Vandaag dus bij de gynaecoloog geweest en inwendige echoscopie gehad en daar was duidelijk op te zien dat er meerdere follikels aanwezig waren rechts 12 en links weet ik niet meer. De gynaecoloog wist aan de hand van de echo en mijn verhaal ook extreem acne op mn rug al jaren en nog altijd zo nu en dan redelijk wat puistjes in mn gezicht (ben 26 jaar) en mijn cyclussen dat ik PCOS heb. Wel is er voor de zekerheid bloed geprikt vanmiddag. Vrijdag moet ik terug komen omdat ik nu op dag 14 van mijn cyclus zit en mijn eisprong nog niet te bekennen was terug komen voor opnieuw een inwendige echo en ze hoopte dat dan de bloed uitslagen ook al binnen waren. Ook werd er verteld dat ik op een spontane zwangerschap een stuk minder kans had. Ze wil waarschijnlijk binnenkort starten met Clomid. Zijn er mensen met ervaring en dezelfde diagnose? De uitslag was voor mij behoorlijk schrikken en eigenlijk hoopte ik dat er niks aan de hand zou zijn maar goed dan hoor je dit. Moet het even een plekje geven! Alvast bedankt!
Heb trouwens geen overgewicht! Aangezien dat vaak voorkomt bij mensen met overgewicht benoem ik dit nog even.
PCOS klinkt erg... maar vaak blijkt dat met stimulering van clomid bijvoorbeeld het al heel wat minder erg word! er kan veel aan gedaan worden meis, maar toch schrikken idd..... Ik hoop dat je gyn je goed wil informeren en helpen. En dat je niet zoals sommige met pcos van kastje naar de muur word gestuurd...sta op je strepen en je wens voor een kindje en laat je niet afschepen! Heb je nog meer dingen die symptomen zijn voor pcos? Groetjes, Miranda
Bedankt voor je bericht! Komt veel in mijn familie voor helaas aan vaders kant. En ook heb ik last van acne geen overbeharing gelukkig. Wel een depressie gehad. Hele onregelmatige cyclussen en ook enorme lange er tussen zitten. Klopt dat zei ze ook wel hoor dat ik waarschijnlijk met Clomid alsnog wel zwanger kon worden en moet komende vrijdag terug komen voor een nieuwe echoscopie om mn eisprong nu in de gaten te houden. Verder krijg ik dan misschien ook de uitslag van het bloed onderzoek al te horen. Mijn vriend moet de 21e zijn zaad nog inleveren voor het zaadonderzoek en daar krijgen we de 25e telefonisch bericht van. Ik hoor vrijdag dus meer van hoe en wat nu verder waarschijnlijk. Ik sta zeker op mn strepen wil weten van hoe en wat! Want ze zei direct eerst even bellen als je ongesteld bent geworden en toen zei ik ook nou ben ik net geweest en zit nu op dag 14 dus misschien handig om direct even een kijkje te doen? Toen zei ze ook direct hoor ja daar heb je helemaal gelijk in en had ik na moeten vragen voordat ik het vertelde. Hoop vrijdag precies te weten van hoe nu verder.
Hi meid, wat jammer dat jij ook PCOS hebt. Als je wilt kom maar mee schrijven in 'mijn' topic. Hier zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. Allemaal verder geen symptomen (overgewicht e.d.). http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/443903-pcos-zonder-andere-symptomen-250.html Hopelijk gaat je acné met de behandelingen weg. Ik ben de enige in onze familie die PCOS heeft. Sinds ik menstrueer, menstrueer ik vaker niet dan wel. Reden dat ik binnen 6 maanden ben doorverwezen. Na de diagnose hebben we de menstruatie opgewekt met Duphaston en daarna begonnen met Clomid 50mg. Dit heb ik een vijftal maanden gedaan, maar mee gestopt aangezien ik helaas niet goed op Clomid reageerde. Nu spuit ik sinds 2 cyclussen Fostimon. Het hele ziekenhuis traject is best intensief. Veel echo's, seksen op de klok etc., maar het is wel de moeite waard denk ik zo. In ons topic zijn al behoorlijk wat meiden zwanger geraakt, dus dat stemt me gunstig. Als je vragen hebt, dan let me know of stuur me even een privé berichtje zodat ik het zeker lees . Succes met alles.
