Hallo Allemaal, Als ik in bed lig of op de bank zit, dan voel ik soms mijn eigen hartslag in mn buik. Herkent iemand dit, misschien omdat mn hart harder moet werken en dat het daardoor opvalt?? Voel het ook alleen van binnen, mijn vriend voelt het niet als ie zn hand op mn buik legt. Afijn het klinkt een beetje gek, maar misschien herkent iemand het?? groetjes, melissa
Ja hoor, dat heb ik ook. Heb me dat ook al afgevraagd. Voordat ik zwanger was had ik dat nooit. Misschien komt het omdat er minder ruimte in je buik is dat alles makkelijker mee vibreert? HAHA! Groetjes Suusje
Hoi Melissa ! Ik heb dat ook, met name aan de linker kant van mijn buik. Ik weet ook niet hoe dat komt. Of het de aorta is, of misschien het bloed dat door de placenta stroomt ? Als je weet wat het is zou ik het graag horen. Groetjes, Nikki F
Hallo meiden ! Ik heb de vraag gesteld aan de verloskundigen van het forum. Even afwachten wat ze zeggen ! Ben wel benieuwd ! Groetjes, Nikki F
Ben benieuwd wat de vk zegt, laat je het weten??? Hihihihihi ben blij dat jullie het ook hebben!!!!! boem boem, boem boem, boem boem!!!
ik heb nog niet gekeken bij de VK op het forum, maar volgens mij is dat omdat er aders over je buik lopen, en aangezien je meer bloed moet pompen... je dus dit ook beter ziet... en voelt... zoiets dacht ik... maja.. de vk zal het ons vertellen
Ik heb als ik zit of lig dat ik mijn hard overal voel. Hetzelfde gevoel als je heel lang hebt hardgelopen. Dan ben je zo zweterig en een rood hoofd, als je dan gaat zitten voel je ook je hard overal. Dat heb ik nu continue, niet vervelend maar wel aanwezig.
ik heb dat ook, ik was toen bij de verloskundige en dacht ik vraag het toch maar even. het zit zo je hart klopt nu harder als normaal. omdat het meer bloed moet doorpompen ivm de baby, en als je dan rustig zit of ligt ga je dat voelen of zien. omdat je dan ontspannen bent merk je dat snel op. zelf heb ik ook als ik rustig lig dat mijn buik beweegt op de hartkloppingen. het is dus niks ergs, gewoon je hart die harder moet werken en als je ontspannen bent valt dat op. doordat je het voelt of ziet
Hoi Moontje ! Hartelijk bedankt voor je antwoord ! Eigenlijk heel logisch he, maar dat is met alle zwangerschapskwaaltjes. Dan maak je je ongerust en dan hoor je waarom dingen zo zijn en dan denk je "tuurlijk"! Bedankt ! Groetjes, Nikki F
hee nou das fijn om te weten. Ha ha ha wel grappig, dat jullie dat ook hebben. Het is inderdaad geen vervelend gevoel, eerder grappig. Bedankt moontje!!!
Hallo ! Ik hoorde vandaag ook dat je buikslagader (de aorta ??) normaal gesproken maar 2 cm onder je huid zit. Doordat de baarmoeder groeit komt die natuurlijk ook hoger te liggen waardoor je hem beter kunt voelen kloppen. Deze slagader loopt links in je buik en vertakt zich onder in de buik naar je benen. Ook je in je placenta zit veel bloed en die is zeer actief. Dat kun je ook voelen ! Zo komen we nog eens iets te weten he ! Groetjes, Nikki F
ik heb precies hetzelfde gevoel als andere vrouwen. Want ook ik voel dit hartkloppend geluid, in mijn buik. soms vraag ik aan mijn vriend of hij het ook ziet , maar hij ziet niks maar ik voel het wel en ziet het ook wel. Dan denk ik wat kan het zijn. Maar ik denk zelf dat het komt door onze bloed toevoer onze aders moeten hun best doen om bloed te laten stromen naar de baby. Maar we horen het wel toch van de VK . Gr Loesmari
Herken dit ook. Eigenlijk nooit stil bij gestaan, vond het heel gewoon. Leuk dat ik nu weet waarom je je eigen hartslag op je buik voelt. Weer wat geleerd. Dank jullie wel. Silly
ik heb dit ook weleens had het laatst toen ik nog op bed lag en toen zag ik opeens mijn buik bewegen op de maat van mijn hart is heel raar om te zien.
ja heb het ook is ook heel normaal hoor, als je aan de ctg ligt en ze doen van die dingen op je buik om de hartslag van de baby te registreren, en ze zoeken het hartje van de baby, dan vinden ze ook vaak je eigen hartslag tussendoor.