ik wordt even gek...!!!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mamavanmimi, Dec 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn dochter, nu 2,5 jaar oud, drijft me vandaag tot waanzin........:x:x

Dat begon vanmorgen vroeg al met het uit bed komen. Alles is huilen, huilen, huilen en niks helpt!! Ze drijft de hele dag haar eigen zin al door en we zijn het ZAT!! Dit is iets wat we haar al een poos proberen af te leren, maar helaas tot nu toe zonder resultaat.
    We zijn vandaag maar op de harde manier begonnen, want het is ook al zo dat ze al een aantal weken niks wil eten of drinken, want ik heb geen honger/ dorst. Met moeite krijgen we er wel wat in, maar veel is het niet (haar lekkere appelwangen is ze al helemaal kwijt) Vandaag hebben we gewoon tegen haar gezegd dat ze net zo lang aan tafel blijft zitten tot ze wat van de melk gedronken heeft (boterham ging redelijk vanmorgen) En zelf van tafel gegaan..... Nou het heeft bijna een half uur geduurd voor ze een slokje had genomen. Daar hebben we uiteindelijk genoegen mee genomen, maaar het blijft drama, in bad was het huilen, tijdens de puzzel die ze wilde doen was het huilen, huilen en nog meer huilen (ik wist niet dat het erin zat) Maargoed mw ligt sinds half 11 in bed, waar ze eerst alleen maar gehuild heeft (hoe kan het ook anders;)) maar nu is ze gelukkig al een poosje stil en straks mag ze lekker samen met haar nichtje bij opa en oma logeren.... Zelf gaan we lekker weer eens uit eten in alle rust, dus wij gaan genieten...... Opa en oma hopelijk ook:D

Is er iemand die de gouden tip voor me heeft, want na vandaag, kan ik eigenlijk alleen maar hopen dat het morgen beter gaat.....

gr een altijd gelukkige mama die nu jammer genoeg een beetje wanhopig wordt.....

ps het even schrijven helpt wel..........

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Hier af en toe ook van die dagen waarin ik mijn beide meisjes wel achter het behang kan plakken. Jasmijn die heeft ook lange tijd slecht gegeten. De strijd aangaan doe ik allang niet meer, die win ik niet en levert alleen maar frustratie op. Ze moet van mij ook blijven zitten totdat ze gegeten en gedronken heeft. it heeft even geduurd, maar nu gaat het echt beter!

Ik denk dat je met consequent zijn en duidelijkheid al ver komt. Al moet je soms een lange adem hebben!!! Veel succes ermee en tja of je echt heel veel aan dit advies hebt op dit moment, ik hoop het. Maar tijd voor jezelf en en tijd voor jou en je man/vriend werkt hier ook wel goed!! Gewoon even niet te hoeven moederen is zo ontzettend fijn!!!

veel plezier vanavond en lekker genieten.

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ja, dat van dat niet eten herken ik. Maar mij is altijd verteld hoe meer aandacht je er aan schenkt hoe meer ze dit uitproberen. Dus...niet eten? Prima. Toetje wil ze vaak wel, dit krijgt ze ook gewoon want hier zitten ook voedingsstoffen in.
    En als mevrouw blijft gillen en huilen zet ik haar in de triptrap op de gang. 2 minuten krijsen, daarna kusje geven en weer lief zijn. Vaak gebeurd dit dan in een half uur vijf keer en dan is de bui over. Even uit de situatie halen en geen aandacht geven wil nog wel eens helpen. En het niet eten hoort bij de leeftijd en is echt een fase. Geen aandacht aan schenken en probeer dingen te geven die ze echt lekker vind. (hier heeft ze op vrijdag altijd een volle buik want dan eten we pizza:))
    Heel veel succes!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Herkenbaar! Vreselijk he? Ik probeer het ofwel te negeren of hem af te leiden (maar dat wil ik liever niet te vaak doen), maar soms zou ik hem veel liever gewoon in de hoek pleuren. Klaar. Maar ja, het is ook niet zo dat ie stout is ofzo, hij is alleen stront chagrijnig. Is het wel verantwoord om dat te straffen?

Nu doe ik sinds een paar dagen overdreven vrolijk tegen hem. En ik moet zeggen dat het lijkt te helpen, al kan het natuurlijk toeval zijn. Hij is sinds een paar dagen veel beter te genieten.

Maar nee, de gouden tip heb ik niet. En ja, heel herkenbaar dus.

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Tja, als je in de gang zetten als straf ziet kun je je afvragen of het goed is. Ik zie het als een rustplek. Even uit de situatie en geen prikkels om op te reageren. En ik moet er ook bij zeggen dat bij dat gedrag vaak gegooi of slaan gepaard gaat en dat moet natuurlijk wel gestraft worden....:)

6. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Luca is iets jonger, maar had deze week ook van die dagen, al dat hij wakker werd, was hij huilerig en alles wat we gingne doen was nee. Op dit soort dagen is hij ook meerdere keren ergens afgevallen en heeft hij zich pijn gedaan dus: weer huilen! Pff. En ik was ook al niet lekker, dus dan werd het helemaal een gezellige boel...
    Vadaag was het weer over, en ik voelde me ook weer beter..
    Tips.......Nee, geduld en lekker naar buiten gaan, want binnen zit je teveel op elkaars lip. Iets doen en weggaan uit de situatie en ook wat eerder naar bed.
    En geduld en begrip. Ik probeer maar begrip te hebben voor zijn probleem, want hij zit er g lastig in zijn velletje en dat vind ik ook wel zielig. Maar idd, Soms ben ik op zoek naar dat behang, dat gezeur en gehuil om niets!!!!!!
    (En luca gaat morgen ook een dagje naar opa en oma. Lekker rust voor papa en mama)

7. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier ook een peuter die me werkelijk tot waanzin drijft.. ik stap naar de ha voor verwijzing naar een kinderarts.. laat die m maar binnenste buiten keren.. medisch en psychisch.. hij is lijkbleek, doodmoe, strontchagrijnig, boos, huilen, schreeuwen, wil alles en niks.. niks helpt ook.. boos doen niet, lief doen niet, negeren helpt even, maar ik houd het niet meer vol.

De anderen lijden eronder en ik ook.. ik ben doodmoe en op.. zie op tegen t moment dat ie wakker wordt en kan uitkijken naar de tijd dat ie zijn bed in kan.. Nu heeft ie alleen sinds kort dat ie savonds wel een keer of 3 wakker wordt en snachts ook nog wel een keer.. gilt dan de jongste wakker.. pffff... de gebroken nachten erbij zijn de druppel.. Ik weet t niet meer..

Ik sta op t randje van de afgrond.. nu ik dit typ stromen de tranen over mijn wangen.. ik kan niet meer..

voor hem vind ik het nog het ergste.. hij zit duidleijk niet lekker in zijn vel.. is verdrietig en boos. " mama ik ben niet blij" krijg ik regelmatig te horen.. dat doet me zeer...

Morgen eerst maar s bellen...

8. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Zit haa wat dwars dat ze vandaag zoveel huilt? Mijn zoontje heeft dit eerder ook weleens een dag gehad als hij ziek werd of als hij erg moe is....
    Denk ook hoe meer je dwingt hoe minder het gaat met eten.

Share This Page