Hallo lieve iedereen, mijn vraag aan jullie is, In hoeverre houden jullie al rekening met een evt. zwangerschap? Twee weken geleden ben ik voor mijn werk 1 week weg geweest en kreeg ontzettend veel commentaar over het feit dat ik verkouden was en geen hoestdrank wilde nemen ivm een evt. zwangerschap. Op dat moment zat ik net een week voor mijn NOD dus voor mij was het best spannend. IK had contact gehad met mijn huisarts betreffende de hoestdrank en die zei: liever niet nemen... Wat nemen jullie wel en niet?
Ik hield er idd rekening mee. Vóór mijn eisprong dronk ik bijvoorbeeld wel alcohol. Zodra ik in de wachtweken zat, deed ik dat niet meer. Dus ik zou iedereen laten kletsen en er idd al rekening mee houden. Het is jouw evt. kindje, als anderen daar moeite hebben, pech hebben!
ik hou er niet extra rekening mee eigenlijk... maar goed ik ben ook niet iemand die gauw naar medicatie grijpt of die veel alcohol drinkt (alleen bij feestjes en aangezien ik die de laatste tijd niet meer gehad heb ) dus zoveel hoef ik er eigenlijk niet mee bezig te zijn.....
Ik ga in de wachtweek bewust niet onder de zonnebank en alcohol drinken doe ik dan niet. Verder slik ik wel bijvoorbeeld Ibuproven want ik kan soms knallende hoofdpijn hebben, tegen migraine aan. Dus ik houd er wel een klein beetje rekening mee dat het raak kan zijn.
Ik vind het wel eng bv om bij de tandarts een verdoving te krijgen en bv antibiotica te slikken. Ik heb het nog niet hoeven meemaken maar mocht het zo zijn zou ik 2 keer nadenken of ik het al dan niet zou doen.
Ik doe/eet/drink alles gewoon nog, de eerste paar weken heb je toch nog geen boedband. Straks duurt het nog een jaar, dan heb ik mezelf alles ontnomen...
Ik hou er ook wel rekening mee. Zorg dat ik voldoende slaap krijg in de wachtweken en drink geen alcohol(drink ik al bijna nooit). En houd ook rekening met de zonnebank, lig dan een handdoek over de buik voor de zekerheid.
Ik heb mezelf pas dingen ontzegd nadat ik een positieve test in mijn handen had. Ik vind het persoonlijk een beetje nutteloos om dat alvast te doen omdat je kindje inderdaad de eerste twee weken nog helemaal geen bloedband heeft met jou, en dus ook niks via jouw bloed binnen kan krijgen. Maargoed, iedereen benadert het anders en er is volgens mij geen "goed" of "slecht" in deze.
Vlinderbloem en Weetjewel, vanaf de innesteling is er wel degelijk sprake van een bloedband. Anders zou je nooit positief kunnen testen 2 weken na je eisprong. TS: ik let er ook extra op vanaf m'n eisprong. Doe dan niets dat ik niet zou doen als ik zwanger was. Ben ook sinds ik met de pil gestopt ben, meer op gezonde leefgewoonten gaan letten. Is alleen maar mooi meegenomen.
Ik drink geen alcohol, probeer niet in rokerige ruimtes te komen.. Verder hoef ik er geen rekening mee te houden.. Neem zoiezo al niet zo veel medicijnen.. En als het echt nodig is zal ik ze wel nemen maar dat zal ik dan op dat moment moeten bepalen je kan je eigen gezondheid toch niet verwaarlozen Eet nog wel rood vlees.. Ben zo gek op filet american en biefstuk
Bedoel trouwens ipv een verdoving bij de tandarts het maken van (rontgen)foto's bij de tandarts. (Van je kaak/tanden)
Ik moet zeggen dat ik er ook nu al rekening mee houdt.. Ik rook niet en heb nooit gerookt Ik drink amper, alleen op feestjes en heb er vaak last van (ivm met buikpijnen) en doe t dus vaak al gewoon niet.. Maar ik moet zeggen dat ik nu wel al let op vlees en kazen, en een gevaarlijke AB kuur zou ik ook niet meer nemen.. En neem ook al braaf mn foliumzuur.. Maarja, ik denk ook dat dat misschien komt omdat t de eerste ronde is.. als je al een half jaar bezig bent denk ik dat je eerder toch nog een keer een borreltje neemt.. of toch een keer een biefstukje pakt.. Oh en wat een vriendin van me doet wil ik ook gaan doen, ook al is het (vlak) voor je NOD, en je hebt dan een feestje ofzo, dan even een testje doen.. negatief, ga je de avond "niet zwanger" in.. positief let je natuurlijk wel op.. en tuurlijk kan er bij de negatieve test al een bevruchting plaatsgevonden hebben, maar of het dan ook kwaad kan, dat denk ik niet
Vlinderbloem, 3-4 weken na de eerste dag van je laatste menstruatie wil toch zeggen +/- 1-2 weken na je eisprong en dus voor je NOD en voor je zwanger kan testen?!
Ik eet nu zowiezo al gezonder, ik drink af en toe een glaasje alcohol en ik rook niet. Ik ontzeg me dit niet omdat het wachten anders ondraaglijk is. Vanaf mijn positieve test zal ik geen alcohol etc meer tot me nemen.
vanaf het moment dat we proberen zwanger te worden ben ik er wel op gaan letten wat wel en niet mag. Zo denk ikom de kattebak, draag handschoenen in de tuin, eet veel fruit, denk om kazen e.d. wel neem ik af en toe een asperine als ik erge hoofpijn heb, maar ik heb ergens gelezen dat dit ook wel toegestaan is in de zwangerschap alleen met mate.
Ik hou er nog geen rekening mee. Het kan bv lang duren voor je zwanger word en dat heb je jezelf toch al veel ontnomen. Ik eet bv heel graag rood vlees en als ik uitga drink ik wel graag eens. Maar vanaf ik een positieve test in mn handen heb is het gedaan met rood vlees en al het andere dat niet mag !
Een paracetamol mag je gerust nemen tijdens de zwangerschap maar zeker geen aspirine. Dit werkt bloedverdunnend.
Ik hield er in het begin wel rekening mee, ben nu een jaar verder en heb zoiets van doe niet te gek maar ontzeg jezelf niet teveel. Ik werd mede door er teveel rekening mee te houden ook zo gefocust op zwanger worden dat de teleurstelling steeds groter werd als ik weer ongie werd. En daarbij drink ik graag een wijntje als ik op visite ben, en gaat het wel erg opvallen als ik elke keer nee zeg.(mijn omgeving weet niet dat wij er mee bezig zijn, heb in de familie meeegemaakt hoe pijnlijk het is als het niet lukt en de mensen steeds vragen en is het al gelukt) Moet wel zeggen dat ik mijn lijf wel erg in de gaten houd op eventuele veranderingen en bij twijfel zeker nog rustig doe met alcohol.
hmm ik houd er idd ook rekening mee met drinken, drink wel en glaasje maar niet meer. Verder houd ik er niet echt rekening mee qua eten en zo. Slik wel foliumzuur. @ hope: Kan dat schadelijk zijn dan, rontgenfotos bij de tandarts?