Ik heb een vraagje en hoop dat jullie me kunnen helpen. Mijn dochter is nu 20 maanden en loopt nu zo'n 5 maanden. Ze kan echt al goed lopen en rennen maar af en toe valt ze uit het niets op de grond. Ze loopt dan bv rustig van de keuken naar de woonkamer en bam dan ligt ze weer. Dit gebeurt zo'n 6 tot 8 keer per dag. Het is niet alleen thuis maar ook op straat wat natuurlijk heel vervelend is met al die korte rokjes en broekjes. Het maakt ook niet uit of ze schoenen aan heeft of op blote voeten loopt. Is dit herkenbaar voor iemand? Ze heeft al een tijd buisjes en wel wat oorproblemen gehad. Het kan dus aan haar evenwicht liggen en ik zie ook dat ze een beetje platte voeten heeft. Thanks!
Struikelt ze over haar eigen voeten of valt ze echt uit niets? In dat laatste geval zou het een evenwichtsprobleem kunnen zijn. Ik zou erme naar de huisaarts gaan. Over platvoeten valt op deze leeftijd niets te zeggen. Alle kinderen tot ca 4 jaar hebben een beetje platvoeten. Dat komt door het vet. Pas vanaf een jaar of 4 zijn de voeten gevormd.
Mijn zoon valt soms ook vaak, maar dan struikelt hij over zijn eigen voeten van vermoeidheid. dan zet hij zijn ene voetje dwars voor zijn andere voet en dan boem daar ligt hij weer. zet je dochter haar voetjes goed neer? of misch ook het ene voetje voor het andere voetje? misch er idd eens naar laten kijken op het cb of huisarts?
Zoontje van een collega van me had dit ook. Zij is doorverwezen naar een fysio, die concludeerde dat hij een "zwak ondergestel" had. Dat schijnen sommige kindjes dus te hebben... 't Was een kwestie van spieren trainen en beter onder controle krijgen met behulp van de fysio en het gaat nu al veel beter. In jouw geval klinkt een evenwichtsprobleem ook wel logisch, na de problemen met haar oortjes. Zou gewoon nog even naar de huisarts gaan en aangeven dat je je er zorgen over maakt. Kan er in ieder geval gekeken worden of er iets aan gedaan moet worden, of dat het vanzelf goed komt. Succes!
Thanks meiden! Ik ga inderdaad de huisarts maar even bellen. Ik heb zelf wel het idee dat het ook met vermoeidheid te maken kan hebben omdat ze het vaker doet aan het einde van de dag maar dat kan nooit het enige zijn. Ze zet haar voeten wel recht neer dus dat zal het niet zijn. Maar we gaan het maar controleren!