Combisleeper, wie ook? Vraag over wat eronder aan.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 40plusmama, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Mijn kerel slaapt in een Combisleeper. In de zomer draagt hij hem zonder mouwtjes en met een romper met lange mouwen eronder en verder niks. Alleen nu zitten we qua weer in een tussenfase en ik weet niet of hij het koud heeft.

Hij heeft nu het deel waar de mouwen aan zitten, een romper met korte mouwen en een pyama en sokjes. Alleen heeft hij steeds ijskoude handjes en frisse beentjes en armpjes. Zijn lijfje en nekje zijn lekker warm.

Heeft hij het zo niet te koud? Ik vind het heel moeilijk te meten. Want doe ik nu het andere deel er ook in dan is het misschien te warm en heeft hij in de winter er niks aan. En wat doe ik hem er onder aan als het echt koud gaat worden? Het is bij ons boven best koud namelijk. Dan 2 delen, romper lage mouwen, pyama en sokjes?

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Hangt natuurlijk helemaal van je kindje en je huis af.
    Hier is het erg warm boven en daarbij heeft ons zoontje het heel snel erg warm.
    Van de zomer sliep ie in een rompertje of alleen in zn luier in het binnenzakje (zomerzak). Toen het wat minder warm werd alleen met een pyama (dus gee romper). Nu heeft ie inmiddels weer en een romper (korte mouwen) en een pyama aan en dat is qua temperatuur prima (hoewel overdag soms nog een beetje te warm.
    Als het straks weer nog wat frisser wordt, dan leg ik hem in de winterzak (evt weer eerst zonder romper/alleen pyama en daarna weer met beide). En wordt t dan echt winter, dan gaan de mouwen er aan. En bij bibber-weer, doe ik de zomerzak in de winterzak incl mouwen!

Mogelijkheden te over dus..
    Misschien gewoon een dun pyamatje aan doen ipv alleen een romper?

3. 40plusmama

Hij heeft nu het winterdeel aan (is met de mouwen toch?), een romper met korte mouwen en een pyama en sokjes. In de zomer had hij zonder mouwen en alleen een romper lange mouw.

Het is bij ons boven wel koud moet ik zeggen.

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

persoonlijk zou ik geen sokjes aantrekken, je kindje voert zijn warmte af via zijn voetjes. Als hij dan in een combisleeper ligt met sokjes aan kan het te warm zijn.

5. 40plusmama

Ooh, dat wist ik niet. Hij heeft alleen in de zomer geen sokjes aan gehad in bed (als het warm was) verder draagt hij in bed sokjes. Hij heeft snel koude voetjes namelijk. Ik durf het bijna niet te proberen zonder. Krijgt hij geen buikpijn o.i.d. als hij koude voetjes krijgt?

6. ProudMum

joey heeft ook koude voetjes in bed, maar dat zegt niks over de temp hoor! in zijn nekje is de temp beter te bepalen of het te warm of tekoud is

7. 40plusmama

Die kleine van mijn vriendin had veel buikpijn en huilde daardoor veel, het bleek dat hij koude voetjes had 's nachts en sokjes moest gaan dragen in bed.

Hij ligt er nu in zonder sokken, ik ben benieuwd hoe het gaat.

8. ProudMum

Gelukkig is het nu nog vroeg in de avond, als er wat is hoef je er niet midden in de nacht uit!

Ben benieuwd!

9. 40plusmama

Ik ga hem zo de laatste voeding geven dus zo even voelen aan zijn voetjes. Als ze koud zijn denk ik dat ik hem vannacht toch zijn sokjes maar weer aan geef :oops:

10. ProudMum

haha, dat moet je helemaal zelf weten!

11. 40plusmama

Ze waren warm dus hij ligt nu met blote voetjes in bed :)

12. ProudMum

Dees, hoe is het vannacht gegaan?

13. 40plusmama

Hij was vroeg wakker en had ijskoude voetjes. Dus toch maar weer sokjes aan. ;)

14. ProudMum

aaah! Tja, dan heb ik je een verkeerde tip gegeven. Sorry!

15. 40plusmama

Nee hoor, niet de verkeerde. Ieder kindje is anders. Voor jouw kindje werkt het wel en voor de mijne niet en dat zal vast met meer dingen zo zijn ;)

16. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    ons zoontje slaapt ook met een combisleep.
    Nu in de dikke zak en zonder mouw met romber + pyama shirtje
    Zomers dunne zak en alleen met romper
    En s winters beide zakken lange mouw en pyama
    aangezien wij een koud huis hebben.

Deel Deze Pagina