Always reclame: ervaren jullie dit ook als kwetsend?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Aquilegia, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lieve meiden,

De reclame van Always maandverband vind ik echt heel erg op te zien op TV: "Je menstruatie is mischien niet de leukste tijd van de maand, maar het is wel een teken dat je lichaam goed werkt" (op zoetsappige toon)

NEEEEEE! Het is juist een teken dat mijn lichaam helemaal niet goed werkt!!! (En trouwens, ook als je geen kinderwens hebt, het feit dat je menstrueert wil niet zeggen dat je een eisprong hebt, het zegt dus niet dat je lichaam goed werkt, het klopt dus gewoon niet.)

Ik heb de moeite genomen om bij Always te klagen en kreeg dit antwoord. In het subject van het antwoordmailtje stond trouwens Pampers, ook zo fijngevoelig. :x

Ik vraag me toch of ik nou zou overgevoelig ben dat ik deze reclame als kwetsend ervaar, of dat jullie dit ook hebben.

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Nee hoor, Aquilegia, ik heb al precies hetzelfde zitten denken - alleen de moeite nog niet genomen ze te schrijven. Moet ik misschien ook maar eens doen dan...

Ik heb het bij wel meer reclames; hoe vanzelfsprekend kinderen hebben/krijgen/nemen(!) dan ook wordt gezien. Terwijl toch ruim 15% van de nederlanders moeite heeft met kinderen krijgen....maar blijkbaar die reclamemakers niet.

3. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Je bent niet de enige. Voor mij moet het hele natuurlijke proces nog beginnen, maar doordat ik al een tijdje hier op de site lees ben ik me er wel van bewust dat alles soms niet zo probleemloos verloopt als de meeste mensen denken.
    De eerste keer dat ik die reclame zag dacht ik ook "WAT??!!??"

Als er vantevoren een gynaecoloog naar had gekeken (de reclame speculeert immers over het vrouwelijk lichaam) had dat heel wat frustraties kunnen besparen...

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik vind het ook een irritante reclame hoor. "Hoezo alles werkt?" :S

5. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik me er niet zo druk over maak:). Ik word er juist door jouw mailtje op attent gemaakt, daarvoor schonk ik amper aandacht aan deze reclame;).

6. shenoby

shenoby Niet meer actief

ja ik erger me mateloos.
    ook aan het stukje."niet de leukste tijd van de maand"
    nee voor mij altijd een tijd waarin ik dubbel lig van de pijn.
    (endopatient)
    en ind. dat ik ongesteld ben wil nog niet zeggen dat het goed werkt.
    want dat doet het dus niet!

7. Nati

Nati Niet meer actief

Jaaaaa, ook ik stoor me elke keer weer aan die reclame, blij dat ik niet de enige ben! Het ergste vind ik 'Have a happy period'- wat nou 'happy'?! Ik zit elke keer te janken als ik weer ongesteld wordt, ben dan dus echt ver weg van 'happy' zijn. :x
    Wel moet ik toegeven dat ik erg gevoelig ben wat dit soort onderwerpen betreft (staan aan het begin van de mmm nu) en me er 'vroeger' niet zo druk over maakte.
    Maar toch, als ik die reclame nu zie zap ik snel verder, anders word ik weer boos...

8. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik heb ook precies hetzelfde, en alsof het een happy period is :(

9. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zei toevallig gisteren tegen mijn man dat dit stukje toch niet helemaal klopt en dat de wetenschappers en PR mensen eerst maar even een lesje biologie dienen te volgen.

Ik vind ze niet kwetsend, maar wel zeer irritant.

Het wordt net gedaan of een menstruatie een feestje is.

Always: Have a happy period. Ja, ben er blij mee. Ik kijk er altijd zwaar naar uit.

Libresse, het meisje zit de can-can te dansen, ja tuurlijk, als ik ongesteld ben kan ik mij ook niet inhouden om spontaan te dansen met mijn maandverband duidelijk zichtbaar.

*sarcasme*

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Thanx, meiden, ik ben dus niet de enige!

@Emma: sorry dat jij er door mij op attent gemaakt bent. Nu ga jij het misschien ook als vervelend ervaren, terwijl je dat eerst niet had.

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ook ik vind het stukje; 'dat alles goed werkt' irritant.
    Ik moet bij die reclame altijd aan alle MMM meiden denken. En ondanks dat je menstrueert, wil dat echt niet zeggen dat alles zo goed werkt.

Goed dat je contact met ze opgenomen hebt.
    Eigenlijk zouden we allemaal die moeite moeten nemen.

12. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ik ben het er ook mee eens dat het een zeer irritante reclame is. Het rottige eraan vind ik "Je menstruatie is mischien niet de leukste tijd van de maand, maar het is wel een teken dat je lichaam goed werkt'" , omdat dat voor mij juist wél geldt en ik dan altijd weer pijnlijk herinnerd wordt aan mijn mmm-tijd en de onzekerheid of ik deze maand wel weer ongesteld zal worden. Ik heb namelijk pco en hoewel ik (mbv medicatie) gelukkig wel zwanger heb kunnen raken en nu een prachtig zoontje heb, blijft bij mij de kans bestaan dat mijn cyclus weer plat komt te liggen. Wat dat betreft kijk ik dus idd uit naar elke ongi, want voor mij is dat een teken dat mijn lichaam idd 'werkt'.
    Maar om daar dus elke keer weer aan herinnert te worden is niet leuk!
    En ik kijk hier inmiddels ook al lang genoeg rond om te wéten dat deze reclame voor heel veel dames heel erg storend en vooral pijnlijk moet zijn. Ik vond het ook vreselijk toen ik nog aan het proberen was!

Overigens stoor ik me ook erg aan de reclames van de zwangerschaptests met hoe veel weken je zwanger zou zijn en aan de ovulatietests. Hoe ver je zwanger bent is zo vroeg niet zo precies af te lezen (de 1 maakt sneller hcg aan dan de ander) en kan voor veel onzekerheid zorgen en ovulatietests zijn ook niet 100 % betrouwbaar.

Kortom: ik vind je reactie helemaal niet te extreem of zo. Je hebt helemaal gelijk!

13. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ik heb het eigenlijk nooit zo bekeken, maar vind dit soort reclames hoe dan ook bijzonder irritant, tampons, maandverband, kleefpasta en incontinentieluiers wekken het idee dat dat allemaal fantastische dingen zijn, bleh...zou leuk zijn als een reclamebureau gewoon eens zou verzinnen; die tijd IS K. geen geklets maar het moet nou eenmaal en dit product kan je helpen...klaar, waarom het leuk en gezellig maken???

Overigens na dit topic ben ik het met TS eens dat het een onnozel en kwetsend stukje 'vakwerk' deze reclame

groetjes

14. kika28

kika28 Lid

20 mei 2008
    22
    0
    0
    Boskoop
    Ik heb het ook altijd een stomme irritante reklame gevonden! Word ook altijd als ik hem zie er boos van, want mijn lichaam werkt helemaal niet zoals het moet!!

Goed van je om dat te zeggen tegen ze!!

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Persoonlijk ervaar ik het niet als kwetsend. Maar meer als irritant. Eigenlijk alle reclames over maandverband, tampons etc. Zoals Maria hierboven ook al zegt. Ik laat het allemaal mijn ene oor in gaan en mijn andere oor weer uit. Ik heb er zelf meer moeite mee als ik onnadenkende opmerkingen in mijn omgeving krijg. Maar ik kan me voorstellen dat voor sommige vrouwen deze reclame ook kwetsend is.

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik irriteer me er niet aan en vind het ook niet kwetsend, ik vind het enkel dom.
    Elke keer als ik dat stukje " het is een teken dat je lichaam goed werkt " hoor denk ik, poeh, je moest eens weten!
    Maar kan me voorstellen dat het kwetsend over kan komen.

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik vind het ook nergens op slaan. Tuurlijk hoort het erbij, maar op er nou een happy period van te maken!!! Ik zit juist altijd de 1ste 4 dagen van de menstruatie helemaal in een dip, omdat het WEER niet gelukt is.

En helemaal voor de meiden die endo of PCOS hebben kan ik me goed voorstellen dat het kwetsend overkomt!
    Het zijn vast mannen bij dat reclamebureau, of vrouwen die met een vloek en een zucht zwanger zijn!

Sterkte meiden!

Liefs Loesie

18. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik had precies hetzelfde toen na mislukte poging 5 dat stomme spotje weer kwam, heb ik ze ook geschreven en raad eens wat: precies hetzelfde antwoord gekregen! Misschien helpt het wel, als ze nou daarlijk 400 keer horen dat het echt niet leuk is, houden ze wellicht op (hoewel, ik heb ze al in mei gemaild en het is nog steeds niet van de buis gehaald!).

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Goed dat jij ook geschreven hebt, Towser. Misschien zouden inderdaad meer vrouwen dat kunnen doen.

Ik ben dus niet de enige aan jullie reacties te zien! Dank jullie wel allemaal voor het reageren.

20. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Haha, vanaf nu ben ik gefocust op die reclame:D. Nee hoor grapje. Maar als ik jullie argumenten lees waarom deze reclame zo irritant is ben ik het wel met jullie eens. Hoezo, werkt alles goed als ik ongesteld wordt:x, waarom duurt het dan al 2 jaar en ben ik nog steeds niet zwanger! Poeh, poeh, wat werkt het bij ons toch weer goed;).

Maar goed, zo zijn er wel meer reclames waar ik me echt aan kan irriteren:D

Deel Deze Pagina