eerste kindje ICSI/tweede?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door amandac, 9 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    Hallo allemaal!
    Zoals mijn onderwerp je al verteld zit ik met een paar vraagjes!
    Ik heb mijn zoontje op 12/6/09 gekregen door ICSI de eerste keer was onmiddellijk raak dus heb enorm veel geluk gehad, daar ik weet dat sommige vrouwen jarenlang al zijn aan het proberen heb ik zeker geen klagen!

Nu een vraagje: mijn dokter(s) zeiden dat eens 'de weg open is' het in sommige gevallen makkelijker is om spontaan zwanger te geraken. Na mijn bevalling (keizersnede zoontje was 6 weken en half te vroeg doordat ik een autoongeval heb gehad als inzittende er is iemand tegen ons gereden en de gordel heeft mijn vliezen doen breken), moest ik op controle bij de gyn na een 7 tal weekjes. En daar vertelde hij me dit dus EN dat ik terug met de pil moest beginnen gedurende 6 maanden om zeker niet terug zwanger te geraken daar men eerst moet genezen van een KS en dit duurt ongeveer een 6tal maanden. Ik heb het voorschriftje voor de pil aangenomen MAAR ben ze nooit gaan halen! We zijn nu 7 maanden verder en er is nog steeds niets op komt wat dus wil zeggen met of zonder pil bij ons zal er niet snel een kindje komen via de spontane weg.

Ik wil in mei terug voor een tweede kindje gaan. Ik wil dus nog wachten tot dan om te kijken of het effectief niet zo lukt. Na mijn KS had ik redelijk snel terug nood aan seksuele betrekking en heb maar 4 weken gewacht voor met dit terug te beginnen. Ik heb een gezonde relatie met mijn vriend waar we op een week tijd (ruw geschat) zo'n 4 keer seksuele betrekking hebben. In mijn ogen dus een gezonde relatie maar blijkbaar wil het toch niet echt lukken zo.

Het probleem bij ons is dat mijn vriend zijn sperma van slechte kwaliteit is, dat ze te traag zijn en veel te weinig in hoeveelheid.

Ikzelf heb geen eisprong maar als ik geen eisprong heb kan ik ook niet zwanger geraken toch? Maar dit wil ook zeggen dat ik mijn menstruatie niet of bijna niet krijg?
    Toen ik met de pil stopte kreeg in mijn menstruatie op een jaar tijd zo'n4 keer (eisprong veronderstel ik).Nu ben ik 'redelijk' op tijd, het is ongeveer rond de 20ste van de maand ene keer is het de 16de de andere maand de 24ste dusis nog redelijk na wat ik heb meegemaakt.

Ik heb nog een cryo in de vriezer zitten maar hoe werkt dit juist? Het is niet zoveel hormonen nemen zeker?
    Mijn vraag is:vinden jullie het te vroeg om over te gaan voor een tweede kindje Allexander is van 12/6/09 en moet ik nog langer proberen om op een spontane manier zwanger te geraken zonder fertiliteitsarts?
    alvast bedankt!

groetjes,
    Amanda

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    je moet doen wat je zelf denkt dat goed is en waar je je prettig bij voelt, ik heb alleen begrepen van een mede forumdinnetje dat je volgens mij een jaar verplicht bent om te wachten mocht je voor cryo of ivf gaan zei heet elmo en kan je er missch meer over vertellen, wat betreft de cryo`s moet je progynova slikken en utrogestan bolletjes inbrengen.

g r regi

3. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    ik zou vanwege je keizersnede nog even wachten. ze raden normaal aan een jaar te wachten als je een KS hebt gehad. Daarna zou ik gewoon metteen naar het ziekenhuis gaan voor de cryo.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi hoi,

Hier ook ICSI, dit door de zaadkwaliteit.
    Ook bij de eerste een ks gehad, een spoedks. Ons advies was ivm de ks een half jaar (zeker!) niet zwanger te worden.
    Bij het IVF team hoef je pas na een jaar weer aan te kloppen, zij zetten je niet op de lijst voor je kindje 1 jaar is.
    Ja, je mag wel op de lijst, maar niet starten. Dit is overigens wel per zh verschillend.
    Wij hadden nog 3 cryo's en zijn (toevallig) op Ruben zijn 1e verjaardag weer begonnen.
    De 3 cryo's lukte niet en na een standaard behandeling was ik weer zwanger!
    Dit is weer een ks geworden.
    Omdat wij vanaf 2003 met onze kinderwens bezig zijn en nog nooit spontaan zwanger zijn geraakt gebruiken we verder geen anticonceptie.
    Ivm de ks hou ik het voor de zekerheid zeker 6 maandjes in de gaten maar daarna vind ik het wel best hoor.
    Geloof echt niet in een spontane zwangerschap bij ons.
    Elmo

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Amanda, ik ben zelf net bevallen middels keizersnede. Ook wij hebben nog (2) cryo's over. Bij mijn controle zei de verpleegkundige van de voortplantingsgeneeskunde dat we ons binnen het jr na de keizersnede moeten melden bij het zkh (VU in A'dam) omdat we anders weer 'nieuwe patienten' zijn en weer intakegesprekken krijgen etc. Binnen het jr zijn we 'oude patienten' dus dat zou een hoop rompslomp schelen. Idd, niet de 1e 6 mnd zwanger raken en bij voorkeur het 1e jr niet. Wij hebben nu afgesproken met de VU dat ik tot aan mei aan de pil ben, daarna stop ik om te kijken hoe dat zal gaan (net als Elmo reken ook ik niet op een wonder) en dan gaan we ergens in sept bellen met het zkh. Dat is ruim 10 mnd na de ks...

Of het te vroeg is nu al aan een 2e te beginnen...dat is uiteindelijk toch je eigen keuze! Wellicht lukt het ook niet met de cryo's of verse pogingen erna en duurt het uiteindelijk nog 2 jr ofzo! (zo denk ik tenminste)

Ik zou gewoon ns bellen met je zkh............

6. amandac

amandac Actief lid

26 nov 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    Hallo,
    ik denk er zo wat over gelijk Susan: mijn gyn zei enkel niet zwanger binnen de 6 maanden er is nix over gezegd over ICSI en hoelang ik hiervoor moet wachten. Wist dit niet eens dat je een jaar moet wachten en dan pas terug kan gaan. Kan wel zijn maar heb er nog nooit van gehoord.
    En idd, mss lukt het niet met de cryo's dus kan het weer enkele maanden duren eer het zover is uiteindelijk.
    Ga gewoon begin mei eens bellen met het ZH en kijken wat zei ervan zeggen en of ik effectief een jar moet wachten. Nu ja, in mei is het net geen jaar in juni wel dus... Voor dat maandje (moest dit het geval zijn) ga ik ook niet moeilijk doen.
    Ik ga nog eventjes afwachten alleszinds tot mei en dan kan ik het nog eventjes rustig bekijken. Zeker geen overhaaste beslissingen nemen maar wil toch enorm graag voor een tweede kindje gaan.
    alvast bedankt voor de reactie's.

xxx Amanda

Deel Deze Pagina