Always reclame: ervaren jullie dit ook als kwetsend?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Aquilegia, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik had ook zo de P in op zulke reclames.
    En nu ik zwanger ben, erger ik me nog het meest aan de reclame van clearblue.. Dan denk ik hoeveel pijn kan je ene mens aan doen ??? en dan nog dat ie niet eens klopt.

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hm..
    aangezien ik me besef dat ik/wij de uitzondering zijn (niet snel en niet normaal zwanger) heb ik er geen last van.
    tuurlijk. soms komt t slecht uit (bv vandaag nu ik ongi ben geworden) als ik m zie maar nee... kwetsend..

ze kunnen toch moeilijk overal met ' ons ' rekening houden, zeker in dit soort reclames.

ik zie het als iets onvermijdelijks, zowel als product als dat daar domme reclame voor wordt gemaakt.

of ben ik nu te ongevoelig :(

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik dacht dat ik de enige was, maar heb me ook altijd enorm geërgerd aan deze reclame. Inderdaad: voor mij is / was menstruatie ook juist een teken dat er iets niet goed werkt. Ik heb er ook wel eens aan gedacht ze dat te schrijven. Maar ik dacht al dat het geen zin zou hebben.
    Van mij mag-ie van de buis!

4. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Ik vind het ook een belachelijke reclame!!

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hmm dan ligt het aan mij! :D

nou ja ik maak me weer om zoveel andere dingen druk die MMMeisjes kwetsen, zal wel geen ruimte meer hebben ;)

ik heb t altijd gezien als ' lijf werkt goed ' qua ' je hebt een eisprong '
    hmm, uiteraard kwetsend voor als mensen niet ongi willen worden of geen ei hebben.
    maar kunnen ze daar rekening mee houden?

ik vrees van niet.
    net zoals ze niet rekening houden met suikerpatienten, hartpatienten, enz enz enz in reclames.

maar dat het kwetst desondanks snap ik zeker hoor.
    daarbij domme blije ongi dozen, daar snap ik al helemaal niets meer van sinds eind 2007 ;)

6. Misswoody

Misswoody Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik stoor me er ook iedere keer weer aan!

7. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Niet storender dan 90% van de reclames.
    Het is dat ik hier lees wat er gezegd word, maar zodra er reclame komt gaat bij mij direct de mute aan.
    Werkt heel goed tegen ergernis.

Maar om op de vraag terug te komen, nee, ik ervaar dit niet als kwetsend, slechts onwaar.

8. CacharelNoa

CacharelNoa Actief lid

11 jan 2010
    149
    0
    0
    Nederland
    Ik vind de reclame niet kwetsend...

Ook hebben ze ook wel ergens gelijk want er zijn ook dames die niet menstrueren en dat is dan ook weer niet goed lijkt me..
    Dus ja.. je lichaam werkt op dat punt dan wel goed, maar er kan iets anders "stuk" zijn dan he...

Ondoordacht en niet gechecked zeg ik ja...
    Kwetsend zeg ik nee, dat nu ook weer niet

9. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Helemaal met je eens, eindelijk iemand die het ook zegt. Ik had elke keer zin om een steen door de tv te gooien en de Always boos op te bellen: "Mijn menstruatie is helemaal geen teken dat alles werkt, het is een teken dat het NIET werkt en ik weer eens niet zwanger ben geworden, domme k*t:x!!!"
    Maar gelukkig heb jij al gemaild. Stom antwoord van ze trouwens :x

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Goed topic ;) ! Vind het ook een zwaar irritante reclame en niet goed doordacht.

Valt me zowieso op dat het 'ongewenst niet-zwanger' - of hoe je 'ons' probleem ook mag noemen :) - bijna nooit open en bloot in de media besproken wordt. Vraag me ook wel eens af of bij al de zwangere BN'ers de zwangerschap 'spontaan' was of met hulp... Het lijkt op een foto altijd zo picture perfect, maar ben wel eens benieuwd hoe 't echt zit (gewoon, uit nieuwsgierigheid en interesse)...

Truste voor strx girls!

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    ik vind het ook een stomme reclame, erger me er stuk aan. misschien moeten we allemaal eventjes een mailtje sturen?:)

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Goed idee, Taliaa! :D

13. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Ik heb gister een mail gestuurd waarin ik duidelijk heb gemaakt dat het om misleidende reclame gaat.

Je lichaam verteld je helemaal niet dat als werkt als je menstrueerd.

Ik heb de klacht neergelegd via deze site:

Stichting Reclame Code

Als jullie dat nou ook doen! Misschien dat ze dan eindeljk stoppen!

14. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    En ook inderdaad dat 'have a happy period'.
    Nou mijn eerste happy period moet nog komen!!

15. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    dames ik erger mij ook altijd aan deze reclame. als deze erop komt zap ik altijd even door.

16. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ik kreeg er laatst ook een steek van in m'n buik, ik werd er even op een hele vrolijke manier aan herinnert dat als je menstrueerd je lichaam dus goed werkt, en bedankt dat is dus niet zo.

ik vind het goed dat je een mail hebt gestuurd, vind de reactie alleen weer erg bot, kan me niet voorstellen dat er niemand aan gedacht heeft om hier mensen mee te kwetsen.

goed idee om allemaal een mail te sturen!!

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ook ik reageerde geirriteerd met een cynisch 'Hoezo dat alles goed werkt??!!', toen ik deze reclame voor het eerst zag.

18. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Ik irriteer me niet zo aan reclames, die proberen ook maar een product in de markt te zetten. En ook al is het bij ons het seintje dat het niet werkt, bij de meerderheid natuurlijk wel.

Weet je waar ik me wel echt dood aan erger? Dat er in soaps als gtst en andere programma's en films echt maar 1 slippertje nodig is en hupsakee.. zwanger..!! Dat vind ik pas kwetsend...

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik vind dit ook echt een verschrikkelijk irritante reclame :x

Deel Deze Pagina