Hoe lang moet je ook al weer foliumzuur slikken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mama26, Mar 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

Oct 29, 2007
    786
    0
    0
    Ik kan me dit echt niet meer herinneren van bij mijn dochter.

2. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    volgens mij 6 weken voor de bevruchting en 8 weken erna...

3. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    Ik vergat het elke keer , dus ben er mee gestopt.. :rolleyes:

4. Mamasabrina

Mamasabrina Actief lid

Jan 22, 2008
    192
    0
    0
    verzorgende ig/ werk in verpleeg/revalidatie klini
    maastricht
    hallo :) dames

van de verloskundige moet ik nog steeds die vitamine en foluimzuur in neme want het blijft goed voor je beeb als die in de groei is dus ik slik ze lkrr tot het einde! als het voor de beeb goed is waarom niet!

groetjes xxx

5. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik moest het tot 10 weken slikken maar heb ze genomen tot ze op waren +- 13 weken

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Het is verstandig voor jezelf en je beeby om de foliumzuur gewoon te blijven slikken!
    Het kan geen kwaad als het te lang doet maar wel als je te snel stopt!

7. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Zo is het ..ik slik het nogsteeds ivm de borstvoeding...kan zeker geen kwaad als je er niet overgevoelig voor ben teminste ;)

8. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    beste is gewoon doorgaan ok tijdens bv. kan geen kwaad hoor als je slikt. eerder idd als je neit slikt. dus beter te lang dan te kort.

9. MHMW

MHMW Niet meer actief

ik moest het blijven slikken tot aan de 9de week, maar ik slik ze gewoon totdat ze op zijn
    niks mis mee !

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mijn vlk zei dat ik de foliumzuur moest nemen tot de 10e week en dat het daarna totaal geen zin meer heeft omdat het zenuwstelsel dan al helemaal gevormd is.

Maar ik heb ze nog liggen en maak zo ook gewoon op. Kwaad kan het zeker niet. Misschien als ze op zijn dat ik dan wel weer nieuwe ga halen.

Niet dat ik de vlk niet geloof, maar las hier ergens dat er zelf een vlk is die zegt dat alcohol geen probleem is :confused:?! Dus doe de meeste dingen gewoon op mijn eigen gevoel.

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    op mijn doosje (dagravit mama en baby) staat dat ik het tot na de borstvoeding kan blijen slikken. Dus ik ga gewoon door :)

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Ik slik de VSM puur mama nog steeds op aanraden van de vk. Naja, 5x per week ongeveer want vergeet hem vaak wel 2x ;)

13. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

Jan 7, 2009
    293
    0
    0
    Ik had ook gelezen dat je het tot 10 weken zwangerschap moest slikken maar mijn vk zei dat ik het gewoon kon blijven slikken.
    Ik slik namelijk niet alleen foliumzuur maar die 'vitaal zwanger' pillen van het Kruidvat en daar zitten ook andere vitaminen in die goed zijn.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat is niet waar! Het centrale zenuwstelsel is met 10 weken nog lang niet klaar!

Foliumzuur slikken geeft vermindering op de kans van het niet goed sluiten van de neurale buis die een open ruggetje of een hazenlip kunnen veroorzaken.

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Sorry, schreef ook alleen maar wat ik van de vlk heb doorgekregen. En zie het trouwens op de meeste sites wel staan (al spreken sommige sites elkaar daarover wel tegen)

Maar goed, maakt ook niet uit. Als je het wil slikken moet je dat gewoon doen. Denk dat ik het zelf ook doe ;) .

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Sorry, schreef ook alleen maar wat ik van de vlk heb doorgekregen. En zie het trouwens op de meeste sites wel staan (al spreken sommige sites elkaar daarover wel tegen)

Maar goed, maakt ook niet uit. Als je het wil slikken moet je dat gewoon doen. Denk dat ik het zelf ook doe ;) .

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Er is geen te lange periode, wel een te korte! ;)

18. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Daarom, we slikken gewoon door. (als ik t niet vergeet tenminste :( )

19. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Officieel zou je met 10 weken wel "mogen" stoppen met het slikken van foliumzuur. De aanleg van het zenuwstelsel is inderdaad zeker nog niet klaar (hersentjes maken bv in derde trimester juist nog een groeispurt door), maar de neurale buis is wel gesloten met week 10.

Ik slik het ook lekker door hoor; het zit gewoon ingebouwd in mij zwangerschapspillen. Daar zit ook visolie in, wat weer heel goed is voor die verdere ontwikkeling van het zenuwstelsel.

Liefs Monique

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik slik het nu nog ivm met de bv

Share This Page