Mijn zoon is momenteel 1 jaar! Ik vraag me gewoon eens af hoe ander moeders de dag doorbrengen thuis met kind. Waar spelen jullie mee en hoe kan je een kind zo lang mogelijk lekker zijn gang laten gaan.
Mijn zoontje is vorige week één geworden!! Jelle slaapt nu nog maar één keer per dag, maar vaak wel drie uur! 's Morgens zijn we meestal thuis (op dinsdag altijd zwemmen), en doe ik wat klusjes terwijl Jelle in de box speelt of gewoon in de woonkamer. Als ik boven een klusje heb neem ik hem mee en speelt hij bij mij of even in z'n bedje. 's Middags (na zijn slaapje) gaan we meestal even op pad, boodschapjes doen, fietsen, wandelen, op visite gaan. Wat hij leuk vindt om te doen zijn: -met z'n driewieler spelen -met z'n loopstok spelen -met z'n vormendoos spelen -bumba kijken op tv -op onderzoek gaan in huis -en nog veel meer.. Meestal kan hij zich wel een half uurtje in de box vermaken daarna wil hij er vaak wel uit. Als hij het spelen zat wordt of moe wordt spelen we even samen of lezen we een boekje of kijkt Jelle even bumba (ideeel als ik moet koken en Jelle is moe!). Daarna kan hij weer even alleen spelen. ben benieuwd wat jij zelf allemaal doet... groetjes juffie
Hoi Juffie, Bedankt voor je reactie! Eigenlijk is het bij ons ook zo! Spelen, spelen, spelen, slapen en 's middags vaak op pad. In de Box houdt mijn zoon het ook vaak een half uur vol en dan kan ik heerlijk eigen dingen doen, maar daarna moet ik hem gaan vermaken en kruip ik als een gek achter hem aan.. Ik merk dat ons huis niet echt babyproof is en moet hem constant in de gaten houden. Best vermoeiend. Ook bumba en de teletubbies doen het hier prima. Maar is het wel goed, vaak achter de tv? Als het mooi weer is kunnen we lekker gaan wandelen, en dan kom ik ook tot rust. Maar ik vind bijvoorbeel een hele middag op mijn knieen achter hem aan hobbelen zeer vermoeiend. Zijn er meerdere moeders die dat met mij delen?
Hi Illy, Mijn zoon is vandaag 1 jaar geworden. Ik werk fulltime and hij gaat naar de creche door de week, maar de dagen dat ik thuis ben is het inderdaad ook zeer gelijk aan wat jij en jurrie doen. Nathan vindt lopen heel erg leuk, maar kan dat nog niet alleen. Ik loop dus eigenlijk de hele dag met mijn zoon door het huis, hij leidt en houdt me aan 2 vingers vast. Errug vermoeiend, kan niet wachten tot ie zelf kan lopen. Hij kan best goed alleen spelen, mar zit momenteel erg in een mama fase, dus ik kan niets zonder dat hij ana mijn been hangt eigenlijk. Als dat weer over is, dan gaan we hopelijk terug naar normaal en dat betekent dat ie gerust een half uur zelf kan spelen. Ik heb geen box, nooit gehad, dus dat is soms wel lastig, maar ach. groetjes, Aukie