Goed zo gaat lekker snel dus! Enneuh niet te lang door laten kijken hoor...na dag 18 geen eisprong gewoon vragen of de cyclus afgebroken kan worden zodat je verder kunt met een nieuwe met misschien clomid stimulering...anders als het weer een lange word..... zo werd ik naar huis gestuurd met wacht idd je menstruatie maar af....na 100 dagen had ik het gehad en belde hoe lang moet ik nog wachten?????? Kreeg ik provera om het op te wekken en daarna ging het gewoon snel. Ze doen zo makkelijk soms, en je moet echt treffen met een arts die naar je luisterd. Nu scheelt het dat je geen overgewicht hebt!! dat is super fijn, veel van het overgewicht en ook de overbeharing komt vaak pas echt op zetten als je al een tijd bezig bent en geen pil of iets meer slikt....bij mij begon het pas echt na 2 jaar aan te zetten. Ik was niet de slankste..maar ook niet super dik zoals ik nu helaas wel ben...... en ook andere dingen, zo kwamen de huid ophopinkjes (zijn een soort vetbultjes) ook pas later, en ook de overbeharing...en het ergste......de haaruitval.... bah ben bijna kaal voorop mijn hoofd. Maar ja ik zit er ook al iets mere als 8 jaar mee nu... De LEO die ik gehad heb en mijn twee wondertjes hebben gelukkig er wel voor gezorgd dat ik een cyclus heb! En een eispong!! UIt mezelf dus..maar dat heeft wel even geduurd Na mijn meisje had ik het dus niet...en na mijn zoontje wel.... maar ja die LEO heeft veel goed gedaan bij mij. Leo is een operatie met laser dan branden ze alle eitjes uit je eierstokken weg en door het branden worden ze ook geprikkeld om goed te gaan werken...doordat ze leeg zijn worden er ook niet meer zoveel slechte hormonen geproduceerd en kunnen de goede hun werk doen. Het werkt niet altijd maar bij mij dus wel! Maar dit is een optie alleen maar na langere tijd hoor, mijn clomid 150mg werkte niet meer goed al kort nadat we gestart waren.... dus zou het spuiten worden maar mijn arts had er een hard hoofd in deze keer....mijn hele hormoon huishouding was echt van slag af.... Dus ff de reboot heeft veel geholpen. Je zou eens kunnen kijken naar speciale dieten, niet om af te vallen maar om je lichaam te stimuleren goede hormonen aan te maken. Dat helpt veel bij PCOS. Ik hoop voor je dat het dit echt is, klinkt raar maar dit is makkelijk te behandelen...iets anders qua hormonen gaat misschie moeilijker zijn. En dat het zaad van je vriend maar goed mag zijn!!
Jeetje dus ook al een heel traject! Ik hoop echt niet dat ik zo'n enorm lang traject krijg! Pfff verschrikkelijk slopend lijkt me dat inderdaad! Maar ja alles voor een zwangerschap denk ik dan maar. Mijn vriend is 33 word maart 34 dus een stukje ouder dan mij ik word in mei 27 jaar. Zijn nu inmiddels in ronde 14 en niks helaas. Hopen dat ik dan met Clomid (als dit door gaat) toch sneller zwanger ben en het dus aan slaat! Ik werk in de gezondheidszorg en continue op en neer naar het ziekenhuis kost enorm veel tijd. Weten ze dit op jullie werk? Ik zal me toevoegen aan jullie groepje! Ben benieuwd.
Hmm ja inderdaad als deze cyclus weer een eeuw duurt dan ben je inderdaad wel even verder voordat je uberhaupt kan starten met clomid. Ik zal het onthouden en meenemen vrijdag als vraag! Ik ben zelf al een jaar of 3 a 4 niet meer aan de pil omdat ik andere medicatie kreeg en daardoor werkte de pil niet meer voldoende. Heb deze toen een langere periode moeten slikken dus de keuze gemaakt om te stoppen met de pil omdat het dan toch niet helpt. Toen over gegaan op de condooms ja ook niet handig maar goed met in het achter hoofd wel al de wens van kids leek me dit de makkelijkste optie. Mijn lichaam is lang aan het ontpillen geweest verschrikkelijk! Hopen dat de Clomid als deze echt wordt gestart ook daadwerkelijk helpt en ik niet nog verder in allerlei trajecten hoef! Heel erg bedankt voor je lange verhaal, doet me goed om te lezen dat er meerdere mensen zijn met een soort gelijk verhaal en toch de kans op een zwangerschap blijft bestaan al voel ik me nu ff heel onzeker maar ook omdat nog niet alle uitslagen binnen zijn denk ik. Mijn vriend zijn testikel is toen hij was meerdere malen in zijn buik geschoten, uiteindelijk operatief vast gezet. Dit baarde de gynaecoloog wel ff wat zorgen omdat hierdoor de zaad werking verminderd kon zijn. Hoeft niet maar kan. Ja en wat gaan wij als vrouwen dan doen.....jaaaa malen! We duimen dat dit het enige is wat er uit komt en dat het doormiddel van medicatie snel opgelost is!
Yep, helaas wel. We zijn in november 2012 begonnen en helaas nog steeds niet raak. Daarbij word ik van de zomer 32, dus het mag nu wel gebeuren wat mij betreft. Mijn geduld wordt aardig op de proef gesteld. Ik heb mijn werk inderdaad op de hoogte moeten stellen van dit gebeuren aangezien ik geregeld echo's heb. Ze pakken het gelukkig sportief op. Ik zie je wel verschijnen in ons groepje. Gewoon even binnen vallen zou ik zeggen .
Och bah dat is inderdaad al een mooi tijdje ook! 32 kan me het indenken ik vind zelf dat het bij nu al wel tijd wordt dus laat staan jij Ik heb helaas een jaar contract en dat houd me tegen om dit nu aan het werk te vertellen ivm de vele echos die waarschijnlijk gaan komen. Bang at ze hierdoor mn contract niet verlengen. Dus ik zet denk ik zo nog maar even stug door! Heb me aangesloten bij de club inmiddels en mn verhaal daar ff gedropt