anders aan de hand??

2. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ja, het is een fase. Bij ons was die fase vorige zomer de oudste dus een maand of 9/10 was. Na 3 kwartier wakker en niet meer willen slapen en wel weer vanaf een uurtje of 12. Vreselijk irritant. Wat wij deden was haar overdag minder naar bed doen. Alleen dat loste het niet op, het zorgde alleen maar voor overdag een moe en jengelig kind. Dus dat lieten we op een gegeven moment maar zitten, gewoon weer slapen op verzoek zeg maar. Toen sliep ze dus weer meer overdag, maar gek genoeg ging vanaf toen het slapen in de avond wel weer beter. Ik denk dat het bij ons dus soort overprikkeling / te moe was. Later las ik eens ergens dat als je kindje s avonds niet in slaap kan komen vanaf begin, het overdag vaak teveel slaapt. Maar als het juist wakker wordt en dan niet meer kan slapen, het overprikkeld is. Bij ons klopt dat, misschien kan je er wat mee. Sterkte!

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurt als je haar een uurtje later op bed legt? Misschien is ze gewoon nog niet moe genoeg om echt lekker door te slapen? Mijn dochter heeft (en had) dit altijd bij een jetlag, waarbij het probleem heel duidelijk was dat ze wanneer ze wakker wordt gewoon even geen behoefte heeft aan slaap.

Eet ze over dag goed? Anders zou honger misschien ook een issue kunnen zijn.

Als een uurtje later slapen en overdag meer eten geen oplossingen zijn, zou ik 's nachts toch maar even doorbikkelen en naast haar bedje gaan zitten en haar handje vasthouden (of rugje aaien of wat dan ook). Op deze manier is de kans het grootst dat ze uiteindelijk zelf weer in slaap leert vallen. Laten huilen op deze jonge leeftijd zou ik persoonlijk nog niet doen, zeker niet als je kindje al even heeft geslapen, omdat de kans groot is dat ze dan energie genoeg heeft om vrij lang door te huilen.

Succes!

4. myka27

myka27 Fanatiek lid

6 sep 2012
    3.675
    2.325
    113
    Thxxxxxxx meiden

Morgen ga ik dat uurtje later meteen proberen.
    Eten doet ze verder goed

Overdag hebben wij ook al verschillende slaapjes geprobeerd, maar daar veranderd het in de avond niets mee.

Ze zal wel weinig slaap nodig hebben 🙈
    Echt haar papa

5. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.188
    823
    113
    Hoi,

Hier ook een kereltje van bijna 11 maanden. En hetzelfde probleem!
    Nu de Rainbow cube van Chicco naast zijn bedje. Zodra ik hem in bedje leg doe ik hem aan en geen enkel probleem meer met inslapen! Als hij s nachts wakker wordt doe ik hem ook aan en loop weg. Ideale oplossing. Gebruik hem ook voor onze dochter van 4 als ze niet in slaap kan komen en binnen 5 minuten is ze dan vertrokken! Heb wel tape geplakt over het luidsprekertje zodat de muziek wat zachter is.

6. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Hier op en af zulke periodes hij is nu 17 maanden maar doe hem ook wat later na bed rond half 9 want anders als ik hem eerder doet word die rond uur of 11 wakker en is klaar

Zelfde alsdat die een slaapje overslaat overdag of te wein iig slaapt

Maar ik doe nooit moeilijk haal hem meteen uit bed want wil niet dat me andere kidd wakker worden hij gaat beneden dam rustig bij me zitten en soms valt die al meteen weer i n slaap

Slaap kan je niet afdwingen ik heb altijd zo iets van slapen word pas echt belangrijk met optijd ma bed als ze naar school gaan

Maar me oudste vam 9 heeft veel minder slaap nodig dan de rest zo is elke kind anders

7. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Oh wat herkenbaar maar dat doet onze druif al vanaf zn geboorte! Hij gaat nu sinds een kleine maamd om 20/20.30 naar bed en dar gaat goed. Hij wilde bij ons zijn, als ik zag dat hij moe werd ging ik met hem naar boven. Dit gebeurt nog wel eens. Boven ook weer even knuffelen en rustig worden en dan gaan slapen.
    Lastig he als je zelf ook wilt slapen?
    Heb ook van alles geprobeerd toen, uiteindelijk gimg het steeds beter. Komt vast goed.

Deel Deze Pagina